تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

امام جمعه کرج: فردیس به صورت جدی نیازمند تحولات فرهنگی است

  • کد خبر : 226976
  • 01 آبان 1400 - 14:28
امام جمعه کرج: فردیس به صورت جدی نیازمند تحولات فرهنگی است

امام جمعه کرج گفت: اصلی ترین نهادی که می تواند از ارزش های فرهنگی و مذهبی حفاظت کند قرارگاه فرهنگی نماز جمعه است و امام جمعه باید از تریبون نماز جمعه برای ایجاد تحولات فرهنگی در جامعه استفاده کند.

به گزارش کمال مهر ، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز در نشست شورای اداری شهرستان فردیس و آیین معارفه امام جمعه جدید این شهرستان فریس، که در سالن همایش ایثار  برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام صاددق (ع)، گفت: وجود مقدس پیامبر(ص) خیر و برکت جامعه بود. در قرآن کریم هم خدای تعالی رابطه ای خاص با پیامبراسلام  دارد که با دیگر پیامبران متفاوت است و هر ۴ مرتبه که نام  پیامبر در قرآن آمده، با تکریم مورد خطاب قرار گرفته است و این نشانه جایگاه رفیع پیامبر اکرم در نزد خدای تبارک و تعالی است.

وی در ادامه با اشاره به تکریم و معارفه دو امام جمعه و سرباز ولایت درشهرستان  فردیس، به تبیین  جایگاه نمازجمعه و نقش موثر امام جمعه در رشد معنوی و سیاسی جامعه پرداخت و بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی، نماز جمعه به عنوان محور هدایت جامعه، توسط امام راحل(ره) در نظام اسلامی احیا شد. به فرمایش رهبر انقلاب، نماز جمعه قلب فرهنگی شهر شد و همه امور یک منطقه باید با محوریت نماز جمعه صورت بگیرد.

امام جمعه کرج گفت: اگر نماز جمعه را قلب فرهنگی شهر در نظربگیریم، نقش امام جمعه شبیه ریه انسان و تصفیه کننده امور فرهنگی است. یعنی همه مسائل فرهنگی جامعه باید  توسط امام جمعه پالایش  شود و در جامعه نشر پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: امروز که هجمه دشمنان ارزش‌های دینی، اخلاقی، فکری و اعتقادات جامعه به ویژه جوانان  را هدف گرفته، یکی از اصلی‌ترین نهادها که می‌تواند از این امر حفاظت کند، قرارگاه معنوی و فرهنگی نماز جمعه است.‌ به فرمایش رهبر نمازجمعه قرارگاه بصیرت و اخلاق است و باید موضوعات مختلف به صورت قرارگاهی در نمازجمعه پیگیری شود.

وی با اشاره به وظایف مختلف امام جمعه، یادآور شد: مهمترین وظیفه ‌امام جمعه رابط بین ولی و  جامعه است و ائمه جمعه منصوب  به ولایت است که این امر مسؤولیت امام جمعه و حساسیت آن را بیشتر می‌کند‌. امام جمعه باید همچون پدری مهربان، نرم باشد و لطیف عمل کند و هم صلابت و اقتدار داشته باشد و تکیه گاه اقشار مختلف جامعه  باشد.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه امام جمعه وظیفه دارد صدای مردم را به مسؤولان برساند، خاطر نشان کرد: امام‌جمعه رابط مردم و حاکمیت است و در این راستا باید ارتباط بیشتری باید با مردم داشته باشد. امام جمعه یک تریبون و رسانه قوی و پرنفوذی در اختیار دارد که باید در جهت ایجاد تحولات مثبت در جامعه از این رسانه به بهترین شکل استفاده کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب و درمسیر تمدن سازی در جامعه هستیم، افزود: همه موارد هفت گانه مطرح شده توسط  رهبری در بیانیه  گام دوم انقلاب، از وظایف امام جمعه است و باید پیگیری همه امور را مد نظر قرار دهد. حجت الاسلام حسینی که بیرق امامت جمعه در فردیس را در دست می‌گیرند باید با برنامه ریزی دقیق، مدیربت فکری و فرهنگی این منطقه را انجام دهند که سوابق عملی مدیریتی و اجرایی ایشان نوید روزهای خوب را می‌دهد.

امام جمعه کرج با اشاره به جمعیت بالای شهرستان فردیس که با جمعیت برخی استان‌ها برابری می‌کند، گفت: جمعیت بالای این شهرستان، مشکلات ساختاری در امور دستگاه ها ایجاد و کار را سخت می کند.  ساختار تشکیلاتی ادارات در یک استان با جمعیت ۵۰۰ هزار نفری متفاوت است اما  در فردیس با جمعیتی بیش از ۵۰۰ هزار نفر، برخی دستگاه‌ها هنوز مکان ندارند. امیدواریم که مشکلات شهر با همکاری امام جمعه با  مردم، جوانان، روحانیت و مسؤولان حل شود و شاهد رشد و بالندگی این منطقه باشیم.

وی باتاکید بر لزوم امید آفرینی و اعتمادسازی  مردم به نظام اسلامی توسط امام جمعه، وجود حوزه علمیه فردیس را نقطه قوتی برای تربیت نیروهای کار آمد فرهنگی دانست که می‌توانند در موضوعات مختلف کمک حال امام جمعه باشند.

آیت الله حسینی همدانی دراین مراسم از زحمات حجت الاسلام علی اکبر ایمانی که۲۰ سال (۱۳۸۰ تا ۱۴۰۰) از عمر خود را در راه خدمت به مردم فردیس در این شهر گذراند، تقدیر و تشکر کرد و حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی را به عنوان امام جمعه جدید شهرستان فردیس معرفی کرد.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x