تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بازیکن فوتبال با جعل نام یک مُجرم در تیم استقلال+جزئیات

  • کد خبر : 205926
  • 11 آبان 1396 - 23:52
بازیکن فوتبال با جعل نام یک مُجرم در تیم استقلال+جزئیات

بحث حضور یک بازیکن فوتبال با جعل نام پسر عمویش و حضور در استقلال از موضوعات عجیب و مطرح در فوتبال ایران است.

به گزارش گروه ورزشی «کمال مهر»  گفته می شود حسین توکلی آغچغلو از جمله بازیکنانی است که با قرارداد ۷ ساله به تیماستقلال پیوست تا در تیم جوانان آبی ها تبدیل به مهاجم گلزن شود .

فوتبال حسین توکلی آغچغلو که این روزها با حواشی زیادی مواجه است از باشگاه انصارالمهدی فسا شیراز آغاز شد اما بازی او نه با نام حسین توکلی بلکه با نام دیگری در رقابت های فوتبال انجام شده است.این بازیکن با شناسنامه پسر عموی خود اقدام به عقد قرارداد با باشگاه های گوناگون از جمله باشگاه بزرگ استقلال می کند که بدون شک مدیران استقلال باید در این زمینه پاسخگو باشند.

حسین توکلی سال ۹۳ با قراردادی سه ساله و با هویت اصلی خود یعنی رضا توکلی آغچغلو متولد ۲۴ تیرماه ۱۳۷۲ و نام پدر قباد متولد فسا و با کد ملی ۰۰۰۰۰۰۰۰۵۸ به انصارالمهدی فسا شیراز می پیوندد. اما او در اقدامی عجیب در تاریخ  ۵ مرداد  ۱۳۹۵ قراردادی یک ساله با همان باشگاه اما با هویتی جدید به نام حسین توکلی آغچغلو فرزند علی نجات متولد دوم فروردین۱۳۷۸با کد ملی ۰۰۰۰۰۰۰۰۷۸ منعقد می کند.

حسین توکلی در فصل ۹۵_۹۶ به رده های پایه باشگاه صبای قم می پیوندد تا در این باشگاه به فعالیت ورزشی خود ادامه دهد و نکته قابل توجه این است که این بازیکن با هویتی جعلی و با سنی کمتر به قم می رود تا در رقابت های دسته یک لیگ جوانان کشور صبایی ها را همراهی کند.

با توجه به حضور توکلی در تیم صبای قم در نهایت حریفان از موضوع این بازیکن با خبر می شوند و بر همین اساس شکایتی همراه با مستنداتی محکم به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارائه می دهند. در نهایت حضور این بازیکن در صبا باعث می شود تا تیم های معترضی همچون وفایی شیراز،مس رفسنجان و پدیده اصفهان موفق به دریافت حکم شوند و آنها طبق رأی کمیته انضباطی به تاریخ ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۵ را که به استناد ماده ۶۸ آیین نامه انضباطی است نتیجه دیدارها را تغییر می دهند و در این میان  باشگاه صبا هم ۱۵ میلیون تومان جریمه و رضا توکلی آغچغلو که با استفاده از مدارک شناسایی حسین توکلی آغچغلو در مسابقات حاضر شده بود به استناد بند۱۲ ماده ۶۸ سه ماه از حضور در مسابقات محروم می شود.

باشگاه صبای قم پس از شکایت به کمیته استیناف ماجرا های رقم خورده را پیگیری می کند و در نهایت این کمیته هم رأی به قانونی بودن حضور وی در این تیم می دهد.

اما نکته ای که نباید فراموش کرد این است که رضا توکلی آغچغلو با هویت حسین توکلی آغچغلو در بازی ها حضور داشته است و همین رای استیناف باعث می شود تا این بازیکن همچنان به تخلفات خود ادامه دهد تا جایی که او در انتقالی باور نکردنی و عقد قراردادی ۷ ساله از صبای قم به استقلال تهران می پیوندد .

این بازیکن با عقد قرارداد ۷ ساله در کنار رضا افتخاری و صادق ورمزیار مدیر آکادمی باشگاه استقلال عکس یادگاری می گیرد تا با ۲۴ سال سن برای جوانان استقلال بازی کند.این بازیکن هم همانند صبا در استقلال با اسم جعلی حسین توکلی آغچغلو متولد ۷۸ و ۱۸ ساله ورود پیدا کرد تا در این تیم به فعالیت ورزشی اش ادامه دهد.

   اما حسین توکلی کیست؟

حسین پسر عموی رضا توکلی آغچغلو است و اخیرا نیز حکمی از وی منتشر شده که نشان می دهد نامبرده مجرم شناخته شده و  از سوی یک دادگاه کیفری به حبس محکوم شده است.

این طور که به نظر می رسد حسین توکلی آغچغلو فاقد کارت ملی و شناسنامه عکس دار است و رضا توکلی آغچغلو اقدام به الصاق عکس خود روی اسناد هویتی حسین توکلی آغچغلو کرده است. در این میان نکته ای که از دید همگان پنهان نمانده این است که در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ هنگامی که حسین توکلی آغچغلو در بازداشت بوده ، رضا توکلی آغچغلو با استفاده از هویت پسر عمویش یعنی حسین در همان روز برای تیم صبای قم  به میدان رفته است.

همچنین مدارک تحصیلی نشان می دهد ،حسین توکلی آغچغلو در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ در مقطع سوم متوسطه در حال تحصیل بوده اما این در حالی است که طبق گواهی موجود رضا توکلی آغچغلو در ۲۲ دی ماه ۱۳۹۳ دانشجوی رشته مهندسی شیمی صنایع غذایی در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت بوده است.

