تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

گوگل با ابزاری جدید، خواندن و نوشتن خط هیروگلیف مصری را به کاربران آموزش می‌دهد.

  • کد خبر : 222107
  • 31 مرداد 1399 - 9:54
گوگل با ابزاری جدید، خواندن و نوشتن خط هیروگلیف مصری را به کاربران آموزش می‌دهد.

گوگل ابزاری با نام Fabricius راه‌اندازی کرده است که با اتکا بر یادگیری ماشین می‌تواند خط هیروگلیف مصری را رمزگشایی و نحوه‌ی خواندن و نوشتن آن را به شما آموزش دهد. گوگل ازطریق ابزاری جدید و سرگرم‌کننده قصد دارد به شما نحوه‌ی خواندن و نوشتن خط هیروگلیف مصری کهن را آموزش دهد. گوگل از این ابزار جدید با […]

گوگل ابزاری با نام Fabricius راه‌اندازی کرده است که با اتکا بر یادگیری ماشین می‌تواند خط هیروگلیف مصری را رمزگشایی و نحوه‌ی خواندن و نوشتن آن را به شما آموزش دهد.

گوگل ازطریق ابزاری جدید و سرگرم‌کننده قصد دارد به شما نحوه‌ی خواندن و نوشتن خط هیروگلیف مصری کهن را آموزش دهد. گوگل از این ابزار جدید با نام Fabricius یاد می‌کند و آن را از چهارشنبه‌ی گذشته به‌صورت رایگان در وب‌سایت و اپلیکیشن‌ Google Art and Culture در دسترس قرار داده است. برای استفاده از ابزار جدید گوگل می‌توانید وارد این صفحه شوید.

راهنمای مجازی Fabricius برای خط هیروگلیف مصری با اتکا بر دانش مصر‌شناسان ارائه می‌شوند. این راهنما شامل ۶ قدم است و برای آموزش خط هیروگلیف باید آن‌ها را طی کنید. پس از اتمام هر مرحله، خواهید توانست پیام‌های مدنظر خودتان را به زبان هیروگلیف مصری ترجمه کنید. این پیام‌های ترجمه‌شده را سپس می‌توانید ازطریق تب Play وب‌سایت Google Art and Culture، با دوستان و خانواده‌ی خود به‌اشتراک بگذارید. 

کار با ابزار جدید گوگل ساده و لذت‌بخش است. برای مثال طبق آنچه Fabricius ادعا می‌کند، عبارت «سلام» در خط هیروگلیف مصری به‌صورت زیر بیان می‌شده است:

سلام / Hello در خط هیروگلیف مصری از نگاه Fabricius گوگل

بر اساس اطلاعیه‌ای که گوگل منتشر کرده، ابزار Fabricius در همکاری با مرکز مصرشناسی دانشگاه مک‌کواری استرالیا و شرکت سایکل اینتراکتیو (Psycle Interactive) و یوبیسافت (تولیدکننده‌ی بازی Assassin’s Creed Origins) و چندین مصرشناس از سراسر دنیا توسعه داده شده است تا کار محققانی که روی پروژه فعالیت می‌کردند ساده‌تر شود.

چنس کاگنور، مدیر برنامه‌‌ی واحد Google Arts and Culture در بیانیه‌ی مطبوعاتی جدید می‌گوید:‌ «تا پیش از این، متخصصان مجبور بودند برای ترجمه‌ی خط هیروگلیف مصری و رمزگشایی آن، خودشان کتاب‌های بسیار زیادی را به‌شکلی دقیق موردبررسی قرار دهند. این روند به‌مدت بیش از یک قرن است که تقریبا هیچ‌ تغییری به‌خود ندیده است. Fabricius شامل اولین ابزار دیجیتالی است که از پس رمزگشایی هیروگلیف مصری برمی‌آید و برای دست‌یابی به این هدف از فناوری یادگیری ماشین استفاده می‌کند». 

گوگل تصمیم گرفته است ابزار موردبحث را به‌عنوان پروژه‌ای متن‌باز در گیت‌هاب منتشر کند که با مراجعه به این صفحه می‌توانید کد مربوطه را مشاهده کنید. گوگل در بخشی از بیانیه‌ی مطبوعاتی خود به این موضوع اشاره می‌کند که احتمال دارد در آینده Fabricius به زبان‌های باستانی دیگر نیز گسترش پیدا کند. با مراجعه به این صفحه می‌توانید ویدئوی مربوط‌به پروژه را مشاهده کنید. 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=222107

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x