تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

شرط‌بندی حلال آیت‌الله

  • کد خبر : 219628
  • 30 آذر 1397 - 2:17
شرط‌بندی حلال آیت‌الله

آیت‌الله حائری شیرازی در ۲۹ آذر ۱۳۹۶ دار فانی را وداع گفت. نکته جالب از زندگی شخصی ایشان، مهارت بالا در تیراندازی بود که تصاویری نیز در حال تیراندازی از ایشان ثبت شده است.

شرط‌بندی حلال آیت‌الله

«کمال مهر» «تنها راه باز داشتن مردم از حرام‌ها، ترویج حلال‌ها است.» این جمله بسیار دقیق را آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی گفته است؛ عالمی که سال‌ها امام جمعه شیراز و استاد اخلاق بود. ایشان از شاگردان آیت‌الله بروجردی و امام خمینی بودند که همیشه رابطه بسیار خوبی با جوانان و دانشجویان داشتند و پس از انقلاب درس اخلاقی را در لانه جاسوسی برگزار کردند که با استقبال دانشجویان روبرو شد.

اما در کنار وجوه علمی شخصیت آیت‌الله حائری باید به یکی از وجوه جالب دیگر زندگی ایشان اشاره کرد. ایشان تیرانداز بسیار ماهری بودند و بارها به یادگیری این فن به جوانان و نوجوانان توصیه کرده بودند.

ایشان در مصاحبه‌ای که مربوط به چند سال پیش است درباره اهمیت تیراندازی می‌گویند: «فکر می‌کنم همه باید آمادگی و توانایی تیر‌اندازی را داشته باشند و اگر دیگران بگویند که ایرانی‌ها‌ تیراندازی‌شان خوب است به نفع اسلام باشد. از بیرون همه باید بگویند که صغیر و کبیر، پیر و جوان در جمهوری اسلامی تک‌تیر‌انداز هستند.»

آیت‌الله حا‌ئری در جواب اینکه «آیا خود شما نیز تیراندازی می‌کنید؟» می‌گوید: «بله تفریحم است و هرجا که بروم جزء پذیرایی است که از من می‌شود و میدان تیری ترتیب داده و من هم می‌روم. مثلاً با آقای‌ ها‌شمی‌، رییس فدراسیون ۵۰هزار تومان وسط گذاشتیم، یک‌بار او برد و یک‌بار هم من بردم. تیراندازی‌ام هم خوب است. من با فرماند‌ها‌ن زیاد مسابقه می‌دهم و اگر عینکم همراهم باشد از عهده آن‌ها‌ برمی‌‌آیم.»

ایشان درباره شرط‌بندی در تیراندازی و اسب‌سواری می‌گوید: «ما باید مسئله‌ی برد و باخت را عمومیت دهیم تا مردم را از قمار به تیر‌اندازی بیاوریم. این برد و باخت حلال است و اگر کسی یک میلیون تومان هم بگذارد و ببرد، حلال است.»[۱]

پی‌نوشت:

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=219628

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x