تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

مهارت آموزی ۱۲ هزار البرزی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

  • کد خبر : 225756
  • 07 مهر 1400 - 14:42
مهارت آموزی ۱۲ هزار البرزی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز گفت: ۱۲ هزار و ۴۵۷ نفر طی ۶ ماه گذشته دراین استان از آموزش‌های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده اند.

به گزارش کمال مهر، بهزاد غفاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز با بیان این که ۱۲ هزار و ۴۵۷ نفر طی ۶ ماه گذشته با وجود شیوع کرونا، در بخش دولتی و مراکز غیردولتی این استان از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شده اند، گفت: آموزش این تعداد کارآموز در رشته‌های مختلف مهارتی بیانگر استقبال جوانان البرزی از مهارت آموزی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز افزود: توانمند سازی نیرو‌های ماهر و کارآمد مورد نیاز بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار از اهداف این آموزش‌ها است.

او گفت: توجه ویژه و تکیه بر آموزش‌های مهارتی، علاوه بر توسعه حرفه‌آموزی، مسیر برای بهبود فضای کسب و کار و پویایی اقتصاد جامعه را هموار می‌کند.

غفاری در ادامه، ضرورت توجه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی برای اجرای طرح رتبه بندی و رفع مشکلات معیشتی مربیان و کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور را مورد تاکید قرار داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز گفت: همان گونه که طرح رتبه بندی برای جمعیت حدود یک میلیون نفری معلمان در دستور کار مجلس قرار گرفته است، انتظار داریم این طرح برای جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در دستور کار مجلس قرار گیرد.

غفاری گفت: کارکنان و مربیان این سازمان در بحث معیشتی مظلوم واقع شده اند و این افراد که فرزندان این مملکت را با هدف اشتغال زایی آموزش می‌دهند، از لحاظ حقوق و مزایا در پایین‌ترین سطح جامعه قرار گرفته اند.

او افزود: مبالغی تحت عنوان «فوق العاده خاص» به کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای پرداخت می‌شد، اما از بیست سال قبل تا کنون پرداخت این مبالغ توسط مجلس کنسل شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم ضمن ریشه یابی و بررسی دلایل حذف پرداخت فوق العاده خاص مورد اشاره، نسبت به تصویب برقراری مجدد پرداخت آن اقدام کنند.

انتهای پیام /ر .ن

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=225756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x