تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در البرز

  • کد خبر : 227356
  • 06 آبان 1400 - 10:15
آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در البرز

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون دز واکسن کرونا در این استان مصرف شده و عملیات واکسیناسیون با سرعت در حال انجام است.

به گزارش کمال مهر،  مهرداد بابایی، سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون دز واکسن کرونا در این استان مصرف شده و عملیات واکسیناسیون با سرعت در حال انجام است.

بابایی با اشاره به فصل پائیز و همزمانی شیوع کرونا و آنفلوآنزا افزود: جدی گرفتن واکسیناسیون و خودمراقبتی مهم ترین اصل برای مقابله با این ۲ ویروس است.

او گفت: زمانی می توان به مهار کرونا امیدوار بود که بیش از ۸۰ درصد جامعه چرخه واکسیناسیون را تکمیل و شیوع ویروس به کمترین حد خود رسیده باشد.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز افزود: استان پرجمعیت البرز با توجه به قرار گرفتن در مسیر راه های گردشگری همچنان در تهدید کرونا قرار داشته و ساکنان این استان باید مراقب  امواج بعدی کرونا باشند.

او گفت: با این حال خبرها از تغییر رنگ بندی برخی مناطق همجوار البرز از جمله مناطقی از استان قزوین از رنگ زرد کرونایی به قرمز حکایت دارد که خطری برای فوران دوباره کووید۱۹ در البرز به شمار می آید.

بابایی افزود: ۳۶ مرکز تجمیعی واکسن ، ۳۰ مرکز جامع خدمات سلامت ، ۲ مرکز خودرویی و چندین مرکز سیار در استان البرز در حال خدمات رسانی به ساکنان این استان هستند.

او گفت: کمبود واکسن در استان وجود نداریم و انواع واکسن  برای دزهای اول و دوم موجود است.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا البرز از مردم خواست با مشارکت فعال در واکسیناسیون به سلامت و نجات جان خود و هموطنان کمک کرده و نقش اجتماعی خود را در کنترل و قطع زنجیره این ویروس خطرناک را ایفا کنند.

از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۷۵ هزار و ۶۰۷  بیمار کووید۱۹  در بیمارستان ها بستری شده اند که ۶ هزارو۲۷۷ نفر آنان جان خود را ازدست داده اند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۸ هزار و ۷۱۷ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

انتهای پیام/خ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x