تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

روزنامه لبنانی: اسد و سید حسن نصرالله تصمیمی بی‌سابقه گرفته‌اند

  • کد خبر : 215906
  • 11 شهریور 1397 - 0:40
روزنامه لبنانی: اسد و سید حسن نصرالله تصمیمی بی‌سابقه گرفته‌اند

روزنامه الثبات نوشت رئیس‌جمهور سوریه و دبیرکل حزب‌الله لبنان اخیرا تصمیمی بی‌سابقه گرفته‌اند که در صورت حمله آمریکا و متحدانش به سوریه وارد فاز اجرایی خواهد شد.

روزنامه لبنانی: اسد و سید حسن نصرالله تصمیمی بی‌سابقه گرفته‌اندبه گزارشگروه بین‌الملل «کمال مهر»، روزنامه الثبات چاپ لبنان نوشت تل‌آویو از طریق برخی منابع خبر‌هایی دریافت کرده است مبنی بر این که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، طی روز‌های اخیر تصمیمی بی‌سابقه گرفته‌اند که در صورت حمله آمریکا و متحدانش به سوریه و عبور از خط قرمز‌های محور مقاومت، فورا آن را عملیاتی خواهند کرد.

به نوشته این روزنامه، برای اسرائیل محرز نشده که این تصمیم در یک تماس تلفنی گرفته شده است یا در دیداری مستقیم.


 

هفته گذشته وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا و متحدانش با تکیه بر بهانه‌های واهی در پی حمله به مواضع دولت سوریه هستند. این وزارتخانه هشدار داد ممکن است آمریکا بهانه حمله شیمیایی برای حمله مجدد به تاسیسات دولتی سوریه استفاده کند.

بیست و یکم ماه اوت، انگلیس، آمریکا و فرانسه با مطرح کردن ادعاهای تکراری خود علیه دمشق اعلام کردند به هرگونه استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی به طور مناسب واکنش نشان خواهند داد.

هنوز جزئیاتی از تصمیم بی‌سابقه‌ای که اسرائیل می‌گوید بشار اسد و سیدحسن نصرالله برای پاسخ به حمله آمریکا به سوریه اتخاذ کرده‌اند، منتشر نشده است. روزنامه الثبات درباره این تصمیم چنین گمانه‌زنی کرده است که ممکن است در صورت حمله مجدد آمریکا به سوریه، یک عملیات نظامی بزرگ خارج از محاسبات متجاوزان در منطقه صورت گیرد.

طی هفته‌های اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره احتمال حمله نظامی مجدد آمریکا و متحدانش به سوریه به بهانه حمله شیمیایی در این کشور مطرح شده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=215906

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x