تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

    ثروتمندترین مردان تاریخ را بشناسید +تصاویر

  • کد خبر : 209893
  • 08 فروردین 1397 - 0:25
    ثروتمندترین مردان تاریخ را بشناسید +تصاویر

در طول زندگی انسان افراد معدودی بودند که به خاطر داشتن ثروت زیاد نامشان در تاریخ برای همیشه ثبت شده است.

به گزارش «کمال مهر»؛ محاسبه ثروت افرادی که در حال حاضر زنده هستند کار ساده و آسانی محسوب می شود اما محاسبه ثروت افرادی که قرن ها قبل زندگی می کردند کار سخت و دشواری است. محاسبه ثروت افرادی که قرن ها پیش زندگی می کردند تنها با ساعت های طولانی مصاحبه با تاریخدانان و اقتصاددانان برجسته ممکن است و برای رده بندی ثروتمندترین مردان تاریخ در این لیست از همین رویه استفاده شده است.

در ادامه با ثروتمندترین مردان تاریخ آشنا می شوید:

مانسا موسا؛ سال  ۱۲۸۰ تا ۱۳۳۷ میلادی

کشور: مالی

ثروت: ثروتمندتر از آن که بتوان توصیف کرد

ثروتمندترین مردان تاریخ را بشناسید +تصاویر

مانسا موسی، شاه تیمبوکتو، معمولاً ثروتمندترین مرد تمام دوران شناخته می شود. بر اساس تحقیقات ریچارد اسمیت، استاد کالج فروم، قلمرو پادشاهی موسی در غرب آفریقا، بزرگ ترین تولید کننده طلای جهان در عصر خود به شمار می آمد؛ دورانی که طلا بیش از هر زمان دیگری خواهان و اعتبار داشت. این که ثروت وی چقدر بوده قابل تخمین هم نیست و هیچ راهی برای دادن یک عدد نزدیک به ثروت واقعی او وجود ندارد.

 

چنگیز خان؛ ۱۱۶۲ تا ۱۲۲۷ میلادی

کشور: امپراطوری مغولستان

ثروت: تنها سرزمین های بی انتها

ثروتمندترین مردان تاریخ را بشناسید +تصاویر

چنگیز خان بی شک یکی از برترین فرماندهان نظامی تاریخ است. به عنوان رهبر امپراطوری مغول ها که از چین تا اروپا وسعت داشت، او کنترل بزرگ ترین امپراطوری بهم پیوسته تمام دوران را در اختیار داشت. علی رغم قدرت فراوان اما تاریخ شناسان اعتقاد دارند که او هیچ علاقه ای به ثروت اندوزی نداشت و بر عکس انسانی بخشنده و گشاده دست بود. او غنایم را با سربازان و فرماندهان خود تقسیم می کرد. چنگیز خان نیز قسمتی از غنایم را دریافت می کرد اما این سهم باعث نمی شد که وی در زمره ثروتمندان تاریخ جایی داشته باشد. او هیچ خانه بزرگ، مقبره یا قصری برای خود و خانواده اش نساخت. اما با قلمروی بسیار پهناور وی یکی از ثروتمندترین مردان جهان از لحاظ ثروت غیرمنقول بود.

آلن روفوس: ۱۰۴۰ تا ۱۰۹۳ میلادی

کشور: انگلستان

ثروت: ۱۹۴ میلیارد دلار

ثروتمندترین مردان تاریخ را بشناسید +تصاویر

آلن روفوس، برادرزاده ویلیام فاتح، در فتح سرزمین نورمن ها همراه عموی خود بود. آلن هنگام مرگ ۱۱٫۰۰۰ پوند ثروت داشت که بر اساس محاسبات تاریخ شناسان اقتصادی در حدود ۷ درصد تولید ناخالص داخلی انگلستان را تشکیل می داد. بر اساس محاسبات این مقدار در سال ۲۰۱۴ ۱۹۴ میلیارد دلار ارزش داشت.

جوزف استالین: ۱۸۷۸ تا ۱۹۵۳ میلادی

کشور: اتحاد جماهیر شوروی

ثروت: کنترل کامل بر امپراطوری دارای ۹٫۶ درصد تولید ناخالص کل جهان

ثروتمندترین مردان تاریخ را بشناسید +تصاویر

جوزف استالین یکی از بزرگترین اقتصادهای تاریخ را به طور کامل در اختیار داشت. بی شک ثروت استالین با ثروت شوروی قابل تفکیک نیست و کنترل کامل او بر امپراطوری بزرگش باعث شد به عنوان ثروتمندیرن شخصیت ها در تاریخ جای گیرد. بر اساس محاسبات انجام شده در سال ۱۹۵۰،اتحاد جماهیر شوروی تقریبا ۹٫۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار داشت که در سال ۲۰۱۴ این مقدار نزدیک به ۷٫۵ تریلیون دلار ارزش داشت.

گفتنی است؛ بیل گیتس با  ۸۰ میلیارد دلار دارایی به عنوان یکی از ثروتمندترین شخصیت های زنده جهان محسوب می شود. همچنین امپراطور شن زونگ( ۱۰۴۸ تا ۱۰۸۵ میلادی) را نباید فراموش کرد که ثروتش برابر با حکومت بر یک امپراطوری دارای۲۵ تا ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی تمام جهان بود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=209893

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x