تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

دفع حملات سنگین تروریست‌ها در شمال غرب حماه و شمال شرق لاذقیه/ موج سنگین ترورهای دومینوار فرماندهان گروه‌های تروریستی در شمال سوریه + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 220114
  • 11 دی 1397 - 1:22
دفع حملات سنگین تروریست‌ها در شمال غرب حماه و شمال شرق لاذقیه/ موج سنگین ترورهای دومینوار فرماندهان گروه‌های تروریستی در شمال سوریه + نقشه میدانی و تصاویر

نیروهای ارتش سوریه و دفاع ملی حملات سنگین تروریست ها را در مناطق شمالی به طور کامل دفع کردند.

نقشه میدانی سوریه

به گزارش «کمال مهر»، گروهی از نیروهای ارتش سوریه در یک رصد دقیق موفق شدند هسته ای از عناصر تروریستی حزب الترکستانی را در حومه روستای «العنکاوی» در شمال غرب استان حماه شناسایی کنند.

نیروهای سوری در ادامه عملیاتی را علیه تروریست ها در حومه این روستا انجام دادند و ۲۰ تن از آنان را در این محور کشته و زخمی کردند؛ در جریان درگیری ها خسارت های سنگینی به تجهیزات تروریست ها وارد آمد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: تروریست های حزب الترکسانی در این محور درصدد بودند حملاتی را برای نا امن کردن شهرک ها و مزارع حومه انجام دهند اما نیروهای سوری پیش دستی کردند و آنان غافلگیر شدند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

از شمال شرق استان لاذقیه خبر می رسد، دهها تن از عناصر تروریستی هیات تحریر الشام (جبهه النصره)، حملات گسترده ای را علیه ایستگاه های دفاعی نیروهای دفاع ملی و ارتش انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، مواضع نیروهای ارتش و دفاع ملی در ورودی های شهرک های «نخشبا، رویسه الملک و عین القنطره» توسط تروریست های هیات تحریر الشام هدف قرار گرفت.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه با کمک نیروهای دفاع ملی (گروه الجبل) در همان گام نخست توانستند تحرکات تروریست ها را در این محور رصد کنند و به سرعت وارد میدان شوند.

به گزارش مشرق، نیروهای سوری پس از چند ساعت درگیری سنگین در نهایت با پشتیبانی یگان توپخانه موفق شدند حملات تروریست ها را به طور کامل دفع کنند؛ در جریان درگیری ها حدود ۱۵ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

برخی از رسانه های وابسته به تروریست ها در ساعات نخست درگیری ها، خبر از اشغال این ۳ شهرک دادند اما منابع میدانی این گونه دروغ پردازی‌های آشکار را صرفاً یک جنگ روانی دانستند و این اخبار را تکذیب کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری از عناصر تروریستی که موفق شدند جان خود را در درگیری ها نجات دهند پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند.

به گزارش مشرق، حملات عناصر تروریستی علیه نیروهای ارتش سوریه و دفاع ملی در شرایط و وضعیت نا مناسب آب و هوایی صورت گرفت؛ شهرک های «نخشبا، رویسه الملک و عین القنطره» دروازه شمالی برای ورود به شهر راهبردی «کنسبا» محسوب می شوند و تروریست ها درصدد بودند امنیت این شهرک مهم را به خطر بیندازند اما در نهایت با واکنش قاطع ناکام ماندند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

از مناطق اشغالی شمال سوریه خبر می رسد، ترورهای سرکرده های ارشد گروه های تروریستی همچنان ادامه دارد و همین مسئله باعث شده در برخی نقاط جو شدید امنیتی برقرار شود.

به گفته منابع میدانی، در یک ماه گذشته شمار قابل توجهی از سرکرده های ارشد گروه های تروریستی به خصوص هیات تحریر الشام (جبهه النصره) در مناطق اشغالی استان های ادلب، لاذقیه و حلب ترور شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جدیدترین تروری که در روزهای اخیر صورت گرفت، «محمد ابو اسحاق» از سرکرده های ارشد گروهک تروریستی «انصار التوحید» وابسته به گروه تروریستی هیات تحریر الشام توسط گروهی از افراد ناشناس در شهرک «احسم» در جنوب استان ادلب به هلاکت رسید.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=220114

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x