تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

۱۰۰۰ پایگاه بسیج استان البرز به مرکز سلامت تبدیل شد

  • کد خبر : 223538
  • 04 شهریور 1400 - 13:29
۱۰۰۰ پایگاه بسیج استان البرز به مرکز سلامت تبدیل شد

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه سپاه استان البرز تمام توان و امکانات خود را برای مقابله با کرونا در پیک جدید به‌کار می‌گیرد، گفت: ۱۰۰۰ پایگاه بسیج استان البرز به مرکز سلامت تبدیل شد.

 به گزارش کمال مهر ، سردار علیرضا حیدرنیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام فاز سوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در بحث مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: پس از فرمان مقام معظم رهبری به ستادکل نیروهای مسلح در بیستم مردادماه سال جاری مبنی بر به‌کارگیری تمام توان این مجموعه در راستای مقابله با کرونا از سوی فرمانده کل سپاه به تمامی رده‌های سپاه استان ها ابلاغ شد که در اجرای این طرح همکاری کنند.

وی ادامه داد:  متاسفانه این پیک کرونا بسیار خطرناک تر از پیک‌های قبلی است و سبب مرگ تعداد زیادی از هموطنان شده است.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه  فاز سوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با تکیه بر تجارب گذشته و  احصای نقاط قوت و ضعف آن در چندین بخش در دستور کار قرار داده شد، بیان کرد:  قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا (ع) در سطح سپاه استان و شهرستان‌های البرز فعال شد.

وی گفت‌: در فاز سوم این طرح تلاش در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس و تمرکز بر روی انجام واکسیناسیون فراگیر در سطح استان البرز مدنظر است.

سردار حیدرنیا با بیان اینکه برای قطع زنجیره انتقال ویروس، فعال‌شدن تمامی پایگاه‌های مقاومت سپاه استان را ابلاغ کرده‌ایم، گفت: بیش از ۱۰۰۰ از پایگاه‌های بسیج استان البرز به پایگاه‌های سلامت تبدیل شد و در آن ۴ هزار و ۲۳۵  نفر در قالب  تیم‌های رقابتی، نظارتی و حمایتی حضور دارند.

فرمانده سپاه استان البرز با این توضیح که با استفاده از ظرفیت گردان‌ها و پایگاه‌های سپاه و بسیج امدادگری موتوری و خودرویی هم در سطح پایگاه ها و محلات احیاء شده است، عنوان کرد‌: با توجه به اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در هفته‌های اخیر با افزایش چشم گیر همراه بوده و خیلی از آنها نیاز به بستری در بیمارستان ها ندارند و مراجعه آنها به مراکز درمانی نیاز به گسترده شدن انتقال کرونا ویروس است و بایداین مراجعات کاهش یابد.

وی ادامه داد: سپاه استان با شبکه بهداشت البرز هماهنگی‌های لازم را انجام داده است تا این بیماران در خانه درمان خود را ادامه دهند و ما روزانه تمام نیازهای دارویی آنها را توسط پیک‌های موتوری و خودرویی برای این بیماران تهیه می کنیم.

فرمانده سپاه استان البرز تاکید کرد: علاوه بر دارو بسته‌های معیشتی و حمایتی هم برای بیماران مبتلا به کرونا که در خانه تحت درمان و مراقبت  و در قرنطینه هستند، در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: ۸۸۱ نفر مشتمل بر خواهران و برداران بسیجی آموزش دیده هم برای کمک به پیشبرد طرح واکسیناسیون عمومی با دانشگاه علوم پزشکی البرز همکاری خواهند کرد.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه در البرز بالغ بر ۲۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون فعال است، افزود: این مراکز با کمک سپاه ، بسیج و شبکه بهداشت استان راه اندازی شده است، ۲۱ مرکز ثابت واکسیناسیون  و مراکز خودرویی هم بخش دیگر از فعالیت‌ها در راستای انجام واکسیناسیون در استان است.

وی با تاکید بر اینکه در هفته جاری بالغ بر ۸ مرکز واکسیناسیون را در استان راه اندازی کرده و ۲ مرکز خودرویی هم در کرج و محمدشهر فعال خواهد شد، ادامه داد: در هفته جاری  ۶ مرکز دیگر به طرح انجام واکسیناسیون همگانی افزوده می‌شود، یکی از این اقدامات افتتاح مرکز واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در شهرستان ساوجبلاغ است.

فرمانده سپاه استان البرز عنوان کرد: یک مرکز واکسیناسیون  هم در البرز به صورت مستقل با تکیه بر ظرفیت لشکر عملیاتی سپاه فراهم شده و پزشکیاران و بهیاران آموزش دیده در آن فعالیت خواهند کرد، این آمادگی را داریم که در صورت تامین واکسن کافی توسط شبکه بهداشت و درمان استان ، مراکز راه اندازی شده توسط سپاه و بسیج بصورت شبانه روزی فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه در  پیک‌های گذشته بالغ بر ۵ نقاهتگاه در بحث ارائه  خدمات درمانی به بمیاران کرونایی در البرز راه‌اندازی شد‌، افزود: از این نقاهتگاه‌ها در فازهای قبلی چندان استقبال نشد و اکنون برای تشویق بیماران برای طی‌کردن ادامه روند درمانی در این نقاهتگاه‌ها ارائه خدمات سرپایی هم به خدمات آن اضافه شد.

سردار حیدرنیا بیان کرد: بیمارانی که در روزهای نخست ابتلا هستند به جای مراجعه به بیمارستان‌ها می توانند در این نقاهتگاه‌ها حضور یابند و از خدمات درمانی مانند ویزیت توسط پزشکان بهرمند  شوند، این اقدامات اکنون در نقاهتگاه فردیس آغاز شده است.

وی توضیح داد: در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و تهیه بسته‌های حمایتی و معیشتی برای خانواده‌های کم برخوردار در دهه اول محرم بیش از ۱۳ هزار و ۲۶۵ بسته و سبد معیشتی درا ختیار آنها قرار داده شد ، در قالب طرح شهید سلیمانی این اقدام طی مرحله کنونی هم اجرایی خواهد شد

فرمانده سپاه استان البرز عنوان کرد: در راستای اطلاع رسانی، تولید محتوا، تهیه کلیپ و عکس نوشته آموزشی برای تشویق هرچه بیشتر مردم به رعایت شیوه نامه‌های  بهداشتی بیماری کرونا هم اقدامات زیادی توسط سپاه انجام شده است.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی پزشکی سپاه و بسیج طلاب هم به طور دائم و فارغ از طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در مراکز درمانی استان حضور دارند.

انتهای پیام/ ز

منبع تسنیم

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=223538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x