تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

آیا مهلت ثبت اعتراض جاماندگان بسته حمایتی فردا به پایان می‌رسد؟

  • کد خبر : 221331
  • 17 بهمن 1397 - 8:29
آیا مهلت ثبت اعتراض جاماندگان بسته حمایتی فردا به پایان می‌رسد؟

بسیاری از افرادی که هنوز بسته حمایتی دولت دریافت نکرده اند، سوال دارند که تا چه زمانی می‌توانند به عدم دریافت آن اعتراض کنند.

آیا مهلت ثبت اعتراض جاماندگان بسته حمایتی فردا به پایان می‌رسد؟به گزارش گروه اجتماعی «کمال مهر»، در روز‌های پایانی دی ماه سال جاری، بعد از پرداخت مبلغ بسته حمایتی به برخی از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، بسیاری از بیمه‌شدگان واجد شرایط مبلغ ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی بسته حمایتی خود را دریافت نکردند.
لازم به ذکر است؛ در شرایط تحریم و وضعیت سخت معیشت، مبلغ اندک این بسته حمایتی می‌تواند راهگشای بسیاری از زندگی‌های مردم باشد البته امید است دولت و مسئولین درایت و تدبیر خود را در توزیع عادلانه این بسته جبرانی بالا ببرند.بر اساس اعلام مسئولان سازمان تأمین اجتماعی، این دسته از مشمولان بسته حمایتی باید درخواست‌های خود ر‌ا در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول و ثبت کد ملی خود به سامانه #۸*۱۴۲* همچنین در صورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل با ثبت کد ملی خود از طریق سامانه #۸*۱۴۲۰* پیگیری می‌کردند! علاوه بر اینکه شماره تماس ۱۴۲۰ نیز یکی دیگر از راه‌های ارتباطی سازمان تأمین اجتماعی اعلام شد.

مهلت واریز مرحله اول بسته حمایتی کارمندان و کارگران تمام شد، اما اعتراضات و گلایه مندی‌های مردم تمام نشده است.

حدود ۱۰ روز پیش سازمان تامین اجتماعی بازه زمانی ۱۰ روزه‌ای را اعلام کرد تا مردم با استفاده از سامانه‌ها و کد‌های دستوری اعلام شده اعتراض خود را ثبت کنند تا به آن رسیدگی شود.

با اعلام محمدحسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر بسته حمایتی خود را در مرحله اول دریافت کردند، اما افرادی نیز هستند که با توجه به دارا بودن شرایط دریافت بسته حمایتی، اما دولت تا کنون از همه حمایت نکرده است.

گفتنی است؛ فردا مهلت ۱۰ روزه پیگیری اعتراضات تمام می‌شود، اما در این دهه هیچ‌یک از سامانه‌ها و کد‌های دستوری برای ثبت اعتراض فعال نبود است و ریالی به مشمولین بسته پرداخت نشده است.

با پایان یافتن مهلت ۱۰ روزه اعتراضات روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی جوابیه‌ای را در این خصوص مطرح کرده است.

در جوابیه سازمان تامین اجتماعی آمده است: همان‌طور که به استحضار مردم شریف و فهیم ایران رسانده شده است، خانوار‌هایی که درآمد آن‌ها کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه است و تاکنون بسته حمایتی دولت را دریافت نکرده‌اند از فرصت ۱۰ روزه ثبت‌نام برخوردار هستند که بر اساس برنامه تعیین‌شده، تاریخ ثبت‌نام در روز چهارشنبه مورخ ۱۷ بهمن ۹۷ پایان می‌یابد و بعد از این مرحله، استحقاق‌سنجی ثبت‌نام‌شدگان ظرف مدت یک هفته کاری انجام خواهد پذیرفت لذا بر اساس نتایج استحقاق‌سنجی به تمام متقاضیان از طریق شماره تلفن همراهی که با آن کد ملی خود را ارسال کرده‌اند، پاسخ داده می‌شود؛ لازم به ذکر است فرآیند فوق از ابتدای شروع طرح اعلام شده و هیچ‌گونه انحرافی در آن صورت نگرفته است.

محمد شریعتمداری وزیر کار در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره انتشار اخباری مبنی بر اینکه مهلت ثبت نام بسته حمایتی فردا به پایان می رسد و شما چه برنامه ای برای جاماندگان دارید، گفت: این طور نیست که کلا دیگر امکان ثبت نام وجود نداشته باشد، ساز و کارهای مناسب اندیشیده شده تا از طریق آن کسانی که ثبت نام نکردند،ثبت نام به عمل آید.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=221331

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x