تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

دعوای زن و شوهر چه فوایدی دارد؟

  • کد خبر : 218874
  • 19 آذر 1397 - 9:58
دعوای زن و شوهر چه فوایدی دارد؟

اگر شما هم هر از گاهی با همسرتان دعوا می‌کنید و از این موضوع نگران هستید، به فوایدی که دعوا‌های سازنده برایتان دارد، نگاهی بیاندازید.

دعوای زن و شوهر چه فوایدی دارد؟به گزارش گروه وبگردی «کمال مهر»، طبق تحقیقات انجام شده، ۴۴% زوج‌ها اعتقاد دارند که اگه دعواهایشان در حد یک روز در هفته باشد، بر بهبود رابطه شان موثر است. البته نوع دعوا اهمیت زیادی دارد. اگر دعوا‌ها یا بهتر است بگوییم بحث‌ها با احترام و آرامش باشد، تاثیر مثبت دارد، در غیر این صورت بی احترامی و داد و بیدار رابطه را خراب‌تر می‌کند.

اگر شما هم هر از گاهی با همسرتان دعوا می‌کنید و از این موضوع نگران هستید، به فوایدی که دعوا‌های سازنده برایتان دارد، نگاهی بیاندازید.

 


دعوا نشانه‌ای از بلوغ است

دعوا‌های مدام نشانه خوبی برای روابط بلند مدت نیست، اما افرادی که دارای بلوغ فکری هستند، می‌توانند در این مواقع بر اعصاب شان مسلط باشند و تصمیم درست بگیرند. اگر شما هم بتوانید در بگومگو‌ها خودتان را کنترل و از داد و فریاد زدن خودداری کنید و در نهایت بتوانید به یک تفاهم برسید، در بهبود رابطه خود تاثیری مثبت‌ای گذاشته اید؛ بنابراین بلوغ فکری تان را در دعوا نیز به کار گیرید.

شما می‌جنگید، چون اهمیت می‌دهید

شاید برایتان ساده‌تر باشد که چشمان تان را به روی مشکلات تان ببندید و کنار بکشید، اما اگر خودتان را برای اعصاب خوردی‌های دعوا و حرف‌هایی که دوست ندارید بشنوید، آماده می‌کنید تنها به این هدف که مشکل بوجود آمده را حل کنید، بدانید که شما در رابطه‌ای سالم و بلند مدت قرار گرفته اید. این که شما دعوا را به سکوت ترجیح می‌دهید، یعنی دارید از چیزی که برایتان اهمیت دارد، که همان رابطه با شریک زندگی تان است، دفاع می‌کنید.

دعوا، ارتباط میان شما را ساده‌تر می‌کند

اگر می‌خواهید اعتماد را در رابطه تان برقرار کنید، نباید در مقابل مشکلات ساکت بنشینید. در این مواقع شما باید با ذهنی باز به سمت شریک زندگی تان بروید و با او حرف بزنید. البته حرف زدن تنها کافی نیست، شما باید به حرف‌های او هم به دقت گوش دهید. از آنجا که جر و بحث یکی از راه‌های برقراری ارتباط است و افراد در دعوا صادقانه و رک‌تر حرف هایشان را می‌زنند، پس از اتمام آن، صمیمیت بیشتری میانشان برقرار می‌شود؛ بنابراین سعی کنید که در دعوا حرف هایتان را صادقانه، اما با احترام و آرامش به زبان آورید.

بگومگو نشانه یک رابطه سالم است

محققان اعتقاد دارند که یک رابطه سالم ۷ نشانه دارد که یکی از آن‌ها دعواست. اگر زوج‌ها هیچ موقع با یکدیگر دعوا نکنند، در واقع چیزی میان آن‌ها اشتباه است. ثابت شده این زوج‌ها اهمیتی به یکدیگر نمی‌دهند و در واقع همدیگر را رها کرده اند. دعوا باعث می‌شود که افراد از آنچه برایشان اهمیت دارد یا عصبانی شان می‌کند بیشتر حرف بزنند. البته دعوا باید با احترام و آرامش به همراه باشد تا نتیجه‌ای مثبت دهد.

دعوا رابطه شما را قوی‌تر می‌سازد

زمانی که شما با شریک زندگی تان دعوا می‌کنید، مهم نیست که می‌برید یا می‌بازید، آنچه اهمیت دارد این است که هر دوی شما در مورد دیگری یا حتی در مورد خودتان، چیز‌های بیشتری می‌فهمید. دعوا‌های کوچک، شخصیت و طرز تفکر واقعی شما را رو می‌کند. اگر یاد بگیرید که تمام دعواهایتان را با هم حل کنید، در واقع دارید به بهتر شدن رابطه تان کمک می‌کنید.

خشم تان را تخلیه می‌کنید

داشتن رابطه‌ای سالم کار ساده‌ای نیست. اگر شریک زندگی تان برای شما اهمیت داشته باشد، شما باید به حریم او احترام بگذارید، اما اگر او رفتار مشابه‌ای با شما نداشت، ممکن است از کوره در بروید و دعوا راه بیاندازید. این بار حق با شماست، در واقع شما حق دارید برای چیزی که برایتان اهمیت دارد، بجنگید. عصبانی شدن راهی برای تخلیه خشم تان است. این باعث می‌شود که ناراحتی تان هر دفعه روی هم تلمبار نشود و ناگهان فوران نکند. اما یادتان باشد که آن را کنترل کنید تا تبدیل به دعوایی سنگین نشود.

در دعوا ابراز علاقه می‌کنید

حتما برای شما هم پیش آمده حرف‌هایی را که در حالت عادی رویتان نمی‌شود یا حتی فرصت نمی‌شود که به طرف مقابل تان بگویید، در دعوا اعتراف کنید. دعوا یکی از راه‌های ابراز علاقه است. به عنوان مثال شما می‌فهمید که شریک زندگی تان نسبت به اطرافیان شما چه حسی دارد.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=218874

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x