بیان مشکلات کمربندی فاز۱به۴ مهرشهر
یکی از شهروندان ساکن در منطقه مهرشهر می گوید: برای رفتن به محل کار روزی دوبار باید از این مسیر رد شوم و هم ابتدای صبح و هم غروب وقت زیادی را در ترافیک این منطقه معطل شوم.
«احمد اجلالی» می افزاید: همه کسانی که از سمت مهرویلا و فاز۴ به سمت کیان مهر، گلستان، خیابان شهرداری مهرشهر و فازها می خواهند بروند از این مسیر تردد می کنند برای این که مسیر دیگر دسترسی از داخل شهر می گذرد و ترافیک دارد، بیشتر مردم این مسیر را انتخاب می کنند.
اجلالی با بیان این که این کمربندی مسیر بهتری برای تردد کسانی است که از اتوبان وارد شهر می شوند می گوید: البته مشکلاتی هم دارد که خیلی قدیمی است و باید مسئولان به آن رسیدگی کنند اما ظاهرا از چشم آنها دور مانده است.
وی با بیان این که این مسیر کم عرض و بدون شانه است می افزاید: از طرفی هم به دلیل وجود زمین های کشاورزی در اطراف این کمربندی، ماشین های کشاورزی با سرعت پایین حرکت می کنند و خودروهایی که قصد سبقت دارند با ماشین روبرویی شاخ به شاخ می شوند.
این شهروند بیان می کند: این کمربندی روشنایی هم ندارد و با وجود این که یکی از مسیرهای اصلی و پرتردد است اما برای تامین روشنایی آن اقدام نشده است و این امر باعث می شود شب ها نور خودروهای روبرو مستقیم در چشم راننده ها باشد که این خطراتی را ایجاد می کند.
اجلالی می گوید: البته مدتهاست وسط خیابان را گل میخ زده اند تا مسیر خودروهای رفت و برگشت مشخص باشد اما مردم به آن توجه نمی کنند و به دلیل باریک بودن جاده و قصد رد شدن سریع، از روی آن هم رد شده و وارد مسیر مقابل می شوند و در مجموع این مسیر همیشه با ترافیک و مشکلات زیادی مواجه است.
وی اضافه می کند: آسفالت این کمربندی هم در بعضی قسمت های مسیر از بین رفته و با ایجاد دست انداز و چاله مشکلات تردد را دوبرابر می کند.
مسئولیت برق کمربندی بر عهده شهرداری یا اداره راهداری است
مدیر دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت توزیع برق البرز می گوید: راه های دسترسی در روستاها و شهرها با اداره راه و شهرسازی است و چنانچه این راه داخل شهر باشد و منطقه مسکونی نباشد با خود شهرداری است.
«جمشید یکه زارع» در مورد مشکل روشنایی این محدوده بیان می کند: اطراف این مسیر زمین های کشاورزی است و هیچ کوچه یا خیابانی که مصرف کننده یا مشترک برق ساکن که کنتور برق به او واگذار کرده باشیم وجود ندارد اگر وجود داشت به این مسیر انشعاب داده و روشنایی آن را نصب می کردیم.
یکه زارع می گوید: برای روشنایی این کمربندی یا شهرداری و یا اداره راه و شهرسازی باید مسئولیت بپذیرد.
راه اندازی مسیر جدید و جایگزین برای کمربندی
مدیر اطلاع رسانی و روابط عمومی منطقه۴ شهرداری کرج می گوید: این مسیر که دوطرفه بود با جداکننده ترافیکی جدا شد و پس از نصب آنها تصادفات این محدوده کمتر شده است.
«لیلا رضالو» می افزاید: یک جاده موازی با این مسیر در ادامه طرح آیت الله هاشمی رفسنجانی در حال راه اندازی است که به محض راه اندازی مسیر جدید، این کمربندی از سرویس دهی خارج می شود. اما اکنون برای رفاه حال شهروندان چاله های این مسیر با آسفالت پر و لکه گیری می شود تا مشکلات کاهش یابد.
رضالو در توضیح چگونگی و زمان بهره برداری مسیر جدید می گوید: طرح تعریضی که قرار است اجرا شود در حال انجام تملکات است و با توجه به اینکه بحث تملکات یک قرارداد دوطرفه است و تا به توافق برسد و قطعی شود زمان زیادی می برد نمی توان برای آن زمان قطعی اعلام کرد.
وی می افزاید: با راه اندازی مسیر جدید، این کمربندی که اکنون کم عرض است و به دلیل چاله های مسیر تصادف زیادی دارد از سرویس دهی خارج و تردد ها از مسیر جدید انجام می شود.
مدیر اطلاع رسانی و روابط عمومی منطقه۴ شهرداری کرج در مورد مشکل برق این محدوده می گوید: بر اساس مصوبه وزیر کشور اداره برق موظف است بر اساس پولی که در فیش شهرداری لحاظ و دریافت می شود برق مورد نیاز را تامین کند و در این مورد با اداره برق نیز مکاتبه شده و تاکنون نتیجه ای از جانب اداره برق نگرفتیم.
رسیدگی به این مسیر برعهده اداره راهداری نیست
مدیر راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای البرز با بیان این که این کمربندی مربوط به حوزه شهری است می گوید: شهرداری تملک این محدوده را با جهاد و اصلاح نباتات انجام داده و جاده را به فاز۱ وفاز۴ وصل کرده و این محدوده در حوزه اداره راهداری نیست.
«عباس صفری» می افزاید: رسیدگی و تامین نیازهای مسیرهای دسترسی به روستاها و شهرها برعهده اداره کل راهداری است اما این مسیر در محدوده داخل شهری قرار دارد و بر عهده اداره کل راهداری استان نیست.
نظارت بیشتر عوامل راهنمایی و رانندگی برای کاهش تصادف و ترافیک
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرج اظهار می کند: با توجه به این که این کمربندی به سمت بلوار ارم، فاز۴ مهرشهرو آزادراه و ۴ باندی دسترسی دارد شهروندان استفاده زیادی از این محور دارند که باعث حجم ترافیک زیادی می شود و به دلیل عرض کم و مشکل روشنایی این مسیر که از مهمترین دلایل بروز مشکل و تصادف در این محدوده است با شهرداری مکاتبه کردیم.
«سرهنگ حمدالله رحمتی پور» می افزاید: همچنین به دلیل وجود ریل قطار در این مسیر، زمان گذر قطار محدودیت ایجاد می شود که خود به بار ترافیکی می افزاید.
سرهنگ رحمتی پور می گوید: در تقاطع دانش در این مسیر چراغ راهنمایی و رانندگی نصب شده که سعی بر کنترل ترافیک فعلی می شود و با افتتاح پل روگذری که در حال تکمیل است مشکلات ترافیک این مسیر محدود می شود.
سرهنگ رحمتی پور با بیان این که با نصب چشم گربه ای در این کمربندی سعی شده از تجاوز به حریم مقابل جلوگیری و تصادفات کاهش داده شود می افزاید: به عوامل و نیروهای راهنمایی و رانندگی این منطقه تاکید می شود که نظارت بیشتری در این منطقه داشته و در صورت نیاز به نصب عوامل هشداردهنده نیز اقدام خواهیم کرد.
انتهای پیام/
منبع:»- تیتریک