تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

خواص ده‌گانه سرکه سیب برای بدن + اینفوگرافی

  • کد خبر : 218264
  • 07 آذر 1397 - 7:56

سرکه سیب پایه ثابت اکثر نسخه‌های درمانی طب سنتی مطمئنا فواید و خواص بسیاری دارد و در اینجا به ۱۰ خاصیت آن اشاره می‌کنیم.

معجزه مصرف سرکه سیب+اینفوگرافیبه گزارش گروه علمی پزشکی«کمال مهر»، در گذشته و در طب سنتی هم از فواید سرکه سیب صحبت‌های فراوانی شده است مانند خاصیت ضد درد آن در مواقع دل‌درد است.

وقتی فردی دچار دل‌درد می‌شود نوشیدن مخلوط سرکه‌ سیب و آب به درمان آن کمک می‌کند، چرا که این ماده دارای خواص ضدباکتری و ضد ویروسی است.

تسکین دردهای عضلانی با سرکه سیب

هر ورزشکاری نیاز به یک تسکین‌دهنده‌ قوی برای دردهای عضلانی دارد، برخی بر این باورند که به دلیل وجود استیک‌ اسید در سرکه‌ سیب، استفاده‌ موضعی از آن می‌تواند دردهای عضلانی را آرام کند. اگرچه هنوز از نظر علمی ثابت نشده است اما استفاده‌ از آن در هنگام وجود دردهای عضلانی خالی از فایده نیست.

معجزه سرکه سیب در رفع خارش پوست

اگر خرش پوست شما به علت نیش پشه یا پیچک سمی باشد یا حساسیت به برگ یک گیاه خاص، سرکه‌ سیب می‌تواند این آثار دردناک و ناراحت‌کننده را از بین ببرد. مقداری از این سرکه را روی محل خارش بمالید و منتظر بمانید که سرکه‌ سیب کارش را انجام بدهد.

بهبود دیابت با سرکه سیب

آمارها نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به دیابت در جهان حدود ۳۴۶ میلیون و در ایران حدود ۴ میلیون نفر است. با توجه به این عدد بزرگ، هر اقدام پیشگیرانه‌ کوچک می‌تواند مفید باشد.

یکی از فواید سرکه‌، پیشگیری از دیابت است. تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن سرکه‌ سیب به بهبود حساسیت انسولین (به خصوص در افرادی که در برابر انسولین مقاوم هستند) کمک می‌کند و می‌تواند از دیابت نوع ۲ پیشگیری کند یا حداقل آن را به تأخیر بیندازد.

تاثیر سرکه سیب در رفع سکسکه

خوردن یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ سیب می‌تواند از ادامه‌ سکسکه جلوگیری کند. سرکه‌ سیب با تحریک بیش از حد عصب‌های گلو که عامل اسپاسم هستند مانع از انتقال سکسکه می‌شود.

کاهش فرآیند پیری با مصرف سرکه سیب

با بالا رفتن سن علاوه بر بالا رفتن تجربه، علائم فیزیکی مثل چین و چروک پوست نیز نمایان می‌شود. آنتی‌اکسیدان موجود در سرکه‌ سیب می‌تواند از پیری زودرس جلوگیری کند و حتی به کاهش سرعت پیری نیز کمک کند.

معجزه مصرف سرکه سیب+اینفوگرافی

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=218264

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x