تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0

سکوت و تکذیب در برابر تخریب رئیس قوه قضاییه کفایت نمی‌کند/در موضوع دفاعی با کسی شوخی نداریم

  • کد خبر : 203349
  • 15 مهر 1396 - 17:04
سکوت و تکذیب در برابر تخریب رئیس قوه قضاییه کفایت نمی‌کند/در موضوع دفاعی با کسی شوخی نداریم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:سکوت و تکذیب در برابر تخریب رئیس قوه قضاییه کفایت نمی‌کند، مسئولان کشور باید به دادگاه بین الملل شکایت کنند.

به گزارش  گروه سیاسی «کمال مهر»؛ محسن رضایی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شمخانی به عنوان رئیس کمیسیون دفاعی و امنیتی، آقازاده هم به عنوان جانشین  و سردار وحیدی به عنوان دبیر تعیین شدند.

رضایی با بیان اینکه بنده به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی انتخاب شده ام، قالیباف و داودی به ترتیب به عنوان نائب رئیس اول و دوم و آقامحمدی به عنوان دبیر انتخاب شدند.

رضایی خاطر نشان کرد: شنبه آینده سه کمیسیون دیگر جلسات خود را برگزار می‌کنند و هیئت رئیسه آن‌ها انتخاب می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه در موضوع دفاعی با کسی شوخی نداریم و دفاع از ملت را یک واجب بزرگ می‌دانیم بیان کرد: ما حاضریم خارج از مرزها هم جان خود را برای دفاع از ملت ایران تقدیم کنیم و آنچه را که تشخیص دهیم برای دفاع از ملت لازم است در چارچوب استانداردهای بین‌المللی تهیه کرده تا دفاع کنیم و از رفتن به سمت سلاح هسته‌ای پرهیز می‌کنیم.

وی ترامپ را فردی عجول خواند و گفت: او قبل از اینکه بازدید با ما را شروع کند شکست می‌خورد. ایران امروز ایران ۱۰ سال پیش نیست و در صحنه سیاسی و دفاعی قوی‌تر از گذشته شده و امروز نیروهای عاقلی ایران را اداره می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه سیاست‌های کلی در قانونی اساسی بر عهده رهبر معظم انقلاب است اظهار کرد: رهبر انقلاب سیاست‌های کلی را با مشورت مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ می‌کنند و دولت و سایر قوا باید این سیاست‌ها را اجرایی کنند و سیاست‌های کلی که فراتر از قوانین عادی هستند باید اجرایی شود.

وی افزود: سران قوای سه‌گانه، صدا و سیما و نیروهای مسلح مسئول اجرای سیاست‌های کلی هستند و باید در دستگاه خودشان سیاست‌های کلی را تبدیل به آیین‌نامه کنند و به زیر مجموعه‌هایشان اعلام کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام این خبر که تا پایان امسال مجمع به محل مجلس سنا منتقل می‌شود گفت: جلسات در آنجا برگزار می‌شود و بخشی از کارهای پژوهشی هم در آنجا مستقر خواهد شد و دفتر آیت‌الله شاهرودی هم به آنجا خواهد رفت.

رضایی در ادامه در واکنش به تحرکات مخربانه یکی از سایت‌های ضد انقلاب بر علیه رئیس دستگاه قضا گفت: اخیرا با توسعه فضای مجازی در داخل کشور یکی از روش‌های جمع آوری اطلاعات که کار سازمان‌های جاسوسی است تقویت شده و از طریق ایجاد شایعات سعی می‌کنند تمام کسانی را که به آنها دسترسی ندارند فعال کنند.

وی تاکید کرد: آنها با این کار دو هدف را دنبال می‌کنند یکی این که مسئول مربوطه را تخریب می‌کنند و دوم این که اقدام به جمع آ‌وری اطلاعات می‌کنند آن چه درمورد رئیس قوه قضاییه انجام شده شایعات هدفمند است و مسئولان کشور باید به دادگاه بین الملل شکایت کنند و سکوت و تکذیب در برابر این اقدامات کفایت نمی‌کند.

رضایی بیان کرد: اگر در مقابل این اقدامات برخورد نشود این مسائل وارد خانواده‌ها می‌شود و قوه قضاییه و سیستم‌های اطلاعاتی باید برای حفظ حریم افراد چه مسئول باشند و چه نباشند به دنبال چاره باشد و کسانی که در داخل کشور دلسوز هستند اگر اطلاعاتی از این مسائل دارند باید به دستگاه‌های مسئول بازرسی برسانند.

وی درباره رفتار ترامپ در مقابل برجام گفت: اگر ترامپ تمدید لغو تحریم‌ها را امضا نکند آمریکا از برجام خارج می‌شود اما او می‌خواهد این کار را به کنگره واگذار کند و کنگره سه ماه وقت دارد که تحریم‌ها را بردارد و یا ابقا کند و اگر این پرونده به کنگره برود کار ترامپ سخت‌تر می‌شود زیرا که او با این کار انتحار سیاسی انجام داده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطر نشان کرد: ما هیچ گاه اسرار نظامی کشورمان را در اختیار کسی قرار نمی‌دهیم و اگر اسرار نظامی ما لو برود ما آسیب پذیر می‌شویم و تهدیدکنندگان ایران دل و جرئت پیدا می‌کنند و آگاهی آنها به اسرار نظامی ما کشور ما را ناامن می‌کند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=203349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x