تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

انبارهای خالی و خانه‌های پر از کالاهای احتکاری

  • کد خبر : 226543
  • 19 مهر 1400 - 12:33
انبارهای خالی و خانه‌های پر از کالاهای احتکاری

فرمانده انتظامی استان البرز اقدامات پلیس در حوزه های مختلف را تشریح کرد و گفت: با شناسنامه دار شدن انبارها، کالاهای قاچاق و احتکاری در خانه ها نگهداری می شود. مردم در معرفی قاچاقچیان و محتکران کالا ها با پلیس همکاری کنند.

به گزارش کمال مهر ،سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به  شعار امسال با عنوان پلیس هوشمند و امنیت پایدار اشاره کرد و گفت: این شعار برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله) و انتظارات ایشان از پلیس است. در دنیای پیشرفت تکنولوژی‌ها و در گام دوم انقلاب کسی اشتباه و یا تاخیر در کار پلیس را نمی‌پذیرد و این امر ضرورت هوشمندی نیروها و هوشمندسازی سیستم پلیس را روشن می‌کند.

وی جذب افراد با معدل بالاتر از ۱۴ در رشته‌های تحصیلی ریاضی فیزیک و گرایش‌های آن، قدرت تجزیه و تحلیل و هوشمندی بالا، برگزاری آزمون ورودی و گزینش شخصی متقاضیان را از شرایط استخدام نیروهای پلیس برشمرد و افزود: پلیس از سال های گذشته برای هوشمندسازی در نیروی انتظامی پیشگام بوده و برای مکانیزه کردن، تشکیل بانک های اطلاعاتی و هوشمندسازی اقدام کرده است.

این فرمانده انتظامی یادآور شد: زمانی تجهیزات فنی پلیس وارداتی بود، اما در این سال‌ها علیرغم فشارها برای وارد کردن تجهیزات از خارج کشور، نیروی انتظامی مرکز تحقیقات و پژوهش های خود را خود را دایر کرد و ضمن برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی، نیازمندی‌ها را اعلام کرد و امروز در نیروی انتظامی همه تجهیزات و تخصص‌ها بومی سازی شده است.

هوشمندسازی پلیس در اولویت است

این مقام انتظامی با بیان اینکه  هوشمندسازی به کم اشتباه شدن پلیس کمک می‌کند، یاد آور شد: در گذشته روزانه ۲ هزار نفر برای ترخیص وسایل نقلیه به پلیس راهور  مراجعه می‌کردند که با شیوع کرونا انجام این کار به ۵۰ مرکز پلیس به اضافه ۱۰ در استان واگذار شد و اکنون با هوشمندسازی سیستم، این کار به صورت  اینترنتی و در داخل منزل انجام می شود.

محمدیان اضافه کرد: ایجاد ارتباط الکترونیک بین پلیس و دستگاه قضایی  از برنامه‌های آتی هوشمندسازی سیستم است که پرونده‌ها به صورت الکترونیکی به دستگاه قضا ارجاع شود و حتی بازجویی متهم هم ضرورت نداشته باشد و  تحقیقات پرونده بتوسط قاضی از متهم به صورت اینترنتی انجام شود.‌

وی در ادامه با اشاره به اینکه امکانات و نیروهای پلیس متناسب با جمعیت نیست، بیان کرد: ما در این موارد  عقب ماندگی داریم و این کمبودها در پلیس استان البرز به دلیل حجم بالای جمعیت مهاجر، نمود بیشتری دارد. بر اساس آخرین آمار رسمی جمعیتی در سال ۹۵، جمعیت استان البرز ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است اما بر اساس  تحقیقات پژوهشی نیروی انتظامی در سال بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ورودی است است و این یعنی هر ساله یک شهر ۱۰۰ هزار نفری به استان اضافه می‌شود.

وی افزود: اما به تناسب جمعیت نیرو و امکانات به استان  اضافه نشده است. پلیس استان البرز با اصلاح روش‌ها، تغییر وسایل نقلیه و با هوشمندسازی سیستم و افزایش دسترسی  تلاش کرده در راستای جبران این کمبودها اقدام کند.

