تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

عکس های جدید ثریا اسفندیاری ,ملکه سابق ایران

  • کد خبر : 184548
  • 18 اسفند 1395 - 18:27

شاه مخلوع ایران زمانی که دانست، ثریا اسفندیاری همسر دومش نمی تواند بچه دار شود و سلطنت خود را در خطر دید، او را طلاق داده و به شهر “سن موریتز” در سوئیس فرستاد.

 

 

جدایی محمدرضاشاه از ثریا اسفندیاری زمانی جدی شد که شاه از او خواست در ۲۴ بهمن تهران را به مقصد “سن موریتز” در سوئیس ترک کند. گفته می‌شود در آن زمان زندگی شاه و ملکه به دلیل ناتوانی ثریا برای فرزند آوری و تهدید سلطنت پهلوی پس از محمدرضا شاه به نقطه پایان رسیده بود. ملکه با تشریفات رسمی از ایرانرفت و یک ماه بعد یعنی ۲۴ اسفند ۱۳۳۶۶ مجلس شورای ملی طلاق شاه از ثریا را اعلام رسمی کرد.

هرچند دلیل این طلاق نازایی ثریا و نگرانی رجال حکومتی از آینده سلطنت اعلام شد اما برخی شایعات از نارضایتی نزدیکان شاه از جمله اشرف پهلوی از ازدواج او با ثریا و نقش پررنگ آنان در وقوع این ماجرا حکایت داشت. با این حال اشرف پهلوی با رد این شایعات بار‌ها در مصاحبه‌های گوناگون اعلام کرد که
“با توجه به عشق شاه به ثریا اگر او می‌توانست فرزندی به دنیا بیاورد جدایی این دو غیرممکن بود.”

ثریا بعد از جدایی از شاه ایران تصمیم گرفت به علاقه قدیمی خود یعنی سینما بپردازد و برای همین عازم ایتالیا شد تا بازیگر شود؛ او سعی می کرد با گذراندن اوقات در مجالس بازیگران و کارگردانان معروف ایتالیایی از شهرت و زیبایی خود استفاده کند و وارد سینما شود.

www.dustaan.com-dustaan.com-ثریا اسفندیاری

ثریا اسفندیاری

در همان زمان یکی از کارگردانان ایتالیایی به نام “فرانکو ایندووینا” که زمایکه ثریا ملکه بود به او پیشنهاد بازی در فیلمش را داده بود از او خواست در فیلمی که قرار بود با کارگردان مشهور سینمای جهان “میکل آنجلو آنتونیونی” بسازد بازی کند. ثریا با اشتیاق پذیرفت در این فیلم که نام “سه چهره یک زن” داشت جلوی دوربین برود. ثریا بعد از این فیلم در دو فیلم دیگر نیز به ایفای نقش پرداخت و با ایندووینا نیز ازدواج کرد اما یک سانحه هوایی جان همسر کارگردانش را گرفت و پایان تلخ برای دومین ازدواج ثریا اسفندیاری رقم زد.

www.dustaan.com-dustaan.com-ملکه سابق ایران

ملکه سابق ایران

در سال هایی که ثریا در ایتالیا بود او بیشتر اوقاتش را در ویلای شخصی اش در “آپیا” در نزدیکی رم می‌گذراند و در همانجا با چهره های مشهور سینما و هنر ملاقات می‌کرد. “سرخیو دلاگرانده” عکاس مد ایتالیایی یکی از کسانی بود که در این مدت به دیدار ملکه سابق می‌رفت. او در سال ۱۳۴۱ یعنی ۵ سال پس از جدایی از شاه در دیدار با ثریا از او در محوطه بیرونی ویلایش عکاسی کرد تا با انتشار عکس هایش در مجلات هنری همسر پیشین شاه ایران را در محافل سینمایی مطرح کند؛ یک سال پس از این عکس ثریا در اولین اثر سینمایی خود بازی کرد.

www.dustaan.com-dustaan.com-همسر دوم شاه سابق ایران

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=184548

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x