تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

چراغ هشدار آب در سد‌های البرز

  • کد خبر : 225543
  • 05 مهر 1400 - 14:41
چراغ هشدار آب در سد‌های البرز

مدیر شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: حجم آب سد‌های طالقان و کرج در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲۸ و ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش کمال مهر ،نجفیان، مدیر آب منطقه‌ای استان البرز گفت ، سد کرج در سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۱۳۷ میلیون متر مکعب آب داشت و اکنون ۲۲ درصد کاهش حجم داشته است، گفت: سد طالقان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۲۹۵ میلیون متر مکعب آب داشت و ۲۸ درصد کاهش حجم داشته است.

او با اشاره به این که اکنون سد کرج ۱۰۶ میلیون متر مکعب آب دارد در حالی که حجم سد ۱۸۰ میلیون متر مکعب است، افزود: حجم سد طالقان ۴۲۰ میلیون متر مکعب است و در حال حاضر ۲۱۱ میلیون متر مکعب آب دارد.

مدیر آب منطقه‌ای استان البرز گفت: میزان آب ورودی به سد کرج از ابتدای سال تاکنون ۲۱۴ میلیون متر مکعب و درحالی که در سال گذشته نسبت به مدت مشابه میزان آب ورودی به سد ۳۸۵ میلیون متر مکعب بوده است.

او افزود: میزان آب ورودی به سد طالقان از ابتدای سال تاکنون ۱۹۳ میلیون متر مکعب بوده است در حالی که در سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۴۳۷ میلیون متر مکعب آب وارد سد شده است.

نجفیان گفت: سال جاری خشک‌ترین سال در نیم قرن گذشته است و طی اطلاعیه‌ای که به جهاد کشاورزی، از کشاورزان خواستیم تا از کشت دوم و پاییزی خودداری کنند به غیر از باغات که از آب کمتری می‌توانند استفاده کنند.

او افزود: انتظار داریم کشاورزان الگوی مصرف را رعایت و محصولاتی را تولید کنند که به آب کمتری نیاز دارد.

انتهای پیام/د.خ

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=225543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x