تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

پرسپولیس این بار قید حمله را بزند/دفاع اتوبوسی راه حل آخر است

  • کد خبر : 188572
  • 04 اردیبهشت 1396 - 8:47

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: اگر مقابل الهلال مرکز زمین را داشته باشیم و پاس های توی عمق خوبی به طارمی و علیپور بدهیم می توانیم با سرعت خوب شان از عمق دفاع شان استفاده کنیم.

فرشاد پیوس

«کمال مهر» – حساسترین دیدار دور برگشت تیم پرسپولیس در چارچوب مسابقات گروهی فصل ۲۰۱۷ لیگ قهرمانان آسیا در گروه D این هفته در عمان برگزار می شود. این دو تیم در دیدار رفت با تک گل محسن مسلمان به تساوی یک بر یک دست یافتند اما با توجه به نتایج ضعیف نماینده کشورمان، پرسپولیس در حال حاضر از ۴ بازی ۵ امتیاز بیشتر ندارد و در رده سوم جدول پس از الهلال و الریان قطر قرار گرفته است!

فرشاد پیوس در گفت و گو با مشرق، درباره وضعیت فعلی پرسپولیس، شرایط این تیم در جدول و راهکارهایی که می تواند این تیم را به صعود از گروه D امیدوار کند توضیحاتی داد.

متن کامل این گفت و گو در ادامه می آید:

*پیش بینی تان از بازی پرسپولیس مقابل الهلال چیست؟

پرسپولیس باید هر چه در توان دارد در این بازی نشان بدهد. اگر در این بازی هم ببازیم شانس صعودمان را به طور قطع از دست خواهیم داد. پرسپولیس می تواند برود و در لیگ قهرمانان آسیا مقام بیاورد. چون بازی های تیم در لیگ نشان داده هیچ چیزی کم نداشته است. ازجمله بازیکنان خوب، شرایط فنی مطلوب و بسیاری موارد دیگر اما تیم در آسیا شرایط خوبی ندارد!

*برانکو چکار کند که شانس تیمش برای برد بیشتر شود؟

برانکو حتما باید در این بازی مرکز زمین را به خوبی داشته باشد و برای نفوذ از کناره ها برنامه بریزد.

*الهلال را در چه سطحی می بینید؟

الهلال تیمی پرستاره و پر مهره است. بازیکنان ملی پوش دارد. تیمی است که خط حمله اش خطرناک است و دفاع شان استحکام خوبی دارد.

*چطور می توان به دروازه این تیم رسید؟

ما اگر مرکز زمین را داشته باشیم و پاس های توی عمق خوبی به طارمی و علیپور بدهیم می توانیم از عمق دفاع شان استفاده کنیم. چون دفاع شان نسبتا کند هستند و طارمی و علیپور می توانند در این بازی مثمر ثمر باشند و نتیجه لازم را بگیریم.

*نبود سه تن از بازیکنان پرسپولیس چه تأثیری می تواند روی این تیم داشته باشد؟

کار کردن در نبود سه تن از مهره های تیم در چنین بازی خیلی سخت است.

*قرار است ماهینی و ربیعی خواه در دفاع میانی بازی کنند و فرشاد در دفاع چپ؟

حضور ماهینی و ربیع خواه در دفاع وسط کار را برای پرسپولیس سخت تر می کند. چون این منطقه پست تخصصی این بازیکنان نبوده است و شرایط را خیلی برای ما بدتر می کند.

*با این وضعیت چاره چیست؟

باید سعی کنیم حداکثر امتیاز را بگیریم. درست است که باید ببریم ولی لااقل اگر یک امتیاز هم داشته باشیم می توانیم به بازی بعد امیدوار باشیم و نباید امتیاز از دست بدهیم. اگر یک گل از حریف عقب بیافتیم کارمان خیلی دشوارتر می شود. نباید به واسطه گل زدن از دفاع غافل شویم. فاصله دفاع از حمله حداکثر باید ۱۵ متر باشد که بتوانیم آن شرایط ایده آل را داشته باشیم. می دانیم در شرایط فعلی که دفاع نداریم اوضاع خوبی در انتهای زمین وجود ندارد پس می توانیم با یک دفاع اتوبوسی حداقل یک امتیاز بازی را بگیریم چون بچه ها از نظر فنی در شرایط بالایی هستند ولی ما از نظر مهره ای بازیکنان خوبی روی نیمکت نداریم. به این خاطر فکر می کنم اگر دفاع اتوبوسی انجام بدهیم ما را به بازی های بعدی امیدوار می کند.

*چرا طارمی این همه موقعیت از دست می دهد و صدای اعتراض همه را درآورده؟

طارمی اگر یک مقدار از استرسش کم کند و فشاری که روی اوست هم کم شود، می تواند شرایط  خیلی ایده آلی داشته باشد . چون او بازیکن خیلی خوبی است هم از نظر فیزیکی و هم از نظر هوشی در سطح بالایی قرار دارد اما باید از این همه موقعیتی که بدست می آورد حداکثر استفاده را ببرد. چون واقعا حیف است. او موقعیت های خیلی خوبی را بدست می آورد از جمله تک به تک هایی که برای هر کسی بدست نمی آید. اما دلیل اصلی به خاطر فشار زیادی است که روی او قرار گرفته.

*حضور کودکان نوزاد در جشن قهرمانی پرسپولیس را چطور تحلیل می کنید؟

آوردن بچه های کوچک به جشن قهرمان پرسپولیس اصلا کار درستی نبود. باشگاه باید خودش در جشنی خانوادگی از همه اعضای خانواده بازیکنان دعوت می کرد و در آن مراسم جام را به بازیکنان تحویل می داد. ورزشگاه آزادی و در آن جو سنگین اصلا جای آوردن بچه نبود. در آنصورت همه بچه های شان را می آوردند چون همه دوست دارند خانواده هایشان کنارشان باشند. از بچه ها هم تقدیر می شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=188572

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x