تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

تاجر پولداری که مدافع حرم شد +تصاویر

  • کد خبر : 207252
  • 26 آبان 1396 - 23:53
تاجر پولداری که مدافع حرم شد +تصاویر

جانشین قرارگاه کربلا نیروی زمینی سپاه پاسداران گره‌گشایی از کار اطرافیان و مردمداری را از ویژگی‌های مهم شهید مدافع حرم حبیب بدوی دانست و گفت: “حاج حبیب” به جبهه مقاومت رونق داد.

به گزارش گروه وبگردی«کمال مهر»؛   شهید حبیب بدوی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان است که در شنبه روز بیستم آبان ماه سال ۱۳۹۶ مقارن با ۲۲ صفر سال ۱۴۳۹ هجری قمری در شهر البوکمال در استان دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

شهید حبیب بدوی از دوستان و همرزمان نزدیک شهید سعید سیاح‌طاهری از شهدای مدافع حرم خوزستان است که حالا در بهشت میهمان او شد.

تاجر پولداری که مدافع حرم شد +تصاویر

برادر دیگر شهید بدوی نیز شهید عبدالزهرا بدوی نام دارد که در تاریخ پنجم مرداد ماه سال ۱۳۶۷ در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمد.

به بهانه شهادت این رزمنده دلیر گفت‌وگویی با سردار عباس یوسفی، جانشین قرارگاه کربلا نیروی زمینی سپاه پاسداران انجام دادیم.

ماموریتی که پایان نیافت

سردار عباس یوسفی اظهار داشت: شهید حبیب بدوی از پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس هستند که در صحنه‌های مختلف جنگ و عملیات‌های متعدد حضور داشتند.

وی افزود: شهید بدوی در دوران دفاع مقدس چند بار مجروح شدند ولی باز هم سعی داشت به هر نحوی که شده و با رشادت‌ها و مجاهدت‌های زیاد دین خود را به اسلام و نظام اسلامی ادا کند.

جانشین قرارگاه کربلا نیروی زمینی سپاه پاسداران تصریح کرد: بعد از اتمام جنگ، ماموریت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، مبانی اسلام و اهل بیت(ع) برای ایشان به پایان نرسید، پس از هجوم تکفیری‌ها به سوریه به این کشور اعزام شد و مدت‌های زیادی برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری(س)، حضرت رقیه(س) و حضرت سکینه(س) تلاش کردند.

متخصص در ادوات ضد زره تخصص

وی گفت: شهید بدوی یکی از نیروهای متخصص در دوران دفاع مقدس بود که در ادوات ضد زره تخصص داشت به همین خاطر نیز کارایی زیادی در صحنه‌های جنگ در مقابل گروه‌های تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره در سوریه داشتند و باعث خیر و برکت دادن و رونق بخشیدن به جبهه مقاومت شد. بالاخره در روزهای اخیر رزمنده دلیر حبیب بدوی در اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه شهادت نائل آمدند که گوارای وجودشان باد.

سردار یوسفی عنوان کرد: نکته‌ای که درباره این شهید قابل تامل است و باید به آن توجه شود این است که این بزرگوار هم برادر شهید و هم پسر عموی شهید هستند که هر دو شهید در یک زمان در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل شدند.

تاجر پولداری که مدافع حرم شد +تصاویر

وی تصریح کرد: شهید بدوی هم از قاطبه خانواده معظم شهدا هستند و خودش نیز در دوران دفاع مقدس جانباز شدند، خانواده این شهید متدین، در مسیر ولایت و مدافع نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

جانشین قرارگاه کربلا نیروی زمینی سپاه پاسداران در خصوص شرکت شهید بدوی در صحنه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس و جبهه مقاومت نیز گفت: این بزرگوار از لحاظ مادی و زندگی دنیوی هیچ کم کسری نداشتند، این موضوع را همه می‌دانند چه آنها که از قبل با حاج حبیب آشنا بودند و چه کسانی اخیرا با ایشان رابطه برقرار کردند و از زندگی ایشان خبر دارند.

شهادت اجر سال‌ها مجاهدت حاج حبیب

وی تاکید کرد: همه می‌دانند که حاج حبیب از نظر تمکن مالی هیچ مشکلی نداشتند اما چه باعث می‌شود که با وجود اینکه هیچ مشکل مالی ندارند و در زندگی کم و کسری ندارد در شرایط سخت جبهه مقاومت قرار بگیرد و به دفاع از حرم اهل بیت(ع) بپردازد.

سردار یوسفی در همین ارتباط توضیح داد: ما می‌توانیم بگوییم که جنبه تکلیفی، ولایتمداری و اعتقادی در وجود ایشان بود به همین خاطر نیز برای دفاع از حریم آل الله به سوریه رفت و با تکفیری‌ها به مبارزه پرداخت و مزد همه تلاش‌ها و مجاهدت‌هایش را در دوران مقدس و پس از آن را گرفت زیرا شهادت بالاترین اجر و منزلتی است که خداوند متعال به همه مجاهدان فی سبیل الله می‌دهد که نصیب شهید حاج حبیب بدوی نیز شد.

تاجر پولداری که مدافع حرم شد +تصاویر

وی مردمداری را یکی از ویژگی‎های مهم شهید بدوی دانست و خاطرنشان کرد: ایشان به خاطر کار آزادی که در طول سال‌های پس از جنگ انجام می‌داد با مردم ارتباط زیاد و تنگاتنگی با مردم داشت و با مجموعه‌های فرهنگی نیز مرتبط بود.

اخلاق حسنه و خوبی با مردم داشت

جانشین قرارگاه کربلا نیروی زمینی سپاه پاسداران یادآور شد: حاج حبیب اساسا یک انسان اجتماعی بود و با اطرافیان سریع ارتباط برقرار می‌کرد، از خصوصیات بارز ایشان کارگشایی و گره باز کردن از کار مردم است که به خاطره این ویژگی بین اقشار مختلف مردم شهره بود.

وی با تاکید بر این نکته که دوستان و افراد مختلف در نخستین ارتباط با شهید به حس اخلاق ایشان پی می‌بردند، افزود: در تشییع پیکر مطهر حاج حبیب سیل عظیمی از مردم را دیدیم که حضور داشتند، به نظر بنده این به خاطر همین اخلاق حسنه و سجایای اخلاقی بود که ایشان داشتند.

سردار یوسفی تاکید کرد: به خاطر اخلاق خوبی که شهید بدوی داشتند خداوند متعال این عزت را به ایشان داد که اقشار مردم در تشییع پیکر مطهرش حضور یابند و برایش اشک بریزند.

 

جانشین قرارگاه کربلا نیروی زمینی سپاه پاسداران به بیان سجایای اخلاقی دیگر شهید حبیب بدوی پرداخت و گفت: مردم‌داری و وجهه مردمی خوب از جمله خصوصیات بارز این شهید والامقام است که همین مسائل سبب عده زیادی از مردم نقاط مختلف کشور و شهرهای خوزستان در تشییع پیکر پاکش در اهواز حضور یابند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=207252

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x