تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

سید حسن نصرالله: دولت آمریکا در راس تروریست‌ها قرار دارد/ اگر اسرائیل به لبنان حمله کند برای پاسخ هیچ خط قرمزی نداریم/ مقام معظم رهبری را دوست داریم

  • کد خبر : 182584
  • 03 اسفند 1395 - 8:41
سید حسن نصرالله: دولت آمریکا در راس تروریست‌ها قرار دارد/ اگر اسرائیل به لبنان حمله کند برای پاسخ هیچ خط قرمزی نداریم/ مقام معظم رهبری را دوست داریم

سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش مقاومت حزب الله لبنان تاکید کرد اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر به لبنان حمله کند برای پاسخ هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل «کمال مهر» ؛ سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش مقاومت حزب الله لبنان گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما انجام داد که گفتگوها بدین شرح است:

– با توجه به مسائل سوریه و یمن، ارزیابی شما از اوضاع منطقه چیست؟
اوضاع در منطقه به سمت تنش پیش می‌رود. بیش از ۱۷ میلیون یمنی در محاصره هستند. اسرائیل و آمریکا در این جنگ حضور دارند. البته این حضور علنی نیست. اسرائیل تهدیداتش علیه جنبش‌های مقاومت و ایران را ادامه می‌دهد. در بحرین علی رغم تمامی سرکوب‌ها انتفاضه‌های مردمی در این کشور ششمین سال خود را سپری کرد. حزب الله مسئولیت‌هایش را در لبنان و سوریه را می شناسد.
-نقش حزب الله در معادلات سیاسی منطقه چگونه است؟
حزب الله در منطقه نقش بزرگی در مقابله با نقشه‌های اسرائیل دارد. امسال آنها حزب الله را دشمن اول خود خواندند. پیش‌تر آنها ما را تهدید مهم  در کنار ایران می‌دانستند. حزب الله در مرکز معادلات منطقه‌ای است. ما خود را شریک پیروزی‌های اخیر منطقه می‌دانیم.
فعالیت سیاسی و نظامی مبتنی بر شرایط موجود است. ما در برابر دشمن صهیونیستی آمادگی همیشگی داریم. در این میان فعالیت‌های سیاسی نقش پررنگی دارند. ما همواره فعالیت و پویایی داریم.
-آمریکا حزب الله را تروریستی می‌داند، نظر شما چیست؟
دولت آمریکا در راس تروریستی ها قرار دارد. اسرائیل تروریست‌ترین رژیم جهان است. دیدگاه آنها مهم نیست، مهم دیدگاه مردم منطقه است.
کسی ما را به سوریه دعوت نکرده است، درست است که دو کشور لبنان و سوریه مجزا هستند، اما در مسائل امنیتی در واقع یک کشور محسوب می‌شوند. تروریست‌ها به هیچ قانونی پایبند نیستند. در ابتدا نیز ما می‌دانستیم که هدف از مخالفان ، اصلاحات در سوریه نبود بلکه نابودی مقاومت نخستین کشور عربی بود که هنوز هم پایبند مقاومت بود. طرح براندازی اسد طرحی اسرائیلی- سعودی بود. جنگ در سوریه جنگ با آمریکا و غرب و کشورهای عربی است که از تروریست‌های تکفیری حمایت کردند. سرنوشت ما با سرنوشت برادرانمان در سوریه گره خورده است. ما با توافق و همکاری دولت سوریه به تدریج وارد این موضوع شدیم.
به خواست خدا و پایداری ملت سوریه و همپیمانان سوریه به ویژه ایران و روسیه، حزب الله در سوریه موفق شد. غربی ها پیشتر القاعده را درست کرده بودند و حالا داعش را درست کرده ‌اند که همینک از دست آنها در رفته است.
-آینده سوریه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
مرحله براندازی دولت سوریه و انحلال ارتش این کشور گذشته است. بخش‌های زیادی از این کشور در دست داعش هستند اما آن مناطق بیابانی است. دیدگاه‌‌های مردم نیز تغییر کرده است. شرایط به مراتب نسبت به گذشته بهتر شده است.
واقعیت این است که برای دستیابی به صلح پایدار نیاز به ورود کشورهایی چون ترکیه که حامی تروریست بودند است. ما در پی التیام زخم سوریه هستیم.
کشورهایی که از محور مقاومت می‌ترسند، نگرانی آنها بی دلیل است مگر حامی اسرائیل باشند. مقاومت هرگز کسی را هدف نگرفته است. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، عربستان با ایران عداوت کرد. این رژیم با شاه سابق ایران دوستی نزدیکی داشت. ما همواره آنها را به گفتگو فرا می‌خوانیم. سال‌ها ایران به عنوان محور اصلی مقاومت با کشورهای منطقه مذاکره می کند ولی عربستان به دلیل آنکه کشور ضعیفی است از این کار سرباز می‌زند. آنها هیچ منطقی در نگرانی‌هایشان ندارند. همواره بشار اسد از آمادگی خود برای مذاکره حرف زده است اما آنها همیشه از این کار سرباز می‌زنند.
– نگران معامله سیاسی روسیه با آمریکا در سوریه نیستید؟
نمی‌توانیم از نگرانی‌هایمان بگوییم. در حال حاضر موضع روسیه در سوریه مناسب بوده است. علی رغم فشارها علیه این کشور، بارها در سازمان ملل از حق وتو برای سوریه استفاده کرده است. در حال حاضر نگران نیستیم، در ارتباط میان مقامات روسیه و آمریکا تا زمانی که ایران و سوریه در جریان هستند مشکلی به وجود نخواهند آمد.
در واقع برخی در منطقه روسیه را در محور مقاومت می‌دانستند. اما روسیه خود را جدا می‌داند. مثلا موضع روسیه در تجاوز عربستان به یمن موضع مخالف با ما است. ما در جنگ با اسرائیل تنها هستیم اما در جنگ سوریه به دلیل نزدیکی دو دیدگاه با هم همراه هستیم.
