تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

حوزه علمیه قم در خطر نفوذ/ خاطره‌ای از حضور ملک عبدالله

  • کد خبر : 220280
  • 13 دی 1397 - 14:36
حوزه علمیه قم در خطر نفوذ/ خاطره‌ای از حضور ملک عبدالله

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: نفوذ خطر بزرگی است که حوزه علمیه قم را تهدید می‌کند، این حوزه مقتدای سایر حوزه‌های علمیه کشور همچون مشهد، اصفهان و تبریز بوده و چشم همه به آن است.

به گزارش «کمال مهر»؛ حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلا که شامگاه چهارشنبه در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری، اظهار داشت: نعمت بزرگ زندگی در قم و در جوار حضرت معصومه(سلام الله علیها) نعمت بسیار بزرگی است که باید قدردان آن بود.

وی ابراز داشت: بنده قریب به ۳۰ سال است که خدمت مقام معظم رهبری بوده و سن بازنشستگی ما رسیده است و آرزو دارم مجدد به حوزه علمیه قم برگشته و در این شهر مقدس حضور داشته باشم.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان ساخت: جوانان باید قدر این شهر و حوزه علمیه قم را دانسته و از این فرصت کمال استفاده را ببرند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی تصریح کرد: ضرورت تشکیل مجمع نمایندگان طلاب و ابتکار آن که متعلق به امام راحل است، بسیار روشن است؛ امروز حوزه علمیه قم دارای ۸۰ هزار طلبه است که باید طلاب و فضلای آن نمایندگانی داشته تا مشکلات و پیشنهادات به گوش مسئولین برسد.

وی بیان داشت: بیشترین دغدغه حضرت آقا رسیدگی به وضع طلاب است؛ ایشان از آنچه دارند، دریغ نداشته و از آنچه دستشان می‌رسد، کوتاهی نمی‌کنند.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: نفوذ خطر بزرگی است که حوزه علمیه قم را تهدید می‌کند؛ این حوزه مقتدای سایر حوزه‌های علمیه کشور همچون مشهد، اصفهان، تبریز و … بوده و چشم همه به حوزه علمیه قم است.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی ابراز داشت: چرا باید در این حوزه تفکرات انحرافی پیدا شود؟ چرا باید حرف این افراد شنیده شده و یا احیاناً هوادار پیدا کنند؟ بیان این سخنان و ساخت فرقه‌های گوناگون از سوی «MI6» به عنوان سرویس جاسوسی انگلیس است؛ آنان استاد ساختن فرقه‌ها بوده و این کار آنان مربوط به امروز هم نیست و از گذشته وجود داشته است.

وی گفت: اولین قدم برای مبارزه با آنان این است که خود را مهیا کرده، اطلاعات لازم را به دست آورده و مجهز شویم تا بتوانیم با آنان مبارزه کنیم.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز برخوردار از رهبر بزرگی هستیم که چشم بیدار این ملت و اسلام هستند؛ این سخن اغراق نیست.

وی اظهار داشت: احترام به علمای گذشته و علمای فعلی از خصوصیات ایشان است؛ معظم له نسبت به گذشتگان با احترام برخورد کرده و بنده شخصی را همانند ایشان سراغ ندارم که احاطه بر بزرگان علمی رجالی داشته باشند.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری ابراز داشت: رسیدگی به معمرین، یکی از دستورات مقام معظم رهبری به نمایندگان خود است که سالیانه مبالغ بسیاری را در این راه مصرف می‌کنند؛ ما چنین رهبری داریم که حواسشان به همه چیز است.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه همیشه از سوی مقام معظم رهبری خدمت بزرگان حوزه می‌رسیم، خاطرنشان ساخت: روزی از سوی رهبر معظم انقلاب خدمت آیت الله العظمی گلپایگانی رسیده و گفتم اگر کاری دارید بفرمایید تا انجام دهم؛ ایشان بیان کردند: من اگر کار خلافی را از سوی دولت و حکومت ببینم، اگر تذکرم موجب تضعیف نظام نشود، آن مشکل را می گویم؛ اگر ببینم بیان من سبب تضعیف این نظام می‌شود، آن را نخواهم گفت؛ چون تضعیف نظام را حرام می دانم.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب، «أشداء علی الکفار و رحماء بینهم» هستند، تصریح کرد: بنده یک بار هم در ایشان ترس نسبت به دشمنان را مشاهده نکردم؛ رهبر باید اینگونه باشد؛ ایشان هرگز در مقابل دشمن خم به ابرو نیاورده و امروز نیز همینطور است؛ گاهی برخی از افراد در کشور می‌ترسند و می‌لرزند؛ اما در وجود ایشان چیزی به نام ترس وجود ندارد.

