تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

جنایت پسر نوجوان به خاطر درگیری بچه گانه

  • کد خبر : 21498
  • 21 بهمن 1392 - 8:53
جنایت پسر نوجوان به خاطر درگیری بچه گانه

پسر نوجوانی که در یک نزاع ساده برادر دوستش را به قتل رسانده بود، با نقض حکم مجازاتش برای دومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت.

 

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، ۵  بهمن سال گذشته کارکنان بیمارستانی در جنوب تهران پسر نوجوانی را دیدند که از ناحیه گردن زخمی شده بود.پسر زخمی که علیرضا نام داشت به دوستش که او را به بیمارستان آورده بود اصرار داشت تا با خانواده‌اش تماس بگیرد و بگوید که او حالش خوب است.

تلاش پزشکان برای نجات جان پسر زخمی آغاز شد اما او بر اثر خونریزی شدید جان خودش را از دست داد. رامین دوست علیرضا که تنها آشنای او در بیمارستان بود خودش را به ماموران معرفی کرد و گفت: رامین را من با چاقو زده‌ام.

پس از صدور قرار مجرمیت و کیفر خواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. اردیبهشت امسال این پرونده در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد پدر«علیرضا» اعلام کرد که تقاضای قصاص دارد اما مادر علیرضا گفت: واقعا نمی‌دانم چه بگویم. این پسر هم مثل بچه خودم است. من تابع قانون هستم هر چه که شوهرم بگوید من قبول دارم.

رامین متهم ۱۶ ساله این پرونده زمانی که پای میز محاکمه قرار گرفت گفت: روز حادثه من به افشین برادر رامین زنگ زدم که او گفت بیا با هم برویم خرید. سر کوچه که رسیدم دیدم دکمه‌های لباس افشین پاره شده از او علتش را پرسیدم گفت با رامین دعوایم شده است. داشتیم راهمان را می‌رفتیم که دیدم رامین به طرف ما می‌آید. رامین به سمت افشین هجوم آورد و او را زد. من می‌خواستم آن‌ها را از هم جدا کنم که رامین با من برخورد کرد. یک ضربه به سینه‌ام زد و گفت تو دیگر چه می‌گویی بعد چند حرف نا‌مربوط دیگر هم زد که عصبانی‌ام کرد. به همین خاطر چاقویی را که در مسیر مدرسه در پارک پیدا کرده بودم درآوردم. چاقو در حفاظ پارچه ای‌اش بود. من حتی فرصت نکردم آن حفاظ را در بیاورم. آن قدر ترسیده بودم که فقط چاقو را کشیدم تا رامین بترسد و طرف من نیاید. اما او آمد و نمی‌دانم چه شد که خواستم با دستم یقه او را بگیرم اما نوک چاقو به گردن رامین فرو رفت و او را زخمی کرد. خودم او را به بیمارستان بردم.

قضات دادگاه پس از شنیدن حرف‌های علیرضا و وکیل مدافع او برای صدور حکم وارد شور شده و رامین را به قصاص محکوم کردند.

با اعتراض متهم به حکم مجازاتش پرونده برای رسیدگی به شعبه ۹ دیوان عالی کشور فرستاده شد. قضات دیوان عالی کشور هم پس از بررسی پرونده حکم قصاص را با توجه به اینکه متهم در زمان قتل کمتر از ۱۸ سال سن داشت نقض کرده و آن را برای رسیدگی دوباره به دادگاه بازگرداندند.

صبح امروز رامین برای دومین بار در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری پای میز محاکمه قرار گرفت. اولیای دم مقتول در این جلسه برای قاتل پسرشان تقاضای قصاص کردند.

رامین نیز وقتی در جایگاه قرار گرفت اتهامش را پذیرفت و گفت: من قصد کشتن علیرضا را نداشتم و حالا از کار خود پشیمانم. از اولیای دم هم می خواهم مرا ببخشند. من فقط می خواستم مانع درگیری دو برادر شوم.

پس از آخرین دفاع متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=21498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x