تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

کاهش سرقت با مشارکت جامعه و استفاده از فناوری‌های نوین

  • کد خبر : 227246
  • 04 آبان 1400 - 17:00
کاهش سرقت با مشارکت جامعه و استفاده از فناوری‌های نوین

رئیس پلیس پیشگیری البرز گفت: برای کاهش سرقت باید ظرفیت‌های جامعه را شناسایی و فعال‌تر کنیم و دراین خصوص استفاده از ظرفیت پلیس‌های محلات، پلیس‌های افتخاری و فناوری‌های نوین راهکاری عملیاتی است.

به گزارش کمال مهر ،سرهنگ بیژن جنتی، رئیس پلیس پیشگیری البرز گفت: فرماندهان کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها باید برای پایین آوردن سرقت در حوزه استحفاظی خود به اقدامات پیشگیرانه و آموزش‌های همگانی توجه بیشتری نشان دهند چرا که همواره پیشگیری بهتر از درمان بوده و باعث کاهش قابل توجه هزینه‌ها می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری البرز افزود: درصد بالایی از جرائم و مشکلات ایمنی و امنیتی که برای شهروندان حادث می‌شود به دلیل عدم آگاهی و توجه آنان نسبت به این مسائل است که اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مستمر در حوزه قوانین و مقررات شهروندی و توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی بخصوص از طریق رسانه‌های جمعی برای ارتقای سطح آموزش جامعه نقش موثری دارد.

جنتی با اشاره به ضرورت بکارگیری فناوری‌های نوین در کاهش سرقت گفت: فرهنگ سازی در میان آحاد جامعه بخصوص کسبه و صاحبان صنایع برای استفاده از فناوری‌های آی تی و دوربین‌های مداربسته نقش مهمی در کاهش سرقت‌ها و همچنین شناسایی سارقان دارد.

او افزود: بدون مشارکت عمومی امنیت توسعه یافته و پایدار حاصل نخواهد شد و دراین خصوص استفاده بیشتر از ظرفیت پلیس‌های افتخاری و پلیس‌های محله راهکاری عملیاتی است.

رئیس پلیس پیشگیری االبرز با اشاره به ضرورت مشارکت فعال مردم در تأمین نظم و امنیت، گفت: استفاده فراگیر از موسسات حفاظتی و مراقبتی در حفظ امنیت اماکن خصوصی و … و یا بهره گیری بیشتر از طرح پارکبان در خیابان‌های شهر علاوه بر کاهش جرایمی نظیر سرقت، موجب اشتغالزایی بیشتر جوانان خواهد شد که همین امر نیز در سالم سازی جامعه نقش موثری دارد.

جنتی افزود: فرماندهان کلانتری‌ها باید با پیگیری‌های مستمر و استفاده از شگرد‌های روز پلیسی، باعث محدودتر شدن فعالیت سارقان شوند و سرقت‌هایی که صورت می‌گیرد را نیز کشف کنند تا سارقان نسبت به تکرار اعمال مجرمانه و سرقت‌های خود جرأت اقدام نداشته باشند.

انتهای پیام/ر.ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=227246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x