تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

عسگری با تاکید بر به‌روزرسانی رویکردها در حوزه فرهنگ و هنر

  • کد خبر : 225456
  • 04 مهر 1400 - 12:15
عسگری با تاکید بر به‌روزرسانی رویکردها در حوزه فرهنگ و هنر

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: باید با تغییرات مستمر در جهان امروز به ویژه در فضای فرهنگی و اجتماعی هماهنگ شویم وگرنه مرجعیت‌مان را از دست خواهیم داد.

به گزارش کمال مهر ، مهدی‌عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی شامگاه امروز در دیدار با تعدادی از هنرمندان، اساتید و روسای انجمن‌های هنری استان البرز پس از گوش سپردن به سخنان هنرمندان صاحب نام و مجربی همچون استاد داوود فتحعلی‌بیگی، رشید کاکاوند و فرهنگ جولایی، از دغدغه‌ها و رویکردهای فرهنگی و هنری خود سخن گفت.

عسگری با تاکید بر اینکه هنرمندان البرز، آبرو و اعتبار ما هستند، هنرمند را عنصر رشد یافته‌ای ارزیابی کرد که قادر هستند جامعه را همپای خود در مسیر زیبایی ‌شناسی و آرامش، رشد دهند.

وی افزود: وضعیت فعلی اقتصاد و معیشت در کشور، نباید هنر و فرهنگ را از اولویت‌هایمان خارج کند.

عسگری، به قدرت هنر و فرهنگ اشاره و تصریح کرد: در این دوران دشوار که وضعیت اقتصادی و معیشت به هیچ روی قابل دفاع نیست، نباید از ظرفیت هنر و هنرمندان و اولویت قرار دادن این اهالی در مناسبات اجتماعی غافل شد.

وی اذعان داشت: وظیفه مسئولان فرهنگی و هنری ملی و استانی این است که به دور از سلیقه شخصی، متناسب با ذائقه نسل جدید و نیاز جامعه، برنامه ریزی کنند.

عسگری ادامه داد: بازداری از هر حرکت براساس سلایق و علایق شخصی، باعث حذف نیازها نخواهد شد، بلکه آن نیاز را در نقطه‌ای دیگر و گاهی شدیدتر از قبل، بازتاب می دهد.

وی با تأکید بر مردمی‌سازی و کاهش تصدی‌گری دولت، تصریح کرد: تصدی این امور باید به اهلش یعنی صاحب‌نظران و اصحاب فرهنگ و هنر سپرده شود و دولت به امور حاکمیتی و حمایتی در این حوزه بپردازد.

تهیه و بررسی طرح مجوززدایی در مجلس

عسگری از تهیه و بررسی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس خبر داد و بیان کرد: ارائه این طرح ناظر به بخشی از خواسته و دغدغه کارآفرینان از جمله اهالی هنر است که خواستار حذف نگاه‌های غیرکارشناسی و ناآشنا به مسائل فرهنگی و هنری هستند.

نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد، به صرف زمان بسیار در مسیر صدور مجوزها اشاره کرد و گفت: در این طرح مجوزهای صادر شده توسط دولت به دو بخش تقسیم می‌شود؛ مجوزهای مرتبط با مسائل حاکمیتی و امنیتی به صورت تایید محور بوده و باقی ثبت محور خواهند بود.

به گفته عسگری، در صورت تصویب این طرح، مجوزهای ثبت محور، پس از ثبت اطلاعات متقاضی و تکمیل فرآیند، بدون معطلی صادر می‌شوند.

البرز را دریابید

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد درخصوص بیان دغدغه‌های حوزه فرهنگ و هنر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم گفت: در ایام رای اعتماد به وزرا تلاش شد تا دغدغه‌های استان به وزرا منتقل شود. همچنین پیشنهادهایی در حوزه اصلاحات ساختاری در سطح وزارت به همراه مسائل و مطالبات حوزه فرهنگ و هنر البرز جهت انعکاس به وزیر جدید فرهنگ، درحال جمع‌آوری و تنظیم است.

وی ادامه داد: در این پیشنهادها سرفصل‌هایی شامل برخی مسائل کلان ملی و برخی برش‌های استانی مورد توجه قرار گرفته است.

عسگری، برای دریافت نکات کاربردی از سوی تمامی اساتید و صاحب‌نظران این حوزه‌ها به منظور تکمیل سرفصل‌ها و موارد طرح شده، اعلام آمادگی کرد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت ایجاد تغییرات بنیادی در وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این وزارتخانه نیاز به بازسازی ساختاری و به‌روزرسانی دارد به طوری که نوسازی روش‌ها و سازوکارها و به تناسب آن بهینه‌سازی منابع انسانی مورد انتظار است.

این مسؤول تاکید کرد: نکته اصلی اصلاح ساختارها و فرآیندها است به گونه‌ای که با ریل‌گذاری مناسب، امکان بروز هرگونه آسیب و حواشی را از میان ببریم.

اجرای مناسب طرح‌ها در گرو اقناع افکار عمومی

این مسؤول، اهمیت بهره گیری از پیوست‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را در موضوعات مهم مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: امروز تجربه ‌گران شدن ناگهانی بنزین که بدون هیچ گونه پیوست رسانه‌ای اجرا شد، پیش روی ماست. تجربه‌ای که نشان داد اگر اقدامی پیش از اقناع افکار عمومی انجام گیرد با چه چالش‌ها و بازخوردهای جبران ناپذیری روبرو خواهد شد.

عسگری، اذعان کرد: برای همسو کردن جامعه با تصمیمات و اقدامات، طرح‌ها باید با پیوست مناسب فرهنگی، هنری و اجتماعی ارائه شوند.

انتهای پیام/ب

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=225456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x