تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

اظهارات عجیب پدر قاتل بنیتا درباره جنایت پسرش/ قاتل: در زندان توبه کردم

  • کد خبر : 208695
  • 14 بهمن 1396 - 17:01
اظهارات عجیب پدر قاتل بنیتا درباره جنایت پسرش/ قاتل: در زندان توبه کردم

گفت‌وگوی خواندنی با پدر قاتل بنیتا درباره جنایت پسرش را در مطلب زیر مشاهده کنید.

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»؛ «قصاص حق خانواده بنیتاست، اما محمد در زندان توبه کرده است.» این خلاصه تمام حرف‌های پدر قاتل بنیتاست؛ قاتل دختر هشت ماهه‌ای که تیرماه امسال همراه خودروی پدرش در مشیریه تهران ربوده و شش روز بعد، پیکر بی‌جانش داخل خودروی رها شده در پاکدشت پیدا شد.

اظهارات عجیب پدر قاتل بنیتا درباره جنایت پسرش/ قاتل: در زندان توبه کردم

حالا محمد ۲۷ ساله، قاتل بنیتا در زندان است و با حکم دادگاه، شمارش معکوس برای قصاصش آغاز شده است. او در شش ماه گذشته مهر سکوت بر لب زده است، اما پدرش درباره شرایط این روزهای او در زندان گفت: «پسرم، ده روز پس از دستگیری توبه کرد و تقاضای بخشش دارد. او در زندان قرآن می‌خواند و شیشه را هم کنار گذاشته است.»

وی با بیان این که قصاص، حق اولیای دم است، افزود: «ما جز عذرخواهی، چیز دیگری برای گفتن نداریم. امیدواریم خانواده بنیتا از قصاص گذشت کنند.»

حاضرم توبه نامه بنویسم

همه چیز از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح ۲۹ تیر امسال آغاز شد. پدر بنیتا، دخترش را در ماشین گذاشته و برای بستن در پارکینگ خانه‌شان، لحظه‌ای رفته بود که محمد سر رسید و خودرو را دزدید. شش روز بعد، پیکر بی‌جان بنیتا داخل خودروی رها شده در مامازند پاکدشت پیدا شد. پزشکی قانونی علت فوت را گرمازدگی و عوارض ناشی از آن اعلام کرد و دادسرا نیز حادثه را قتل عمد دانست. محمد، سارق خودرو در شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد. دیوان عالی کشور هم مهر تائید بر این حکم زد تا قاتل در آستانه طناب دار قرار بگیرد.

حالا محمد، شش ماه است در زندان به سر می‌برد. پدرش به جام‌جم گفت: «روزهای اول که به زندان منتقل شده بود، سایر زندانی‌ها با او درگیر شدند. ماموران هم او را به بندی دیگر بردند و اکنون شرایط خوبی دارد. پسرم در کلاس‌های قرآن شرکت کرده و پشیمان است. صدبار به من گفته توبه کرده و حاضر است توبه نامه بنویسد.» وی افزود: «محمد هر روز از زندان تماس می‌گیرد و می‌خواهد برای گرفتن رضایت، تلاش کنیم. هفته‌ای دو بار هم شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها به ملاقاتش می‌رویم. او شیشه را کنار گذاشته است و در کلاس‌های ترک اعتیاد زندان شرکت می‌کند.»

