تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

تزریق دز سوم واکسن برای کادر درمان پیش‌‍بینی شده است

  • کد خبر : 223633
  • 07 شهریور 1400 - 16:03
تزریق دز سوم واکسن برای کادر درمان پیش‌‍بینی شده است

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت: تزریق دز سوم واکسن در هر نوع از واکسن‌ها برای اولویت‌هایی همچون کادر درمان مطرح است و این اقدام برای مردم و سایر اولویت‌ها فعلا در دستورکار قرار ندارد.

به گزارش کمال مهر ،مهرداد بابایی، سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری در استان البرز، گفت: آمار ابتلا و مراجعین بیماری در البرز به تثبیت رسیده است.

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز بیان کرد: در صورتی که اصول بهداشتی توسط مردم و اصناف به خوبی رعایت و از دورهمی و مهمانی و حضور در رستوران‌‍ها پرهیز شود شرایط به سمت کاهش آمار بیماری پیش خواهد رفت.

این مقام مسؤول در خصوص واکسیناسیون در استان یادآور شد: بیش از ۹۰۰ هزار دز واکسن در البرز تزریق می‌شود و روزانه حدود ۲۰ هزار نفر واکسیناسیون می‌شوند.

بابایی در خصوص تزریق دز سوم واکسن برای افراد، ادامه داد: تزریق دز سوم واکسن در هر نوع از واکسن‌ها برای اولویت‌هایی همچون کادر درمان مطرح است و این اقدام برای مردم و سایر اولویت‌ها فعلا در دستورکار قرار ندارد.

وی در خصوص تأخیر در واکسیناسیون دز اول و دوم، اضافه کرد: گروهی که دز اول را دریافت کرده‌اند سه ماه برای دریافت دز دوم فرصت دارند؛ گروه دوم که جز اولویت‌های دریافت واکسن هستند و آن را به تأخیر می‌اندازند باید بدانند که خود و اطرافیان خود را تحت خطر قرار می‌دهند و هرچه سریع‌‍تر برای دریافت واکسن اقدام کنند.

به گفته سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز ظرف سه الی چهار ماه آینده بخش اعظمی از مردم واکسیناسیون خواهند شد.

بابایی در رابطه با تزریق واکسن برای دانش آموزان بیان کرد: فعلا این موضوع در دست بررسی است و ابتدا باید دید چه نوع واکسنی برای این گروه سنی مناسب است؛ با این تفاسیر در حال حاضر برنامه‌ای برای واکسیناسیون دانش آموزان وجود ندارد.

انتهای پیام/ج/م

منبع فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=223633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x