تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

​افتتاح دوباره پروژه دولت قبل توسط روحانی در زاهدان! +سند

  • کد خبر : 183806
  • 11 اسفند 1395 - 16:20

در حالی معدن مس چهل کوره در سال ۹۰ توسط وزیر صنعت و معدن به بهره برداری رسیده است که روحانی در سفر روز گذشته خود به زاهدان بار دیگر آن را افتتاح کرد.

به گزارش«کمال مهر» به نقل از عصرهامون، پروژه معدن چهل کوره زاهدان که در فرودین ماه سال ۹۰  با حضور وزیر صنایع و معادن افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته بود در اقدامی عجیب در سفر روز گذشته روحانی به زاهدان بار دیگر این معدن افتتاح شد.

پایگاه اطلاع رسانی وزرات صنعت و معدن در فروردین ماه ۹۰ و همزمان با افتتاح این طرح نوشته بود: ذخیره قطعی قابل برداشت این معدن، حدود۳ میلیون تن با عیار ۴/۱ درصد و ذخیره احتمالی قابل برداشت۳/۸ میلیون تن با عیار متوسط ۰۳/۱ درصد است.
همچنین با افتتاح این معدن، سالانه ۳۰۰ هزار تن کانسنگ مس تولید خواهد شد. بر اساس این گزارش برای معدن چهل کوره، حدود ۱۰ هزار متر حفاری اکتشافی در ۲ مرحله صورت گرفته است که مجموع سرمایه گذاری پیش بینی شده برای بهره برداری معدن، زیر بناها و ساخت کارخانه ۱۷ هزار تنی کنسانتره مس(با عیار ۲۰ درصد )، بین ۳۵ تا ۴۰ میلیارد تومان است. طبق برنامه ریزی انجام شده، کارخانه فرآوری مس چهل کوره تا یک سال و نیم دیگر به بهره برداری می رسد که با راه اندازی آن، حدود۲۰۰ نفر به طور مستقیم به کار مشغول خواهند شد. لازم به ذکر است که حدود ۷۰ درصد تجهیزات کارخانه فرآوری این معدن، توسط سازندگان داخلی ساخته خواهد شد.

حال سوال اینجاست که افتتاح دوباره معدن مس چهل کوره زاهدان با چه استدلالی در دستور کار سفر روحانی به زاهدان قرار گرفته است و با کدام منطق نمایندگان دولت در سیستان و بلوچستان آنرا در برنامه های رییس جمهور قرار داده است؟

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=183806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x