اظهارات عجیب پدر قاتل بنیتا درباره جنایت پسرش/ قاتل: در زندان توبه کردم

سکته قلبی در جلسه دادگاه

وی با بیان این که در جلسه دادگاه بر اثر سکته قلبی به بیمارستان منتقل شد گفت: «آن روز وقتی می‌خواستم وارد سالن محاکمه شوم، حالم بد شد و روی زمین نشستم. سربازی آنجا بود. کمکم کرد و مرا به بیمارستان رساند. به دلیل سکته قلبی بستری و بعد از پنج روز مرخص شدم.» چند روز بعد از پایان دادگاه، حکم قصاص قاتل بنیتا صادر شد و دیوان عالی کشور نیز مهر تائید بر آن زد. پدر قاتل درباره واکنش پسرش به حکم صادره نیز گفت: «پسرم در سالن ملاقات زندان گفت قصد قتل نداشت و نمی‌دانست کودکی در ماشین است. او به پیشنهاد مهدی (متهم ردیف دوم) ماشین را دزدید، اما وقتی از وجود بنیتا در خودرو باخبر شد، آن را در یک جای پر رفت و آمد رها کرد تا مردم پیدایش کنند و کودک را تحویل خانواده اش بدهند. محمد گفت آن روز به دلیل مصرف شیشه، حالت طبیعی نداشت برای همین حتی بعد از رها کردن ماشین به خانه دوستش رفت و خوابید.»

شیشه، پسرم را بیچاره کرد

قاتل بنیتا به شیشه اعتیاد داشت و روز حادثه برای تهیه مواد و فروش آن به مشیریه رفته بود. پدرش گفت: «شیشه پسرم را بیچاره کرد. من چهار پسر دارم و محمد سومی آنهاست. خودم راننده هستم و تا حالا پایم به کلانتری باز نشده؛ غیر از یک بار که با ماشین تصادف کرده بودم. دو پسر بزرگم صافکار و راننده هستند و پسر ۱۴ ساله ام هم درس می‌خواند. محمد مدرسه را دوست نداشت و پس از کلاس نهم، یک مغازه برای خودش گرفت و وارد کار تعمیر موتور شد. او با ما زندگی می‌کرد و روابط خوبی هم داشتیم، اما خیلی وقت‌ها می‌شد که ۱۵ روز یک‌بار هم به خانه نمی‌آمد.» وی افزود: «خودش می‌گوید از ۱۲ سال پیش به مواد، خصوصا شیشه اعتیاد پیدا کرده است، اما من از سه سال پیش متوجه این موضوع شدم. چند بار او را در کمپ خواباندم اما هر بار که بیرون آمد، دوباره سراغ مواد رفت.»

قاتل بودنش را باورم ندارم

قاتل از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت و مواد مخدر است. چندبار به زندان افتاده اما هر بار پس از آزادی، دوباره به سمت جرم رفته است. پدرش در این باره گفت: «سه بار به خاطر مواد و سرقت به زندان افتاد. خیلی تلاش کردم دست از خلاف بردارد. حتی بار آخر گذاشتم ۱۴ ماه در زندان بماند. بعد از این مدت به ملاقاتش رفتم. قول داد دیگر دنبال این کارها نرود، اما دو ماه بعد از این که بیرون آمد، ماجرای بنیتا اتفاق افتاد. ما آن زمان یک هفته‌ای می‌شد که از محمد خبر نداشتیم؛ خانه نیامده بود. شرح حادثه را هم در تلگرام دیدیم. چند روز بعد هم پدر مهدی (متهم ردیف دوم) به من زنگ زد و گفت پسرت را به جرم قتل گرفته‌اند. ما باورمان نشد.»


بیشتر بخوانید: قاتلین بنیتا اعدام میشوند؟


عذرخواهی از پدر و مادر بنیتا

پدر قاتل بنیتا با بیان این که تاکنون نتوانسته خانواده بنیتا را ببیند، درباره تلاش‌هایش برای جلب رضایت گفت: «پس از تائید حکم قصاص، شماره وکیل اولیای دم را پیدا کردم و سه بار تماس گرفتم، اما نتوانستم با او صحبت کنم. ما تاکنون نتوانسته ایم پدر و مادر بنیتا را ببینیم.» وی با تاکید بر این که قصاص حق خانواده بنیتاست، افزود: «ما از بخشش ناامید نیستیم و هرچه خدا بخواهد، همان می‌شود. پسرم در زندان شیشه را کنار گذاشته و گفته حاضر است توبه‌نامه بنویسد. او از من خواست رضایت اولیای دم را جلب کنم. ما به پدر و مادر بنیتا حق می‌دهیم قصاص بخواهند و تنها کاری که از دستمان برمی آید، عذرخواهی است. محمد قصد قتل نداشت.

منبع: جام جم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=208695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x