-اقدامات داعش در منطقه در حال تامین مطامع صهیونیست‌ها است، نظر شما چیست؟
در این خصوص باید دقیق باشیم، ترامپ در کارزار انتخاباتی همیشه اوباما و کلینتون را متهم به ساخت داعش می‌کرد. آنها داعش را ساخته آمریکا برای نابودی مقاومت می‌دانند. اردوغان به دلیل مشکل پیدا کردن با داعش، چندین بار داعش را ساخته آمریکا خوانده بود. تمامی اطلاعات نشان می‌دهد داعش را عربستان و آمریکا به وجود آورده‌‌اند. عربستان حمایت مالی این گروه را برعهده داشته است. اسرائیل داعش را به وجود نیاورد، داعش را ارباب آنها آمریکا به وسیله عربستان به وجود آورد. معالجه مجروحان داعشی در بیمارستان‌های اسرائیل انجام می‌شود و گاهی آنها به صورت آشکار از تروریست‌ها حمایت هوایی می‌کنند.
معارضان مسلح به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و از آمادگی خود برای واگذاری بلندی های جولان به اسرائیل خبر دادند.
– نظر شما درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه چیست؟
ادعای ایجاد منطقه امن در سوریه برای حمایت از مردم دروغ است بلکه برای حمایت از اردوگاه‌های تروریست‌ها است. تردیدی وجود ندارد که ورود نیروهای زمینی آمریکا به سوریه مسائل را پیچیده می‌کند. ترامپ پس از ادعاهای مطرح شده برای مبارزه با داعش، می‌کوشد اقدامی برای این کار نشان دهد. آنها نیروهای خود را به سوریه می آورند که بگویند ما با این گروه در حال جنگیم. آنها می خواهند مانند فیلم‌های هالیوودی در پیروزی بر گروه تروریستی داعش شریک شوند.
اسرائیل همیشه محور مقاومت را تهدیدی برای خود خوانده است درحالی که اسرائیل تهدیدی برای منطقه و تمامی کشورها است. ما برابر این تهدید ایستاده‌ایم. ما شجاعانه دربرابر اسرائیل ایستاده و به آن افتخار می‌کنیم. اسرائیل همچنان سرزمین فلسطین را اشغال کرده است. اصل وجود این رژیم، موجودیتی تروریستی است. آنها براساس غصب سرزمین دیگران وارد کار شدند.
معتقدم بیشتر مردم فلسطین نمی‌پذیرند که اسرائیل را به رسمیت بشناسند. در منطق اسرائیل طرح دو کشور وجود نداشته است. بخشی از اسرائیلی‌ها آشکارا دو سرزمین در کنار هم را رد می‌کنند، برخی دیگر با بازی دروغین و نفاق از تشکیل دو کشور حمایت می‌کنند ولی در این باره دروغ می‌گویند. آنها می‌خواهند مرحله به مرحله فلسطینی‌ها را بفریبند. آنها تنها غزه را به فلسطینی‌ها خواهند داد. کرانه‌ باختری را تکه تکه می‌کنند و بر آن تسلط می یابند. دیگر چه راهی برای فلسطینی ها باقی مانده است. تنها محور مقاومت می‌تواند تضمین کننده حق فلسطینی‌ها باشد. من معتقدم برای اعلام دو کشور باید نفاق و دروغ را کنار گذاشت.
مقدسات در فلسطین برای همه مسلمانان و مسیحیان است. باطل با گذشت زمان به حق تبدیل نمی‌شود. اگر ما از مسلمانان اطراف برمه بودیم، وظایفمان تفاوت داشت. ما در مرز فلسطین و همسایگی فلسطین هستیم که مسئولیت ما بیشتر است.
لبنان از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی در ۱۹۴۸ همیشه از جانب این رژیم تهدید شده است. دیگر تنها مردم ما از جنگ نمی‌ترسند، بلکه صهیونیست‌ها نیز از حزب الله می‌ترسد. ما در وضعیت اطمینان بخش قرار داریم. اگر آنها تصمیم به جنگ بگیرند چیزی بزرگتر از جنگ ۳۳ روزه خواهد بود. ما همواره آماده ایم و از اسرائیل نمی ترسیم. ما آنها را به وحشت انداخته‌ایم. ما برای هر تهدیدی که لبنان با آن مواجه شود آماده‌ایم.
ما در جنگ سابق به خطوط قرمز پایبند بودیم مثلا مخازن آمونیاک را هدف قرار دهیم اما این کار را نکردیم. اگر آنها دوباره کشتار بزرگ علیه لبنان را آغاز کنند، نه تنها مخازن آمونیاک در حیفا بلکه نیروگاه اتمی دیمونا را هدف قرار می‌دهیم. ما شجاعت نابودی دیمونا را داریم. آنها می‌دانند که در صورت تجاوز؛ توانایی انجام آنچه را وعده می دهیم داریم.
ترامپ شخصیت روشنی نداشته است. شخصیت او نامتوازن است و می‌تواند هر کاری انجام دهد. شاید تنها بلندگویی است که تنها فریاد می‌زند و شاید کارهای زیادی انجام دهد. ما در مقابل دولت متشنجی قرار داریم. با وجود این دولت متشنج ، تنش داخلی در آمریکا و امور بین المللی را شاهد خواهیم بود.
معتقدم تصمیم نظامی علیه ایران تنها یک تهدید برای گرفتن امتیاز است زیرا آنها می‌دانند ایران تنها نیست.
در سال ۲۰۰۰ پس از پیروزی لبنان، طرف های آمریکایی از طرف دیک چنی پیامی آوردند که در صورت چشم پوشی از حمایت از فلسطین؛ از ما حمایت سیاسی کنند و امتیاز به ما دهند که ما رد کردیم. اسرائیل برای رساندن پیام‌های خود از افراد مختلف استفاده می‌کند و پیام‌های لازم را از طریق همانها دریافت می کنند.
برگزاری کنفرانس فلسطین در ایران مهم است. فلسطین در سطح جهان رها شده است. اسرائیل در حال یهودی سازی قدس و تخریب و قتل‌عام فلسطینی هاست و جهان سکوت کرده است. حتی کشورهایی چون عربستان حاضرند علیه ایران با اسرائیل متحد شوند. در این شرایط ،ایران برای فلسطینی ها کنفرانس تشکیل داده است که نشان دهنده این است که فلسطینی ها رها نشده اند.

