تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ایوانکا ترامپ، گزینه ریاست بانک جهانی!

  • کد خبر : 220652
  • 22 دی 1397 - 18:37
ایوانکا ترامپ، گزینه ریاست بانک جهانی!

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد پس از استعفای رئیس بانک جهانی، دختر رئیس‌جمهور آمریکا یکی از گزینه‌های ریاست این بانک است.

ایوانکا ترامپ، گزینه ریاست بانک جهانی!به گزارش گروه بین‌الملل«کمال مهر» روزنامه فایننشال تایمز خبر داد بعد از استعفای رئیس بانک جهانی، ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا، یکی از مهم‌ترین گزینه‌های ریاست بانک جهانی است.

این در حالی است که چندی پیش، یک گروه دیدبان طی درخواستی از وزارت دادگستری آمریکا، خواستار بررسی نقش ایوانکا ترامپ، در تخطی احتمالی از قوانین مالیاتی شد.

این گروه از مقامات قضائی آمریکا خواستند نقش مهم ایوانکا را در نقض احتمالی «قانون تعارض منافع» به واسطه تبلیغ و ترویج یک برنامه معافیت مالیاتی در «منطقه ویژه موسوم به Opportunity Zone» بررسی کنند که می‌تواند منافع زیادی برای وی داشته باشد.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز همچنین  از نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا، در سازمان ملل به عنوان دیگر گزینه این پست نام برده است.

بر اساس گزارش این روزنامه، دیگر نامزد‌های تصدی سمت ریاست بانک جهانی عبارتند از دیوید مالپس، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور بین الملل، و مارک گرین، رئیس آژانس توسعه بین المللی آمریکا.

بر خلاف دیگر نامزد‌های در نظر گرفته شده برای این سمت، ایوانکا هیچ تجربه‌ای در تجارت بین‌الملل ندارد.

بانک جهانی پس از جنگ جهانی دوم و برای تامین مالی پروژه‌های توسعه اقتصادی در اقتصاد‌های نوظهور تاسیس شد که به شکل سنتی آمریکایی‌ها آن را رهبری می‌کنند. تصمیم ناگهانی جیم یونگ کیم برای کناره‌گیری از سمتش، علاوه بر شگفت‌زده کردن کارکنان این بانک، آینده آن را نیز در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=220652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x