از طرفی حسین توکلی آغچغلو در تاریخ ۲۸ شهریور امسال توسط فرهاد پورغلامی به اردوی تیم ملی جوانان دعوت می شود اما در این میان رضا توکلی آغچغلو به دلیل شرایط  و جو حاکم در تیم های جوانان از رفتن به اردو منصرف می شود و حتی باشگاه استقلال هم در نرفتن او به اردو نقش داشته است.

با توجه به اتفاقات صورت گرفته، حسن روشن پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره بازیکنان جوانی که با این باشگاه قرارداد منعقد کرده اما در بازی حضور ندارد، گفت:پشت پرده این مسائل مواردی است که من نمی دانم اما به عنوان یک هوادار شنیده ام یکی از این نفرات با استفاده از شناسنامه پسر عمویش قرارداد بلند مدت با باشگاه منعقد کرده است.  اکنون در حال تحقیق هستم تا چنین ننگی به باشگاه ما وارد نشود .باید اول جارو دستمان باشد تا فضا را پاک کنیم و بعد جلو برویم .

نکته قابل توجه این است که با وجود انتشار این مدارک که تقریبا بر جعلی بودن آن صحه می گذارد و یا حداقل شبهاتی را در این مورد بوجود می آورد اما فدراسیون فوتبال و‌کمیته انضباطی فدراسیون پس از آخرین رأی که از سوی استیناف صادر شد به طور کلی از بررسی این پرونده صرف نظر کردند و معتقدند کمیته انضباطی  هیئت فوتبال استان باید به این موضوع رسیدگی کند.

 حسین توکلی با هزار اما و اگر شناسنامه جعلی و غیر جعلی از ۲ روز گذشته به تمرینات بزرگسالان اضافه شده است.

رضا با نام جعلی حسین قرار است به ترکیب استقلال اضافه شود و با دریافت کارت بازی روی نیمکت و در کنار شفر آلمانی بنشیند در حالی که کمیته انضباطی، استیناف و اخلاق در سکوت کامل به سر می برند.

**عبداللهى عضو کمیته انضباطى فدراسیون فوتبال درباره وضعیت بازیکن تیم جوانان استقلال گفت :در ابتدا باید بگویم پرونده این بازیکن چند ماه گذشته به کمیته انضباطى احضار شد و شکایت یکى از تیم ها باعث شد تا کمیته انضباطى به این مسئله ورود و رسیدگى کند.

او ادامه داد :به این ترتیب کمیته انضباطى پس از بررسى و تشخیص رأى خود را نسبت به تیم وقت و بازیکن مورد نظر نیز صادر کرد اما در نهایت کمیته استیناف رأى لازمه را نقض و همین مسئله باعث شد تا رأى جدید توسط کمیته استیناف صادر شود.

 عضو کمیته انضباطى فدراسیون فوتبال بیان کرد :پس از رأى کمیته استیناف در نهایت شنیده شد که تیم هاى دیگر در هیئت فوتبال به همین مسئله اعتراض کردند و اکنون هم کمیته انضباطى هیئت فوتبال استان تهران در حال رسیدگى به این موضوع است .به این ترتیب با توجه به حکمى که ما در گذشته اعلام کردیم و نقض شد اکنون رسیدگى به این پرونده از دست ما خارج و کمیته انضباطى هیئت فوتبال در حال رسیدگى است.

**صادق ورمزیار مدیر آکادمى استقلال درباره وضعیت این بازیکن گفت :ما حسین توکلی را امسال از تیم صبا با دریافت رضایت نامه جذب کردیم و براى حضور این بازیکن، احراز هویت او را از جمله شناسنامه ،شناسنامه پدر و مادر و معافیت تحصیلى در نظر مى گیریم.

او ادامه داد : حسین توکلى شناسنامه ،معافیت تحصیلى و گذر نامه دارد و زمانى که فردى گذر نامه دارد بدین منظور است که او قابل اعتماد است. سال گذشته نیز سه تیم شکایتى را علیه توکلى انجام دادند که در نهایت کمیته استیناف اعلام کرد این فرد همان توکلى است .بنابراین وقتى کمیته استیناف اعلام مى کند که او حسین توکلى است ما هم به آن استناد مى کنیم.

 مدیر آکادمى استقلال گفت: وقتى کمیته استیناف که بالا ترین مرجع قضائى در فوتبال ما است اعلام مى کند که این بازیکن مشکلى ندارد بنابراین ما هم از این بازیکن استفاده مى کنیم تا زمانى که کمیته استیناف نامه جدیدى درباره وضعیت او به ما بزند.

**عبدالله پور رئیس کمیته انضباطى هیئت فوتبال استان تهران در باره آخرین وضعیت پرونده حسین توکلى در این کمیته گفت :در ابتدا باید بگویم اکنون به دنبال اخذ استعلام هاى لازم هستیم و به محض دریافت استعلام ها درباره وضعیت این بازیکن تصمیم گیرى صورت مى گیرد.”

صحبت های مسئول آکادمی استقلال بیراه نیست اما کمیته انضباطی رأى می دهد استیناف نقض می کند و مرجعی برای رسیدگی به رأى کمیته استیناف وجود ندارد و دست آخر از زمین به آسمان می بارد و پرونده در اختیار مرجع پایین تر یعنی هیئت فوتبال قرار می گیرد، البته بماند که در این میان گذرنامه، معافیت تحصیلی،شناسنامه عکس دار و … چطور و چگونه صادر می شود؟

به نظر می رسد این پرونده فراتر از یک تخلف فوتبالی شکل گرفته است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=205926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x