تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

پربازدیدترین مکان‌های دنیا از نگاه گردشگران+عکس

  • کد خبر : 202665
  • 10 مهر 1396 - 9:54
پربازدیدترین مکان‌های دنیا از نگاه گردشگران+عکس

عجیب ترین و پر بازدیدترین مکان های دنیا از نگاه گردشگران را در حالی در این مطلب برای شما جمع آوری کرده ایم که این مکان های پر بازدید بیشتر از جاذبه های تاریخی شهر ها و کشور های مختلف انتخاب شده اند .

به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»،  دیوار چین: ابتدا از یکی از پر بازدیدترین مکان های دنیا آغاز خواهیم کرد . این دیوار نماد تاریخی کشور چین است. دیوار بزرگ چین همچون ماری است که از میان دشت ها، تپه ها، بیابان ها و مناظر کشور چین می خزد و طول آن به ۲۵۰۰ مایل می رسد.
با وجود غیرقابل تسخیر به نظر رسیدن برج و باروی این دیوار، عملا در جلوگیری از نفوذ و یورش دشمنان تاثیر زیادی نداشت و به کار نیامد. در قرن ۱۳ به واسطه ی حمله ی وحشیانه ی مغولان این دیوار تسخیر شد و بعد از آن نیز در قرن ۱۷ بعد از افول سلسله ی مینگ توسط مانچو بار دیگر فتح شد. امروزه بقایایی از مخروبه های این دیوار باقی مانده است و فقط بخش هایی از این دیوار مورد بازسازی قرار گرفته است.
عجیب‌ترین و پر بازدیدترین مکان‌های دنیا از نگاه گردشگران
حقایق جالب در مورد دیوار چین: طبق یکی از افسانه ها در مورد دیوار بزرگ چین، در خلال سلسله ی مینگ، مسئولیت ساخت قسمتی از این دیوار در هانگ هوا (Huanghua) در ۴۰ مایلی شمال بیجینگ (Beijing) به ژنرال کای کای (Cai Kai) محول شد.
به امپراطور خبر رسید که ژنرال ساخت دیوار را بیش از حد به درازا کشانده و پول زیادی هم در این راه صرف کرده است. بنابراین توصیفات، در کمال تاسف ژنرال اعدام شد. هنگامی که مغول ها با یکدیگرمتحد شدند و به این دیوار حمله کردند، قسمتی از آن که ژنرال کای کای در هانگ هوا ساخته بود، به تنها قلعه ی غیر قابل نفوذ توسط دشمن تبدیل شد. امپراطور به اشتباه خود پی برد و دستور داد جنازه ی ژنرال را از خاک بیرون آوردند و با احترام نزدیک بخشی از دیوار که او ساخته بود مجددا به خاک بسپارند.

ماچوپیچو : شهر گمشده ی اینکا(Inca)، یکی از تماشایی ترین مکان های باستان شناسی دنیاست و از عجیب ترین و پر بازدیدترین مکان های دنیا به شمار می رود . قرار گرفتن آن میان دو قله ی بلند، احاطه شدنش توسط جنگل های انبوه و محصور شدنش در ابرها باعث شده که این منطقه از سمت پایین تقریبا نامرئی گردد. این منطقه کوچک در مساحت ۵ مایل مربع و درسال ۱۴۶۰ میلادی به دستور فرمانروای اینکاها، پاچاکوتی اینکا یوپانکی (Pachacuti Inca Yupanqui) ساخته شد. گرچه غالبا از ماچوپیچو به عنوان شهر یاد می شود اما در واقع این منطقه جهت جدایی اشراف اینکایی از سایر مردم ایجاد گردید.

عجیب‌ترین و پر بازدیدترین مکان‌های دنیا از نگاه گردشگران
حدود ۱۰۰۰ نفر در این منطقه سکونت داشتند که کاملا خودکفا بودند و با استفاده از آب چشمه های طبیعی به کشاورزی می پرداختند. در آن زمان تعداد اندکی از جامعه ی بسته ی اینکاها از وجود ماچوپیچو با خبر بودند.واقعیت جالب در مورد ماچوپیچو: مردمی که ماچوپیچو را ساختند مهارت های باور نکردنی و پیشرفته ای از ساخت و ساز را ارئه کرده اند. برخی از بلوک های ساختمان بیش از ۵۰ تن وزن دارند و آن قدر دقیق کنار یکدیگر قرار گرفته اند که هنوز نمی توان باریکترین چاقو را هم میان درز ملات و سنگ ها رد کرد.

