تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

دانستنی‌های واکسن کرونا

  • کد خبر : 226303
  • 13 مهر 1400 - 12:15
دانستنی‌های واکسن کرونا

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افرادی که واکسن کرونا زده اند تست پی سی آر آن هامثبت نمی‌شود.

به گزارش کمال مهر ،مرضیه توکلی،  عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص این که آیا کسی که واکسن کرونا تزریق کرده است ممکن که تست پی سی آر کرونا در فرد مثبت شود، گفت: خیر، واکسن باعث مثبت شدن تست پی سی آر در افراد نمی شود، اگر فردی بعد از تزریق واکسن تست آن مثبت شد به احتمال زیاد قبل از این که واکسن را بزند در معرض ویروس بوده و در دوره نهفتگی واکسن را تزریق کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز  افزود: همه باید واکسن را بزنند، توسعه سازمان بهداشت جهانی این است که همه واکسن بزنند.

توکلی گفت: تنها  در موردی واکسن برای بعضی از افراد ممنوع است که فرد به دوز اول واکنش شدید نشان داده است.

او افزود: افرادی که به دوز اول واکنش نشان داده اند باید به یک فوق تخصص مراجعه کند تا در مورد دوز دوم پزشک برای این افراد تصمیم گیری کند.در غیر این صورت هیچ گونه ممنوعیتی برای دریافت واکسن وجود ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بعد از این که افراد ۲ دوز واکسن تزریق کردند ۲ هفته پس از آن سیستم ایمنی بدن آن ها تقویت می شود.

توکلی افزود: فاصله بین ۲ دوز واکسن در یک ماه در نظر گرفته شده است، اگر به هر دلیلی دوز اول را زدیم و بعد نتوانستیم دوز دوم را تزریق کنیم حداکثر بین ۶ تا ۸رهفته ولی تا۱۲ هفته حداکثر زمانی هست که می توان از دوم را دریافت کرد.

انتهای پیام /ر .ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=226303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x