تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

سقف برداشت خودپرداز برخی بانکها ۵۰۰ هزار تومان شد

  • کد خبر : 184935
  • 22 اسفند 1395 - 6:59

برخی بانک‌ها از امروز همزمان با ۲۱ اسفند ماه سقف برداشت از خودپردازها را تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش دادند. این تغییر برای مدتی محدود و با توجه به ایام نوروز انجام خواهدد شد.

به گزارش کمال مهر ، جام جم آنلاین به نقل از ایسنا نوشت : در حال حاضر و بر اساس ضوابط بانک مرکزی میزان برداشت روزانه از خودپردازها تا ۲۰۰۰ هزار تومان بوده و امکان برداشت بیش از این رقم وجود ندارد. اما از سال گذشته و از روزهای پایانی اسفندماه تا بعد از ایام نوروز برخی بانک‌ها سقف برداشت را بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش دادند. این جریان البته با مجوزی که بانک مرکزی برای آنها صادر کرده بود اتفاق افتاد.
برای سال جاری نیز چندی پیش مدیران بانک مرکزی اعلام کردند با توجه به رضایتی که در سال قبل در افزایش برداشت از خودپردازها وجود داشته، هر بانکی که متقاضی بالابردن سقف فعلی باشد مجوز آن از سوی بانک مرکزی صادر خواهد شد.
این در حالی که بر اساس زمان تعیین شده قبلی یعنی از ۲۰ اسفند برخی بانک‌ها سقف برداشت روزانه را ۵۰۰ هزار تومان افزایش داده‌اند. این بانک‌ها موظف خواهند بود که از ۱۵ فرودین یعنی پایان ایام تعطیلات نوروز سقف برداشت را به ۲۰۰ هزار تومان کاهش دهند.
بالابردن میزان برداشت از خودپردازها ماجرای تازه‌ای نبوده و به ویژه طی دو تا سه سال گذشته درخواست‌هایی از سوی بانک‌ها و مشتریان آنها در این رابطه مطرح و حتی در بانک مرکزی مورد بررسی قرار گرفت. اما عمدتا به دلیل اهمیت کاهش گردش پول نقد در دست مردم و برخی مسایل امنیتی فعلا در این باره تصمیمی گرفته نشده است.
انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=184935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x