کلیسای جامع کانتربری : در نظر اول در نمای این کلیسا طاق باشکوهی را می بینید که به سبک فرانسوی گوتیک (Gothic) در سال ۱۰۷۰ توسط ویلیام آو سنس (William of Sens) طراحی شد. کانتربری اولین کلیسای به سبک گوتیک در انگلستان محسوب می شود. این ساختمان برای منعکس کردن مقام روحانی در حال رشد کلیسای کانتربری به عنوان مرکز اصلی مسیحیت توسط اولین اسقف اعظم لان فرانس (Lanfranc)  برروی ویرانه های کلیسای جامع آنگلو ساکسون (Anglo-Saxon) ساخته شد. این مکان چند بار مورد بازسازی قرار گرفت و فضای آن بزرگتر شد. این پیشرفت باعث شد که کلیسای جامع کانتربری به یکی از استثنایی ترین نمونه های موجود در میان سبک های مختلف معماری قرون وسطی تبدیل گردد.

عجیب‌ترین و پر بازدیدترین مکان‌های دنیا از نگاه گردشگران
مهمترین لحظه ی تاریخی این کلیسا به سال ۱۱۷۰ باز می گردد، زمانی که اسقف اعظم توماس بکت (Thomas Becket) در آن به قتل رسید. در سال ۱۲۲۰ پیکر توماس بکت به مقبره ی جدیدی در ترینیتی چاپل (Trinity Chapel) منتقل شد و تا زمانی که هنری هشتم آن را نابود نکرده بود، یکی از زیارتگاه های اصلی مسیحیان به شمار می رفت. جفری چاکر (Geoffrey Chaucer)،  که تصور می رود اولین شاعر بزرگ انگلیسی باشد، در بین سال های (۱۴۰۰-۱۳۴۵) در قصه های کانتربری، داستان گروهی از زائران که برای زیارت مقبره بکت از لندن عازم شده اند را همراه با شوخی و بذله گویی بیان می کند. اکنون این کلیسا یکی از عجیب ترین و پر بازدیدترین مکان های دنیا می باشد .

چیچن ایتزا  :  چیچن ایتزا که بهترین مکان حفظ شده از جمله مناظر مایا در جزیره یوکاتان (Yucatan) می باشد، به اندازه ای حیرت انگیز است که همه ی باستان شناسان را مبهوت خود ساخته است. در مورد تاریخ دقیق ساخت قسمت جنوبی این مکان اطلاعات دقیقی در دست نیست اما قسمت شمالی در طول دوران رنسانس مایا در قرن ۱۱ ساخته شد. شباهت این مکان با تولا (Tula)، پایتخت باستانی امپراطوری تولتک (Toltec) و وجود اسطوره ی تبعید تولتک کوکول کان (Kukulcan) در چیچن ایتزا، نشان می دهد که رنسانس در اثر حمله ی تولتک صورت گرفته است.

عجیب‌ترین و پر بازدیدترین مکان‌های دنیا از نگاه گردشگران
با این حال نظریه های دیگری هم وجود دارند که عکس این موضوع را قبول دارند و عنوان می کنند: تولا تحت تاثیر مایا بوده است. چیچن ایتزا در روزهای اوج خود یعنی تا قرن ۱۳ مرکز تجاری، نظامی و مذهبی مهمی بود که حدود ۳۵۰۰۰ نفر را در خود جای می داد. هزاران شئ  که عموما از طلا و پشم ساخته می شدند، به عنوان پیشکش به سنوته مقدس (Sacred Cenote) ، خدای باران اهدا می شد. اگر قربانی که هدیه شده بود جان سالم به در می برد، تصور می کردند که او قدرت پیشگویی و رسالت دارد. چیچن یکی از پر بازدیدترین مکان های دنیا به شمار می رود .

کولوسئوم، رم : سالن آمفی تئاتر بزرگ رم در سال ۷۲ میلادی به دستور امپراطور وسپاسیان (Vespasian) در مکانی باتلاقی در دریاچه ای واقع در زمین های کاخ نرون یعنی دوموس آئورا (Domus Aurea) ساخته شد. در این مکان نبرد مرگبار گلادیاتورها با یکدیگر یا با حیوانات وحشی توسط امپراطور یا شهروندان متمول برنامه ریزی و برگزار می گردید. تماشای این مبارزات به صورت رایگان، برای عموم مردم آزاد بود.