معتقدم آخرین حربه آمریکا و اسراییل در منطقه فرقه مذهبی است. این طرح خوشبختانه شکست خورده است. تکفیری‌ها شکست خواهند خورد. آگاهی در آینده افزایش خواهد یافت و تکفیری‌ها در منطقه شکست خواهند خورد. جنگ مذهبی فروکش کرده است و انشاالله پایان خواهد یافت. اسراییل پیش از پیش ضعیف خواهد شد. اتفاقاتی که در شش سال گذشته در منطقه رخ داد شکست خورد که معجزه الهی بود. من به آینده خوشبین هستم.

در درجه نخست، ارادت من به مقام معظم رهبری سیاسی، قلبی و عاطفی است. بسیاری از ما اعتقاد ویژه‌ای به ایشان داریم. این اعتقاد ناشی از تعریف دوستان نیست بلکه نتیجه تماس مستقیم است. ما از زمانی که ایشان رییس جمهور بودند با ایشان در تماس بودیم. ما از ایشان اوصاف ایمانی، رهبری و شخصیتی دیدیم که جذب ایشان شدیم. ایشان رهبری است که از سوی خداوند تایید شده است. بر همین اساس، او را دوست داریم. بقای عمر شریف ایشان از بقای عمر ما بالاتر است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=182584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x