تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مکانی عجیب و دیدنی به نام «دروازه جهنم» + تصاویر

  • کد خبر : 215972
  • 11 شهریور 1397 - 1:26
مکانی عجیب و دیدنی به نام «دروازه جهنم» + تصاویر

«دروازه جهنم» یکی از مکان‌های عجیب است که در کشور ترکمنستان واقع شده است.

به گزارش «کمال مهر» «دروازه جهنم» یکی از مکان‌های عجیب است که در کشور ترکمنستان واقع شده است. به گفته پژوهشگران و گردشگران خارجی «دروازه جهنم» به عنوان یک رویداد نادر زمین‌شناسی مکانی است که برای بیش از چهار دهه آتش  در آن روشن بوده و بخار قرمز به آسمان می‌فرستد.

دروازه جهنم + تصاویر

این منظره نادر تا کنون نظر بیش از هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب کرده و به گفته گردشگرانی که از نزدیک « دروازه جهنم » را تماشا کرده‌اند، در نگاه اول بخشی از یک فیلم علمی‌ تخیلی به نظر می‌رسد که از حمله بیگانگان به زمین ایجاد شده اما واقعیت امر این است که این دروازه دهانه‌ گودالی است که ۴۳ سال پیش توسط زمین‌شناسان در صحرای قره‏قوم در منطقه موسوم به «دروازه جهنم» واقع در استان آخال کشور ترکمنستان  به وجود آمده و مردم محلی نام فوق را برای آن انتخاب کرده‎اند.

دروازه جهنم + تصاویر

قطر چاله «دروازه جهنم» بالغ بر ۷۰ متر و عمق آن نیز بیش از ۳۰ متر است و گاز طبیعی زیادی را تا به امروز هدر داده‏، اما دست‌‏اندرکاران صنعت گردشگری کشور ترکمنستان در تلاش هستند که این چاله در حال آتش را به یکی از جاذبه‏‌های منحصر به فرد کشور خود تبدیل کنند.

«جورج کورونیس» محقق و جهانگرد کانادایی نخستین فردی است که به عمق ۳۰ متری این گودال که بیش از ۴۰ سال در حال سوختن است، ورود کرده است.

دروازه جهنم + تصاویر

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=215972

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x