تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

روایت سرقت میلیاردی از کارخانه بازیافت کرج

  • کد خبر : 227446
  • 16 آبان 1400 - 16:10
روایت سرقت میلیاردی از کارخانه بازیافت کرج

کمتر از یک هفته گذشته خبری مبنی بر سرقت میلیاردی از کارخانه بازیافت زباله کرج توسط یکی از اعضای شورای شهر مطرح شد که با ارائه مستندات از سوی شورای شهر دستگاه قضا استان به قضیه ورود کرد و مسئله در حال پیگیری است.

به گزارش کمال مهر ،پس از جریان استفاده شخصی برخی مدیران شهری کرج از بیت‌المال و جریان خودروهای لوکس و گوشی‌های آیفون، حالا نوبت برملا شدن یک سرقت قدیمی است؛ داستان مربوط می‌شود به سرقت از یک کارخانه بازیافت زباله و گروهی که حتی به آشغال‌ها هم رحم نکردند!

ظواهر امر و مدارک موجود در شورای شهر نشان می‌دهد که گروهی با برنامه ریزی اقدام به سرقت از کارخانه کمپوست شهرداری کرده‌اند که البته نبود نظارت کافی هم در این مجموعه ابهام دارد!

غیب شدن ژنراتورهای حجیم در روز روشن چگونه می‌تواند از چشم مسؤولان امر پنهان مانده باشد؟

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، عضو شورای شهر کرج در این خصوص، گفت: سرقت گسترده و عظیم از کارخانه بازیافت پسماند و کمپوست شهرداری صورت گرفته است.

وی سرقت از این کارخانه را سازماندهی شده برشمرد و افزود: نیاز داریم با بازجویی مدیران وقت بیت‌المال به سرقت رفته را به مدیریت شهری بازگردانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج افزود: در این سرقت ژنراتور‌های حجیمی که انتقال آن‌ها نیازمند تجهیزات سنگین هستند هم نیز به سرقت رفته‌اند؛ متاسفانه به نظر می‌رسد دستگاه‌ها و نهاد‌های نظارتی مجموعه مدیریت شهری پیش از این به درستی عمل نکرده اند و در خواب غفلت بودند.

سعیدی با اشاره به اینکه این گروه سارقین حتی به ضایعات مجموعه هم رحم نکردند، افزود: حتی تکه آهنی که ضامن سلامتی سازه و امنیت کارگران را حفظ می‌کند را برش داده و با خود برده‌اند.

لطفا این سرقت حرفه ای را گردن کارگران نی‌اندازید!

عضو شورای اسلامی شهر کرج برآورد ارزش اموال سرقت شده را ۱۰ میلیارد تومان گفت: با توجه به حجم سرقت و سازماندهی بودن آن و با توجه به اینکه شهرداری و نهاد‌های مربوطه نظارتی توان رسیدگی ندارند، تأکید داریم دستگاه قضا به موضوع ورود کند.

سعیدی افزود: بانیان این امر باید مورد تحقیق قرار گیرند تا بیت المال به مدیریت شهری بازگردد.
وی ادامه داد: سرقت به صورت حرفه‌ای اتفاق افتاده است، به قدری که هیچ یک از تأسیسات پایه آسیب ندیده‌اند از این رو توصیه می‌شود، سرقت را به گردن کارگران نیندازید چرا که به نظر می‌رسد شبکه‌ای بزرگ برای سرقت این ثروت شکل گرفته است.

ادعای سرقت اموال کارخانه کمپوست در دست بررسی است

علیرضا قاسم‌پور، سخنگوی شورای شهر کرج در همین راستا، گفت: ادعای سرقت اموال کارخانه کمپوست پسماند در دست بررسی است که نتیجه آن از طریق رسانه اعلام خواهد شد؛ احتمال سرقت وجود دارد.

وی افزود: با شفافیت کامل پس از روشن شدن ماجرا در خدمت مردم خواهم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: در جلسه این هفته شورای شهر بررسی نتایج کمیسیون حقوقی و برنامه و بودجه را داشتیم.

کَم شدن اموال کارخانه مربوط به سال ۹۹ است

اما عمار ایزدیار دیگر عضو شورای شهر کرج در این خصوص به خبرنگار فارس در کرج، گفت: سرقت از کارخانه بازیافت پسماند و کمپوست شهرداری در سال ۹۹ و پیش از آن اتفاق افتاده است و مربوط به این دوره از مدیریت نیست.

وی با بیان اینکه شورای ششم با شعار انقلابی روی کار آمده و در قبال این عنوان مسؤول است، افزود: نمی‌توانیم در قبال چنین مواردی سکوت کنیم.

ایزدیار تصریح کرد: دستگاه قضایی باید در خصوص این مورد اظهار نظر قطعی داشته باشند و فعلا نمی‌توان کسی را متهم کرد اما شورا مستنداتی را دال بر این تخلف در دست دارد.

وی یادآور شد: ظاهراً مراجع قضایی مطالعات بر روی این پرونده را آغاز کرده است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نظر قطعی مقامات ذیربط در این خصوص باشیم.

وی تصریح کرد: شورای شهر خواستار اشد مجازات برای متخلفین این پرونده است و تاکید داریم که اموال شهر به مجموعه مدیریت شهری بازگردد.

به گفته وی سرپرست فعلی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج نیز به صورت جدی مسؤولیت پیگیری و رصد این موضوع را در دست دارد؛ تحقیق ‌ تفحص همچنان ادامه دارد.

حالا ریش و قیچی این پرونده به دست مراجع قضایی است. پرونده ای که ممکن است سرانجام آن سر نخی باشد برای پی بردن به دیگر تخلفاتی که در سایه غفلت و خواب مدیران وقت اتفاق افتاده است.

گفتنی است تعیین و تکلیف این پرونده می‌تواند بیش از ۱۲ میلیارد از اموال شهر را به بیت‌المال بازگرداند.

به حال آزمون سختی سر راه شورای ششم قرار گرفته و همچنان مسئله ریخت و پاش خواص در شهرداری از بیت‌المال به سرانجام نرسیده است.

انتظار می‌رود شورای شهر هرچه سریع‌تر در خصوص اجرای طرح ساماندهی اموال شهرداری اقدام کند و پرونده خودروهای لوکس، گوشی‌های آیفون، مشاوران نجومی بگیر، کارمندان غائب و به ریز و بپاش از جیب مردم در هم روزها اجرایی شده و به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ج/م

۵ ۱ رای
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227446

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x