تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

افراد سابقه دار و زندانیان پایش می‌شوند

  • کد خبر : 223630
  • 07 شهریور 1400 - 15:58
افراد سابقه دار و زندانیان پایش می‌شوند

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: تمهیدات دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان برای رصد و پایش افراد سابقه دار و زندانیان با رعایت کلیه ملاحظات قانونی و امنیتی به منظور کاهش و کنترل بزه سرقت به کار گرفته شده است

به گزارش کمال مهر، جعفر دارابخانی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز، در نشست مشترک معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز که با حضور فرماندهان انتظامی و پلیس‌های تخصصی استان برگزار شد، گفت: جرم سرقت، از جمله جرایم اولویتی کشور است و پیشگیری از آن، نیازمند رعایت موارد متعددی از سوی شهروندان است و دستگاه‌های مسؤول نیز باید نسبت به انجام تکالیف قانونی خود برای کاهش و کنترل این بزه اقدام کنند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز افزود: پیشگیری از جرایم، امری چند وجهی است و برای کاهش و کنترل جرایم، عزم جدّی همه دستگاه‌ها جهت برنامه‌ریزی، اقدام و نظارت مستمر، ضروری است.

این مقام قضایی به انجام اقدامات پیشگیرانه در سه مرحله فرهنگی و اجتماعی، انتظامی و وضعی و قضایی اشاره و بیان کرد: اقدامات باید متناسب با شرایط محیطی و منطقه ای، شرایط ساکنان و دیگر عوامل طراحی و تدوین شود و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، قطعاً نیازمند همراهی همشهریان گرامی است.

این مقام مسؤول یادآور شد: در دو سال گذشته تدابیر، سیاست‌ها و راهبردهای متعدد و متنوعی برای کاهش و کنترل جرایم به ویژه بزه سرقت توسط ایشان اتخاذ شده است.

وی افزود: همراهی، همکاری، هم افزایی و مشارکت همه دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، امری اجتناب ناپذیر است در این میان اقداماتی همچون اجرای طرح پلیس محله، گشت رضویون، نصب دوربین‌های پلاک خوان و… از تدابیر و برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان برای کاهش و کنترل بزه سرقت است.

به گفته معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز تمهیدات دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان برای رصد و پایش افراد سابقه دار و زندانیان با رعایت کلیه ملاحظات قانونی و امنیتی به منظور کاهش و کنترل بزه سرقت به کار گرفته شده است.

انتهای پیام/ج

منبع فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=223630

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x