تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

زمان آغاز ثبت نام در کاروان های حج ۹۳

  • کد خبر : 20579
  • 17 بهمن 1392 - 13:09
زمان آغاز ثبت نام در کاروان های حج ۹۳

ثبت نام در در کاروان های حج تمتع سال ۹۳، از روز ( جمعه) ۱۸ بهمن ماه جاری با نامنویسی زائران استان های تهران، قم، البرز و قزوین آغاز می شود.

کمال مهر: ثبت نام در در کاروان های حج تمتع سال ۹۳، از روز ( جمعه) ۱۸ بهمن ماه جاری با نامنویسی زائران استان های تهران، قم، البرز و قزوین آغاز می شود.

۱۹ بهمن ماه زائران استان های اردبیل، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، بوشهر، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و گلستان و ۲۰ بهمن ماه نیز نام نویسی زائران استان ها و شهرهای آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، یزد و کاشان در کاروان های حج ۹۳ آغاز می شود.

تمامی دارندگان قبوض ودیعه گذاری علی الحساب حج تمتع که تا تاریخ ۲۰ دی ماه سال ۱۳۸۴ در یکی از شعب بانک ملی ودیعه گذاری کرده اند، مشمول تشرف هستند.

پیشتر مهلت نامنویسی مشمولان در کاروان های حج ۹۳ یک هفته اعلام شده بود که سازمان حج و زیارت به دلیل شرایط نامناسب جوی و بارش برف در برخی استان های کشور به ویژه استان های شمالی این مدت را به دو هفته افزایش داد تا مشمولان با خیال آسوده برای ثبت نام در کاروان ها اقدام کنند.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، حداقل و حداکثر هزینه سفر به حج سال ۹۳ به ترتیب هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

۵۰ درصد ظرفیت هر کاروان برای ثبت نام اینترنتی از طریق نشانی اینترنتی http://haj93.haj.ir در نظر گرفته شده است.

بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت، در حج سال ۹۳ پنج گروه قیمتی حذف شده و تعداد گروه ها از ۱۶ گروه قیمتی در سال ۹۲ به ۱۱ گروه قیمتی کاهش یافته است.

همچنین سرانه اسکان زائران در حج آتی از چهار متر به چهار و نیم متر افزایش یافته است.

طبق اعلام سازمان حج و زیارت سهمیه ایران در حج آتی نسبت به حج گذشته هیچ تغییری نکرده و مانند سال قبل حدود ۶۴ هزار ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

خبرگزاری ایرنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=20579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x