پلیس فتا البرز یک گام جلوتر از مجرمان 

سردار محمدیان در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله) در خصوص اهمیت فضای مجازی،  تبدیل دایره رسیدگی به جرایم فضای مجازی به عنوان بخشی از  پلیس آگاهی  به پلیس فتا(فضای تبادل اطلاعات) را نشانه اهمیت فضای مجازی دانست و گفت: اگرچه مدت زیادی از عمر پلیس فتا نمی گذرد، اما همیشه یک گام جلوتر از مجرمان سایبری حرکت کرده و حجم اقدامات پیشگیرانه توسط پلیس فتا بسیار بیش از شکایات مردمی در خصوص مجرمان این حوزه است. در استان البرز ۹۸ درصد از پرونده های ورودی پلیس فتا به نتیجه رسیده است.

جمع آوری ۲۵۰ معتاد متجاهر 

وی در بخش دیگری به توانایی پلیس در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر در سطح  استان ظرف ۴۸ ساعت اشاره کرد و گفت:  پلیس به راحتی می تواند جمع آوری معتادان متجاهر  را انجام دهد   اما باید فضای کافی و کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری این افراد  باشد.‌ با پیگیری استاندار و دادستان  البرز مرکز ماده ۱۶ استان  آماده شد و متولی آن هم مشخص شده و اگر در یک هفته گذشته شهر تا حدودی از معتادان متجاهر پاک شده، حدود ۲۵۰ معتاد متجاهر در هفته گذشته جمع آوری شده است.

به گفته محمدیان ظرفیت ایجاد شده در کمپ ماده ۱۶ استان  به یکباره قابل انجام نیست و هر هفته تعدادی جمع آوری و به این مرکز تحویل می‌شود. مردم هم می‌توانند از طریق پلیس ۱۱۰ وجود معتادان متجاهر را به پلیس گزارش کنند.

کاهش ۴۵ درصدی  نزاع های فردی در استان 

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز  در خصوص  اراذل و اوباش، گفت:  ور این خصوص اقدامات بسیاری انجام شده  و کسانی که متجاهر به اقدامات شرورانه و دارای سوابق متعدد بودند، شناسنامه‌دار شدند. این افراد  به صورت محسوس و نامحسوس کنترل می‌شوند و هر هفته یا دو هفته یکبار باید خودشان را به پلیس معرفی کنند. هنوز هم در گوشه و کنار شهر تحرکاتی توسط جوانانی که از این طریق دنبال مشهور شدن هستند، دیده می‌شود که مردم از آنها به عنوان اراذل و اوباش نام می‌برند.

وی  با تاکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس است، هشدار داد: اگر کسی بخواهد با عربده کشی، قمه کشی و … امنیت مردم را به خطر بی‌اندازد، گروه‌های ویژه پلیس به آنها امان نخواهند داد، از همه توان برای جلوگیری از شرارت‌ها استفاده و به شدت با این افراد  برخورد می‌کنیم.‌ طی تلاش‌های انجام شده پلیس، تعداد درگیری‌های گروهی و تحرکات اراذل و اوباش و تبعات ناشی از آن از جمله قمه کشی و غیره در استان به نسبت گذشته  به شدت کاهش یافته است و‌برای اولین بار  در ۶ ماهه اول امسال در  استان البرز ۴۵ درصد نزاع های فردی کاهش پیدا کرده است.

مردم محتکران را به پلیس معرفی کنند

محمدیان با تاکید بر اهمیت موضوعات اقتصادی، به تشکیل پلیس امنیت اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: مبارزه با قاچاق، احتکار کالاها، عدم ارائه کالاو غیره از جمله ماموریت های این پلیس است که در قالب ماموریت های مشترک با اداره صمت و تعزیرات و یا به صورت مستقل  انجام می‌دهند که سهم حمایت مردم و پشتیبانی اطلاعاتی مردم در این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.‌

وی با بیان اینکه در راستای  مبارزه با قاچاق، انبارها شناسنامه دار شدند، اظهار کرد: وقتی کامیونی  از مسیر اصلی خارج می شود، ظنّ به قاچاق برای آن کامیون وجود دارد. هرجایی کالایی نگهداری شود که خارجی باشد و یا از نیازهای مردم باشد، اگر شناسنامه دار نبوده و یا در اداره صمت ثبت نشده باشد، به عنوان احتکار کالا و یا محل نگهداری قاچاق محسوب می شود. حالا انبارها کنارگذاشته شدند و کالای احتکاری به خانه‌ها می‌رود. شهروندان باید اینگونه موارد را به پلیس  اطلاع بدهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی شود.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226543

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x