عجیب‌ترین و پر بازدیدترین مکان‌های دنیا از نگاه گردشگران
این محوطه به گونه ای طراحی و ساخته شده بود که با دارا بودن ۸۰ ورودی قوسی شکل امکان دسترسی آسان برای ۵۵۰۰۰ تماشاگر را فراهم می آورد. در عین حال کولوسئوم ساختمانی زیبا با ویژگی های کلاسیک محسوب می شد.
این سازه همانند چندین سالن آمفی تئاتر مشابه نظیر: درال دم (El Djem) در شمال آفریقا، نیمس (Nimes) و آرلس (Arles) در فرانسه و ورونا (Verona)در شمال ایتالیا که هنوز بقایای برخی از آنها باقی مانده، در دوران امپراطوری رم ساخته شده است. البته گرچه در طول سالیان دراز در اثر غفلت و تاراج، آسیب های جدی به این ابنیه وارد شده است؛ اما همچنان چشم انداز با شکوه و پر عظمت خود را حفظ کرده اند و یکی از پر بازدیدترین مکان های دنیا است .
در مورد کولوسئوم که یکی از پر بازدیدترین مکان های دنیا است باید بدانید که در دوران امپراطوری رم نمایش ها و مبارزات تاثیر گذاری به دستور فرمانروا برگزار می شد. به این صورت که نمایش ابتدا با جنگ حیوانات آغاز می شد. سپس گلادیاتورها تا سر حد مرگ با یکدیگر مبارزه می کردند. گلادیاتورها معمولا از میان اسرای جنگی، بردگان و یا زندانیان محکوم به مرگ انتخاب می شدند. زمانی که یکی از آنها کشته می شد، خدمه ای که لباس شارون (شارون زورق‌بادی است که مردگان را از رود ستوکس می‌گذراند و به هادس می‌برد. برای این کار یک اوبولوس مزد می‌گرفت.
یونانیان به هنگام دفن مرده یک اوبولوس در دهان وی می‌گذاشتند تا به خارون بپردازد.) پوشیده بودند جنازه او را با برانکارد به بیرون منتقل می کردند و با ریختن شن و ماسه روی خون های ریخته شده در میدان نبرد شرایط  مبارزه ی بعدی را فراهم می نمودند. گلادیاتور مغلوب اگر کشته نمی شد و مجروح می گشت، سرنوشت خود را در دستان جمعیت می دید که رای بر زنده ماندن یا کشتن او می دادند و گلادیاتور پیروز به یک قهرمان بدل می شد و معمولا آزادی اش را به دست می آورد.

قلعه استرلینگ، اسکاتلند : این قلعه ی با شکوه برای قرن ها در تاریخ اسکاتلند برجسته بود و یکی از بهترین نمونه های معماری عصر رنسانس در بریتانیا محسوب می شد. داستان از این قرار بوده است که شاه آرتور  قلعه ی اصلی را در کشمکش با ساکسون ها  به دست آورده اما هیچ شواهد تاریخی از وجود قلعه در این مکان قبل از سال ۱۱۲۴ میلادی وجود ندارد. در حال حاضر قدمت ساختمان به قرن ۱۵ تا ۱۶ می رسد و آخرین بار در سال ۱۷۴۶ در مقابل یورش یاکوب ها که عمدتا کاتولیک های ناحیه کوهستانی اسکاتلند بودند و رویای بازگرداندن استوارت به تاج و تخت را داشتند مقاومت کرد.

عمق زیاد در برخی نقاط رودخانه فورس که قابلیت کشتیرانی دارد و عبور از آن برای رسیدن به هایلندس، سبب شد استرلینگنقش کلیدی را در مبارزات جهت استقلال اسکاتلند ایفا کند. از قلعه می توان ۷ میدان نبرد را مشاهده کرد. مقبره والاس (Wallace) در ابی کریگ (Abbey Craig) یادآور شکست انگلیسی ها در پل استرلینگ (Stirling Bridg) در سال ۱۲۹۷ توسط ویلیام والاس (William Wallace) قبل از پیروزی رابرت بروس (Robert Bruce) در سال ۱۳۱۴ می باشد.

عجیب‌ترین و پر بازدیدترین مکان‌های دنیا از نگاه گردشگران

عمارت وورسبورگ : این عمارت که حالا یکی از پر بازدیدترین مکان های دنیا بوده و به منظور اسکان اسقف اعظم برادر یوهان فیلیپ فرانسوی (the brother Johann Philipp France ) و شاهزاده فردریش کارل فون شانبرن (friedrich Karl von Schonborn) به عنوان تلفیقی از کلیسا و کاخ ساخته شده است، شاهکاری از جرمن روکوکو (German Rococo) به شمار می رود.

درهنگام ساخت این عمارت در بین سال های ۱۷۲۰ تا ۱۷۴۴ معماران معروفی چون یوهان لوکاس فون هیلد برانت (Johann (Lukas von Hildebrandt) و ماکسیمیلیان فون ولش (Maximilian von Welsch) بر کار آن نظارت داشتند. با این حال، ساختمان با نام بالتازار نیومن (Balthasar Neumann) عجین شده است. وی خالق جوان و گمنامی می باشد که راه پله ی منحصر به فرد خود که به سبک باروک طراحی شده است را در این عمارت ساخت.

