تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

انسان بی سوادی که حافظ قرآن شد! + عکس

  • کد خبر : 188593
  • 04 اردیبهشت 1396 - 9:00

با اینکه مدرسه نرفته‌ام و سواد ندارم حفظ قرآن را به‌تنهایی در منزل و با تقلید از صوت ترتیل اساتید این رشته یاد گرفته و موفق به حفظ کل قرآن شدم.

به گزارش«کمال مهر» ، آفتاب خان محمد زمان انسان بی سوادی که حافظ قرآن شد!
«آفتاب خان محمد زمان»، قاری و حافظ روشندل پاکستانی که در رشته قرائت سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن ایران شرکت کرده است، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: قبل از آشنایی با قرآن به دلیل نابینایی زندگی را در تاریکی می‌گذراندم اما انس با قرآن نوری به دیدگان من بخشید که زندگی را ناگوار نمی‌بینم بلکه با آرامش و رضایتمندی، نابینایی را یک نعمت می‌شمارم.
وی با اشاره به آیه «یا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَکُمْ بُرْهانٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکُمْ نُوراً مُبیناً: اى مردم، از جانب پروردگارتان بر شما حجتى آمد و براى شما نورى آشکار نازل کرده‌‌‏ایم»(سوره مبارکه نساء/ آیه ۱۷۴) تأکید کرد: قرآن نور است و مردم بدون آن هرگز نمی‌توانند به روشنایی و حقیقت دست یابند.
قاری روشندل پاکستانی افزود: علاوه بر قرائت هفتگانه و دهگانه که از اساتید بزرگ قرائت در پاکستان آموختم، حفظ قرآن را به‌تنهایی در منزل و با تقلید از صوت ترتیل اساتید این رشته یاد گرفته و موفق به حفظ کل قرآن شدم.
وی به آیه «وَلَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّکْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّکِرٍ: و بدون شک ما این قرآن کریم را ساده و ‏آسان گردانده‌ایم و کلماتش را برای حفظ کردن و تلّفظ آسان نموده‌ایم به‌گونه‌ای ‏که مفاهیم آن به‌آسانی فهمیده و فرا گرفته می‌شود»(قمر/ ۱۷) اشاره و تصریح کرد: با اینکه مدرسه نرفته‌ام و سواد ندارم اما حفظ قرآن برای من بسیار آسان بود، چون قرآن معجزه است، هرکس به آن روی بیاورد، خداوند مقصود او را در نهایت آسانی به او می‌دهد و ‏برایش سهل می‌گرداند.
آفتاب خان، حفظ و قرائت قرآن را انگیزه مهمی برای هدفمند بودن زندگی خود عنوان و تصریح کرد: اگر قرآن نبود بی‌شک زندگی برای من که نابینا هستم، سخت‌تر می‌شد اما کنار قرآن زندگی پر از شادی و لذت است؛ چون اعتقاد به گذرا بودن حیات این دنیا، مشکلات را قابل تحمل می‌کند.
تمجید از تلاش ایران در تحقق اتحاد اسلامی
همچنین «کرام‌الله»، از اساتید قرآن پاکستان که این قاری روشندل را همراهی می‌کرد، در مورد مسابقات بین المللی قرآن ایران گفت: تأثیر مثبتی که این مسابقات در گردهمایی و متحد ساختن کشورهای اسلامی و اهل سنت و تشیع دارد، غیر قابل انکار است و در ایران متوجه می‌شویم که تفاوتی بین شیعه و سنی وجود ندارد
وی برگزاری رقابت‌های قرآنی ویژه نابینایان را بسیار مؤثر و سودمند توصیف کرد و افزود: ایران مهد قرآن است و برگزاری مسابقات با دعوت از نمایندگان کشورهای مختلف جهان باعث آشنایی متسابقان از نژادها و فرهنگ‌های مختلف با یکدیگر شده و روابط دوستانه بین آن‌ها را تحکیم می‌کند.
دکتر کرام‌الله اظهار کرد: با اینکه اهل سنت هستم اما تلاش ایرانی‌ها در متحد ساختن مسلمانان را تقدیر می‌کنم و مسابقات قرآن با شعار «یک کتاب، یک امت» حاکی از این تلاش‌ها در راستای تحقق اتحاد اسلامی و حمایت از تمامی مسلمانان است.
دکتر کرام‌الله به اجباری شدن آموزش قرآن در مدارس خصوصی و دولتی پاکستان اشاره کرد و گفت: دروسی مانند آموزش زبان اردو، انگلیسی، ریاضیات و سایر دروس در مدارس پاکستان اجباری است اما توجه زیادی به آموزش قرآن و حدیث وجود نداشت که با قانون جدید اجباری شدن آموزش قرآن در مدارس، کودکان با مفاهیم قرآن آشنا شده و آموزه‌های ناب قرآنی را فرامی‌گیرند.
گفتنی است، هم‌زمان با برگزاری سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم روشندلان جهان اسلام در محل مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است و تا ششم اردیبهشت‌ماه پذیرای عموم قرآن دوستان است.
منبع: ایکنا

انتهای متن/*

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=188593

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x