تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

ارزان‌ترین کشور‌های جهان برای خرید غذا + رتبه ایران

  • کد خبر : 209885
  • 08 فروردین 1397 - 0:20

برنامه جهانی غذا (WFP) در جدیدترین گزارش خود به بررسی بهای غذا در نقاط مختلف جهان پرداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر»، به نقل از پایگاه اینترنتی استاتیستا، گرسنگی مردم در کشور‌های مختلف جهان به دلایلی همچون عدم دسترسی به خوراک، هزینه بالای مواد غذایی و پایین بودن سطح درآمد روزانه در مقایسه با بهای غذا بستگی دارد.

برنامه جهانی غذا (WFP) در جدیدترین گزارش خود با مقایسه سطح درآمد روزانه و توانایی مالی برای خرید غذایی با بهای متوسط (معیار، میانگین هزینه برای خرید مواد اولیه خوراک لوبیا) در سال ۲۰۱۷، به بررسی بهای غذا در نقاط مختلف جهان پرداخته است.

بر این اساس، ایالت نیویورک در آمریکا ارزان‌ترین منطقه برای خرید غذا هست. مردمی که در این ایالت زندگی می‌کنند فقط ۰.۶ درصد از درآمد روزانه خود (به طور تقریبی معادل یک دلار و ۲۰ سنت) را برای خرید غذایی با بهای متوسط و به ارزش ۶۰۰ کالری (حدود دو وعده) پرداخت می‌کنند.

کشور‌های اردن، ایران، هند و میانمار به ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم ارزان‌ترین کشور‌ها برای خرید غذا قرار دارند.

در کشورمان، هر ایرانی برای خرید غذایی با بهای متوسط ۳.۹ درصد از درآمد روزانه خود را پرداخت می‌کند. این نرخ نشان می‌دهد ایران یکی از ارزان‌ترین کشور‌های جهان برای خرید غذا است و بی تردید آمار افراد گرسنه در آن پایین خواهد بود.

ارزان ترین کشورهای جهان  برای خرید غذا + رتبه ایران

در همین حال، شرایط در کشور‌هایی همانند سودان جنوبی و نیجریه برعکس است. هر شهروند در سودان جنوبی برای خرید غذایی با میانگین قیمت باید درآمد یک روز و نیم خود (معادل ۱۵۵ درصد) را پرداخت کند. به طور تقریبی بهای غذایی با قیمت متوسط در این کشور ۳۲۱ دلار و ۷۰ سنت محاسبه می‌شود؛ که دلیل اصلی بالارفتن آمار جمعیت گرسنه در سودان جنوبی محسوب می‌شود.

علاوه بر بحران اقتصادی و اشتغال، عامل جنگ نیز از دیگر دلایل بهای گران غذا است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=209885

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x