عجیب‌ترین و پر بازدیدترین مکان‌های دنیا از نگاه گردشگران

ایا صوفیه، استانبول : ایاصوفیه که به کلیسای “خرد مقدس”  مشهور است یکی از بزرگترین دستاوردهای معماری جهان به شمار می رود. با بیش از ۱۴۰۰ سال قدمت، برای بیان شکوه و جذابیت قستنطنیه  در قرن ۶ بنا شد و تاثیر زیادی بر معماری قرون بعد از خود گذاشت.

در قرن ۱۵ عثمانی ها کلیسا را تبدیل به مسجد کردند. افزودن مناره ها، مقبره ها و فواره ها از جمله تغییراتی است که در این دوران اتفاق افتاد. جمعیت غالبا در کنار سقاخانه ی سنت گرگوری (St. Gregory) که در گوشه شمال غربی کلیسا واقع است جمع می شوند. آنها اعتقاد دارند آبی که از این سقاخانه که روکش آن از جنس برنج می باشد، می چکد، قدرت شفا بخشی دارد.

عجیب‌ترین و پر بازدیدترین مکان‌های دنیا از نگاه گردشگران

شهر ممنوعه بیجینگ : قلب شهر بیجینگ یا شهر ممنوعه که بزرگترین مجموعه از کاخ های جهان است و یکی از پر بازدیدترین مکان های دنیا محسوب می شود ، از ۹۸۰ ساختمان در مساحتی حدود ۱۶۱۴۶۰۰ فوت مربع شکل گرفته است. این کاخ در سال ۱۴۲۰ میلادی تکمیل شده و زمانی نزدیک به ۵۰۰ سال کاخ فرمانروایی بوده است. این کاخ  زمانی خانه ی ۲۴ امپراطور محسوب می شد که از سلسله های مینگ و چینگ بر تخت حکومت نشسته بودند. در ابتدا این مکان فقط در انحصار درباریان امپراطور و تجار سلطنتی قرار داشت اما از سال ۱۹۴۹ میلادی درب آن به روی عموم مردم باز شد.

به دلیل نقش دو گانه ی شهر ممنوعه که هم محل زندگی امپراطور و خاندانش بود و هم مقر حکمرانی دولت بود، تنها خواجگان و خدمتگزاران دربار اجازه ی ورود داشتند و این موقعیت خاصی را ایجاب می کرد. اجازه ی دسترسی به خانواده سلطنتی در انحصار چند خواجه ی با نفوذ و کاردان بود و تمام ثروت هنگفت خزانه در اختیار خاندان سلطنتی قرار داشت.

عجیب‌ترین و پر بازدیدترین مکان‌های دنیا از نگاه گردشگران

هرم بزرگ، گیزا : آمار و ارقام در مورد هرم بزرگ فرعون خوفو که غالبا با نام اهرام بزرگ ثلاثه شناخته می شود، بسیار گیج کننده تلقی می شود. این هرم تا قرن ۱۹ عظیم ترین بنایی که در جهان ساخته شده بود، به شمار می رفت. نکته ی جالب توجه در مورد اهرام این است که در ساخت آن از ابزارهای ساده و نقشه کشی ابتدایی استفاده شده است.

اما با این حال دقت و صحت در اندازه های این بنا شگفت آور است.  در اندازه گیری ارتفاع طول اضلاع آن در چهار طرف ۷۵۶ فوت است و بزرگترین اختلافی که وجود دارد تنها ۲ اینچ در ۷۵۶ فوت می باشد. شیوه ی ساخت و ساز و هدف دقیق از ایجاد بعضی از اتاق ها و ستون ها نا مشخص است اما عظمت معماری آن کاملا واضح و ملموس است. این طور برآورد شده است که این هرم شامل ۲ میلیون سنگ است که وزن هرکدام به طور متوسط به ۲.۵ تن و برخی دیگر تا ۱۵ تن هم می رسد.
عجیب‌ترین و پر بازدیدترین مکان‌های دنیا از نگاه گردشگران
ابولهول که به عنوان ابتدایی ترین مجسمه ی مصری ها شناخته می شود، درست در قسمت ورودی هرم که قدمت آن به ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردد، قرار دارد. این مجسمه دارای ۶۶ فوت ارتفاع است و دارای پیکری کشیده و پنجه های دراز است.
ابوالهول از یک سنگ طبیعی تراشیده شده و در چند نوبت با اضافه کردن چند سنگ دیگر در کنار پایه های آن مورد بازسازی و تقویت قرار گرفته است. زمانی تصور می شد بینی مجسمه در اثر شلیک توپ توسط ارتش ناپلئون نابود شده است؛ اما حقیقت این است که از بین رفتن بینی آن به قبل از قرن ۱۵ میلادی باز می گردد. هرم بزرگ نیز یکی از پر بازدیدترین مکان های دنیا از نگاه گردشگران است که سالانه افراد زیادی را به اینجا می کشاند .
منبع:میهن پست
انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=202665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x