وی به حضور ملک عبدالله در ایران اشاره کرد و گفت: پادشاه عربستان بعد از حضور خدمت مقام معظم رهبری از مکانی که ایشان در آن حضور داشتند، تعجب کرده و برای او قابل باور نبود که رهبر ایران در چنین مکانی زندگی می‌کنند؛ وی هدیه بسیار گرانقیمتی برای حضرت آقا آورد؛ اما ایشان تمام هدایا را فروخته و با پول آن منازلی را ساخته و به فقرا دادند؛ هدایای بسیاری برای ایشان می‌آید؛ اما هیچکدام را تصرف نمی‌کنند.

امروز وضعیت معیشتی طلاب بسیار نامناسب است

همچنین رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز در این جلسه گفت: یکی از وظایف نمایندگان طلاب این است که پناهگاهی برای رفع دغدغه‌های طلاب و فضلا اعم از امور معیشتی، درسی، فرهنگی و … باشند.

حجت الاسلام سید علی اکبرحسینی‌نژاد اظهار داشت: مجمع در دوره گذشته و این دوره نسبت به معرفی خود در استان‌ها تلاش بسیاری داشته تا طلاب و فضلای سراسر کشور شناخت بیشتری نسبت به این مجمع پیدا کنند.

وی ابراز داشت: یکی از تقاضاهای مجمع نمایندگان طلاب و فضلا، دیدار و ملاقات ویژه با رهبر معظم انقلاب است تا بتوانیم خدمت ایشان رسیده و نشاط جدیدی به مجمع و حوزه‌های علمیه داده شود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: مطابق با اساسنامه مجمع نمایندگان طلاب و فضلا، این نمایندگان غیر از نمایندگی طلاب مقیم قم، نماینده طلاب و فضلای شهرستان خود نیز بوده و این مسئله به تصویب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسیده است.

وی تصریح کرد: امروز وضعیت معیشتی طلاب بسیار نامناسب بوده و نمایندگان طلاب، سنگ صبور طلاب و فضلا شده و واسطه‌ای میان بزرگان حوزه و طلاب هستند.

حجت الاسلام حسینی‌نژاد بیان داشت: پس از منویات مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که خدمت ایشان رسیدیم، بارش فکری از سوی نمایندگان طلاب نسبت به منویات ایشان انجام شد تا بتوانیم مطالبات مقام معظم رهبری را پیاده سازی کنیم.

وی اظهار داشت: پس از مطالبه مقام معظم رهبری از مجمع نمایندگان طلاب، کارهای مناسبی در موضوع حوزه انقلابی آغاز و مصوبات بسیاری از سوی شورای عالی حوزه‌های علمیه برای مدیریت‌های استانی ارسال شده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ابراز داشت: همچنین بر این اساس، دفتر سیاسی-اجتماعی در مدیریت حوزه‌های علمیه راه اندازی شده که فعالیت‌های مناسبی از سوی این دفتر انجام شده است.

وی گفت: نمایندگان طلاب و فضلا جلسات بسیاری با طلاب حوزه استحفاظی خود داشته و اساتید بسیاری به این جلسات دعوت تا طلاب عزیز از این اساتید استفاده کنند.

یادآور می‌شود، در پایان این جلسه با اهداء لوح یادبود و تابلویی نفیس، از نیم قرن زحمات حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلا تقدیر شد.

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=220280

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x