تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

آخرین تحولات میدانی استان الجوف یمن/ گام بزرگ برای تامین امنیت مهم ترین پایگاه انصارالله + نقشه میدانی

  • کد خبر : 214427
  • 12 مرداد 1397 - 1:14
آخرین تحولات میدانی استان الجوف یمن/ گام بزرگ برای تامین امنیت مهم ترین پایگاه انصارالله + نقشه میدانی

رزمندگان یمنی در عملیات گسترده خود در محور غربی استان الجوف توانستند چند منطقه راهبردی را تحت کنترل خود دربیاوردند.

مارب.jpg

به گزارش «کمال مهر»، نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله یمن از ۳ هفته قبل عملیات گسترده ای را علیه نیروهای شورشی وابسته به ائتلاف غربی- عربی – صهیونیستی در معدود مناطق اشغالی در محور شرقی بخش «خب و الشعف» در غرب استان الجوف آغاز کردند.نیروهای یمنی در روزهای گذشته در جریان درگیری ها در حومه منطقه «مهاشمه» موفق شدند، نیروهای شورشی را عقب برانند و رشته کوه های راهبردی «بوانه» را تحت کنترل دربیاورند؛ در جریان این درگیری ها ۵۰ تن از نیروهای مزدور کشته و زخمی شدند.

این رشته کوه های راهبردی بر منطقه «وادی خب» و مناطق حومه اشراف کامل دارند؛ نیروهای یمنی در ادامه عملیات علیه نیروهای شورشی توانستند رشته کوه های «القاهره» را به کنترل خود درآورند؛ این رشته کوه ها در حومه صحرای «الاجاشر» و بخش «خب و الشعف» واقع شده است.

آخرین وضعیت میدانی مرکز یمن
به گزارش مشرق، نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله حملات گسترده دیگری را از حومه منطقه «مهاشمه» علیه نیروهای شورشی انجام دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند رشته کوه های «لقم» را به کنترل دربیاورند.
در جریان درگیری ها برای پاکسازی این رشته کوه ها، ۷۵ تن از نیروهای شورشی کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی نیروهای مزدور در این محور وارد آمد.
قابل ذکر است، رشته کوه های راهبردی «اللقم» بر بخش وسیعی از منطقه «المهاشمه» اشراف کامل دارد و تحرکات نیروهای شورشی را در حومه غربی بخش «الخنجر» به طور کامل رصد می کند.
نیروهای یمنی درصدد هستند با پاکسازی کامل بخش «خب والشعف» خود را به ورودی بخش «الخنجر» برسانند؛ پیشروی از غرب به مرکز استان الجوف و تامین امنیت مناطق شرقی استان صعده (مهم ترین پایگاه انصارالله)   در یمن هدف دیگر نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله است.
در حال حاضر، حدود ۳۵ درصد از استان الجوف از جمله مناطق غربی تحت کنترل انصارالله و ارتش یمن است؛ بخش های شمالی، شرقی، مرکزی و جنوبی استان که عمدتا بیابانی است در اشغال نیروهای شورشی قرار دارد.

به گزارش مشرق، استان الجوف در شمال یمن و هم مرز با عربستان، مناطق شرقی از جمله حضرموت را به مناطق غربی متصل می کند؛ یکی از جاده های اصلی عمان – صنعاء از استان الجوف می گذرد.
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=214427

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x