تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

حساسیت فصلی و آلرژی را با کرونا اشتباه نگریم!

  • کد خبر : 224569
  • 23 شهریور 1400 - 11:29
حساسیت فصلی و آلرژی را با کرونا اشتباه نگریم!

یک پزشک متخصص گفت: آلرژی اگر در دستگاه تنفسی فوقانی باشد با علائمی مانند آبریزش بینی، سوزش و خارش بینی و سردرد همراه است که ممکن است با سرماخوردگی یا کرونا اشتباه گرفته شود.

به گزارش کمال مهر ،مرضیه توکل، متخصص آسم و آلرژی وعضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز،  با اشاره به شباهت‌های آلرژی و بیماری‌های تنفس، گفت: حساسیت یا آلرژی واکنش بدن به عواملی مثل گرده گیاهان یا برخی مواد غذایی است که برای عموم افراد بی‌خطر هستند اما در برخی افراد آلرژی زا بود و می‌توانند در پوست، دستگاه گوارش و غیره علائم ایجاد کنند.

این پزشک متخصص ادامه داد: آلرژی اگر در دستگاه تنفسی فوقانی باشد با علائمی مانند آبریزش بینی، سوزش و خارش بینی و سردرد همراه است که ممکن است با سرماخوردگی اشتباه گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه حساسیت فصلی و آلرژی را با کرونا اشتباه نگریم، اظهار کرد: واکنش‌های آلرژیک در دستگاه تنفس تحتانی با علائمی مانند سرفه و خس خس سینه همراه است؛ در این میان علائم آلرژی بسیار شبیه به علایم بیماری‌های تنفسی است.

توکل با اشاره به اینکه افرادی که آلرژی دارند باید سریع روند درمانی را شروع کنند تا با کرونا و دیگر بیماری‌های تنفسی اشتباه گرفته نشود، یادآور شد: حساسیت به جنس ماسک‌ها ممکن است برای برخی افراد ایجاد شود که این افراد باید نوع ماسک خود را عوض کنند؛ همچنین توصیه می‌شود افرادی که از ماسک پارچه ای استفاده می‌کنند باید دقت کنند که هنگام شست و شو از مواد شوینده حساسیت زا استفاده نکنند.

انتهای پیام/ج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=224569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x