تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ملاکهایی برای سنجش اعضای شورای شهر

  • کد خبر : 187015
  • 23 فروردین 1396 - 9:56
ملاکهایی برای سنجش اعضای شورای شهر

انتخابات، کاندیداتوری، نماینده مردم، مجلس، شورای اسلامی؛ کلماتی که این روزها هریک داستانی برای خود دارد، و با نزدیک شدن فصل تعیین و تکلیف خادمان ملت واژه های خدمت و خیانت هم عیان می شود و هم نهان تا مبادا بودن ها و آمدن ها تفسیر دیگری پیدا کند. شاید سفره ای رنگی تر و یا شاید شهری زیباتر!؟

به گزارش گروه سیاسی «کمال مهر»؛آنچه که پیش تر گفته شد عملکرد صحیح شوراها مرتبط با نوع نگاه و تفکر اعضای آن شکل خواهد گرفت و بیان این مسئله که وظیفه ذاتی این مجالس تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی یعنی محرومیت زدایی از مستضعفین جامعه و برقراری عدالت اجتماعی و افزایش سطح کیفی خدمات شهری و مناسبات فرهنگی و اجتماعی جامعه می باشد، لذا تک تک اعضا در عملکرد شورا نقش اساسی را ایفا می کنند.

براستی ملاک یک نمانیده در  “مجلس شورای اسلامی…” چیست!؟ این سوال را رهبر انقلاب در سخنرانی های مختلف بارها اعلام کرده‌اند و آن “تقوا” و “متدین” بودن است! اگر چه نماینده با تقوا و متدین اما ناکارآمد ملاک سخن نیست اما وامداری به جریانهای قدرت و ثروت یکی از بزرگترین آفت های مجلس های اخیر بشمار می‌آید که فرصت دلسوزی و خدمت برای مردم را بی اثر کرده است.

آنچه که ملاک برتری نماینده این مجالس را به رخ می کشد “اخلاص و عالِم” بودن دو شاخصه اصلی بعد از “تقوا” می باشد که در عملکرد صحیح این اعضا نقش بسازی ایفا می کند، این دو خصوصیت یعنی “عالِم” بودن برای تفکر در جهت تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و چاره جویی حل مشکلات و اخلاص برای اقدام درست و عاجل برای تحقق اهداف، مطرح می باشد.

همانطور که امام خمینی (ره) در فرمان تشکیل شوراها بیان فرموده اند یعنی :”در جهت استقرار حکومت مردمى در ایران و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش، که از ضرورت‌هاى جمهورى اسلامى است، باید شوراها براى اداره امور محلى شهر و روستا در سراسر ایران تشکیل گردد!” و براستی این مهم چه مقدار محقق شده است!؟

البته پاسخ به این پرسش در این یادداشت نمی گنجد و مسلماً اقدامات مثبتی بعد از انقلاب اسلامی در این راستا شکل گرفته است، اما اینکه عملکرد منتخبین مردم چه مقدار در پیش رفت اهداف موثر بوده قابل نقد و بررسی جدی است، اینکه نیت های افراد و شعارهای آنها در چه جهت بیان می شود و عملکرد آنها چگونه بوده است قابل تامل می باشد. و مطمئناً مردم فهیم جامع ار حرف تا عمل این افراد را با ملاکهایی که بیان شد مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهند.

پیش تر گفته شد “اسلامی” بودن مجلس شورای شهر و روستا مورد تاکید ما و ملاک سنجش عملکرد نمایندگان و کاندیدهای این مجلس می باشد. اما براستی در مجالس گذشته و فعلی چه افرادی با چه نوع نگاهی در حال فعالیت بوده و می باشند؟ نحوه ورود اعضاء یعنی کاندیداتوری و قبل و بعد از ورود این افراد به شوراها چگونه است؟چه اشخاصی برای دست یابی به این مسندها تلاش میکنند!؟

ادامه دارد…

 

بهشت و جهنم شورای شهر/ قسمت اول

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=187015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x