تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

علوم پزشکی مراکز واکسیناسیون فردیس را افزایش دهد

  • کد خبر : 224598
  • 23 شهریور 1400 - 12:41
علوم پزشکی مراکز واکسیناسیون فردیس را افزایش دهد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری فردیس افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان فردیس را ضروری دانست و از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی البرز خواست در خصوص این امر خارج از استانداردها عمل کنند.

به گزارش کمال مهر علیرضا صیاد،معاون سیاسی امنیتی و انتظامی شهرستان فردیس، در حاشیه بازدید از مراکز واکسیناسیون شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت ، ضمن ابراز رضایت از روند رو به رشد تزریق واکسن در روزهای اخیر، اظهار کرد: علیرغم کثرت جمعیت افرادی که در شهرستان در نوبت واکسیناسیون هستند، در روزهای اخیر انجام واکسیناسیون در فردیس از رشد و سرعت چشمگیری برخوردار است. تا کنون حدود ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ نفر دُز اول واکسن و حدود ۶۶ هزار و ۶۰۰ نفر هم دُز دوم واکسن را دریافت کردند.

وی افزود: مجموعه شهرستان فردیس ۵حوزه  تجمیع  واکسن دارد و روزانه بیش از  ۲ تا ۳ هزار نفر واکسینه می شوند که امیدوارم در روزهای آتی بتوانیم ظرفبت بیشتری برای تزریق واکسن شهروندان در شهرستان ایجاد کنیم.

معاون فرماندار فردیس ضمن اشاره به تراکم جمعیتی این شهرستان و لزوم افزایش ظرفیت واکسیناسیون، بیان کرد: اگرچه بر اساس استانداردها هر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون نیاز دارد، اما با توجه به محدودیت وسعت و تراکم بالای جمعیتی در شهرستان فردیس، نیاز است که خارج از  استانداردها،  تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در فردیس افزایش یابد و این امر  تقاضا و مطالبه جدی  ما از مدیران دانشگاه علوم پزشکی البرز است.

فردیس ظرفیت راه‌اندازی مرکز شبانه روزی واکسیناسیون را دارد

وی همچنین در خصوص ایجاد مراکز شبانه روزی واکسیناسیون در شهرستان فردیس، گفت: شهرستان فردیس آمادگی و ظرفیت بازگشایی مراکز شبانه روزی واکسیناسیون را دارد. اما برای  ایجاد چنین مراکزی، مجوز دانشگاه علوم پزشکی نیاز است که در حال حاضر منتظر دریافت مجوزهای استانی هستیم.

صیاد در ادامه با تایید ایجاد صفوف انتظار در مراکز تجمیعی واکسیناسیون فردیس، بیان کرد: در برخی موارد ایجاد  صفوف انتظار برای تزریق واکسن به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه را شاهد هستیم و گلایه‌مندی مردم بالاست که حق دارند. ما با بضاعت محدود تلاش می‌کنیم تا  نسبت به تسهیل در امور مردم قدم برداریم اما از شهروندان محترم نیز تقاضای سعه صدر و همکاری بیشتر با عوامل تزریق واکسن را دارم.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=224598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x