تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

مردم مواد غذایی را از دستفروش‌ها و دوره گرد‌ها نخرند

  • کد خبر : 226400
  • 15 مهر 1400 - 10:44
مردم مواد غذایی را از دستفروش‌ها و دوره گرد‌ها نخرند

توکلی گفت: مردم باید برای اهمیت سلامت خود هم که شده ماهی و مواد پروتئینی را از دستفروشان کنار خیابان خریداری نکنند.

به گزارش کمال مهر ،،غلامرضا توکلی، مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: حوزه فعالیت دامپزشکی بسیار گسترده است، ولی آحاد مردم از آن اطلاعات درستی ندارند به طوری که یکی از مهمترین وظایف حوزه دامپزشکی در ارتباط کنترل و پیشگیری بیماری‌های دائمی و بیماری‌های زئونوز (مشترک بین انسان ودام) است.

مدیرکل دامپزشکی البرز افزود: در سال‌های گذشته با چند بیماری مشترک همچون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، بیماری cchf، بیماری هاری، تب مالت، شاربن و آبله که ریشه اصلی کنترلش با دامپزشکی است روبرو شده ایم، ولی اقدامات به موقع دامپزشکان باعث شد تا کمترین درگیری و آسیب را در این حوزه شاهد باشیم.

توکلی دیگر وظیفه حوزه دامپزشکی را سلامت مواد غذایی دانست و گفت: در سلامت مواد غذایی که سر سفره مردم از صبحانه تا شام وجود دارد و ریشه دامی دارد، قدم‌های خوبی در این استان برداشته شده که البرز جزء استان‌های برتر در این حوزه بوده به طوری که در بیماری‌های دامی کمترین درگیری نسبت به دیگر استان‌ها را داشته است.

او با اشاره به اهمیت سلامت مواد غذایی، از مردم خواست ماهی و مواد پروتئینی را از دستفروشان کنار خیابان خریداری نکنند.

او افزود: این استان در کل دارای ۳۶۵ واحد پرورش انواع ماکیان با ظرفیت ۱۷ میلیون قطعه است که از این تعداد ۱۲۰ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۹ میلیون قطعه است.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تخلفاتی دراین حوزه مراتب را با ادارات دامپزشکی و یا به شماره ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ ر .ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226400

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x