تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

وعده‌های ۱۰ روزه شاد!/ «شاد ۳» در راه است 

  • کد خبر : 223038
  • 16 دی 1399 - 3:03
وعده‌های ۱۰ روزه شاد!/ «شاد ۳» در راه است 

وزیر آموزش و پرورش بیش از یک ماه پیش وعده داده بود که یکی، دو هفته آینده تغییر چشمگیری درباره شاد اتفاق می‎افتد اما هنوز خبری نیست.

کمال مهر:«شاد» مخفف شبکه آموزشی دانش‌آموزان است که ۲۱ فروردین امسال رونمایی شد و از اول اردیبهشت هم به چرخه اجرا رفت؛ در آن روزها «شاد» بیشتر یک پیام‌رسان ساده بود که البته مشکلات متعددی را نیز برای دانش‌آموزان به همراه داشت.

اما تابستان فرصتی شد تا به روزرسانی نرم‌افزار شاد انجام شود و قبل از شروع سال تحصیلی جدید، «شاد ۲» با یک سری امکانات جدید و البته شکل و شمایل جدید به میدان آمد؛ هرچند که امکانات شاد جدید بسیار بیشتر از شاد اولیه بود اما همچنان مشکلاتی در استفاده از آن وجود داشت.

کم‌کم که سال تحصیلی جاری ادامه یافت، مشکلات شاد بیش از پیش، خودنمایی می‌کرد؛ یکی از مشکلات شاد کندی استفاده از آن بود؛ در همین زمان بود که وزیر آموزش و پرورش وعده داد که مشکلات شاد به زودی برطرف می‌شود.

* وعده‌های شاد

حاجی‌میرزایی اوایل آذر به خبرنگار فارس گفت: ««شاد» یک امکان مهم است اما یک مشکلاتی هم دارد که ما در حال رفع آنها هستیم. «شاد» در حال تجهیز است و زیرساختش روز به روز در حال توسعه بیشتر است و طبق اعلامی که گروه فنی داشتند، در یکی ، دو هفته آینده تغییر چشمگیری را در شاد شاهد خواهیم بود».

۱۱ آذر وزیر آموزش و پرورش پیام توئیتری داد؛ حاجی‌میرزایی در صفحه شخصی خودش در  توئیتر با انتشار تصویر معلم ابتدایی که هر روز مسیر طولانی را برای داشتن اینترنت و آموزش دانش‌آموزانش طی می‌کند، نوشت: «محدودیت‌های ناشی از کرونا موجب درخشش جلوه‌های فداکاری معلمانی شده است که روح و عظمت معلمی را درک کرده‌اند. با پیگیری‌های مستمر ما و تلاش‌های وزیر ارتباطات، به زودی محدوده پوشش‌دهی در کشور افزایش خواهد یافت».

* «شاد ۳» می‌آید

چند وقت بعد یعنی ۲۶ آذر امسال قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌ و پرورش در حاشیه افتتاح دو پروژه مدارس آموزش‌ و پرورش در بادرود در جمع اصحاب رسانه از «شاد ۳» خبر داد.

وی اظهار کرد: «در شرایط کرونایی نیاز به حضور در شبکه شاد هست ولی با پایان گرفتن این بیماری در سایر مباحث مانند آلودگی هوا می‌توان از این شبکه استفاده کرد و آموزش را تعطیل نکرد، سامانه شاد یک دارای اشکالاتی بود که شاد دو رونمایی شد و به‌زودی شاد سه با همه امکانات آماده و رفع اشکالات قبلی در دسترس دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت».

* انتظار برای مشاهده تغییرات جدید شاد

بر این اساس نهایتا تا آخر آذر باید شاد جدید رونمایی می‌شد اما خبری نشد، تا اینکه آقای وزیر سوم دی عنوان کرد که تا دو هفته دیگر ظرفیت های جدید شاد رونمایی می‌شود.

وی گفت: «ظرفیت شاد را برای برگزاری آزمون‌ها توسعه دادیم و ظرفیت جدیدی تا دو هفته آینده آماده شده و به شاد افزوده خواهد شد تا دقت بیشتر در برگزاری آزمون‌ها صورت گیرد».

۷ دی امسال وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: «در شاد برای برگزاری آزمون، امکانات لازم را پیش بینی کردیم و ظرف ۱۰ روز آینده این ظرفیت‌ها توسعه خواهد یافت و کیفیت برگزاری آزمون ارتقا می یابد».

حالا ۱۵ دی است و هنوز «شاد ۳» رونمایی نشده است و دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها چشم انتظارند که ببینند که قرار است چه اتفاقی در شاد بیفتد.

البته پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی از آن است که در نسخه جدید شاد، هم سرعت بهبود می‌یابد و هم اینکه امکان استفاده از نسخه وب شاد برای دانش‌آموزان و معلمان فراهم خواهد شد.

برخی مخاطبان خبرگزاری فارس نیز با ثبت سوژه هایی با عناوین «درخواست به‌روزرسانی اپلیکیشن «شاد»» و«درخواست ساخت نسخه کامپیوتری اپلیکیشن «شاد»» خواستار پیگیری بودند.

انتهای پیام/

 

منبع:فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=223038

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x