تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

تنوع بالای جرائم با ۱۹۸۳ عنوان در کشور!/سایه سنگین جرم بر سر ۱۷ منطقه حاشیه نشین کرج

  • کد خبر : 181627
  • 28 بهمن 1395 - 8:57
تنوع بالای جرائم با ۱۹۸۳ عنوان در کشور!/سایه سنگین جرم بر سر ۱۷ منطقه حاشیه نشین کرج

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز حل مشکلات اجتماعی را نیازمند مشارکت مردم دانست و گفت: ۶۲ منطقه حاشیه نشین در کرج وجود دارد که ۱۷ منطقه آن دارای وضعیت حاد بوده و در واقع بستر جرائم شده اند و سمن ها باید برای اجرای طرح های پیشگیرانه وارد عمل شوند.

به گزارش کمال مهر پیش از ظهر امروز (۲۷ بهمن) همایش دیده بان پیشگیری با حضور مسئولان قوه قضائیه و دادگستری استان البرز و مدیران سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) در کانون شهید فهمیده برگزار شد.
مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه وظیفه اصلی دیده بانان پیشگیری از جرم در جامعه را پیش بینی آن قبل از وقوع دانست و گفت: متاسفانه کشور ما تنوع جرم بالایی را داراست و ما با ارائه گزارش های مردم به دنبال تخلفات کلان هستیم اما گزارش ها نباید مغرضانه باشد.
رضا اختری با اشاره به کاهش حضور فیزیکی افراد برای ارائه گزارش در مراجع قضایی افزود: مسلما جسات پیشگیری برای عموم مردم می تواند نتایج خوبی را در جامعه به دنبال داشته باشد و بعضا گزارشات مردمی که در سامانه ها ثبت مب شود به اطلاع مقام معظم رهبری نیز خواهد رسید.
همچنین کارشناس قوه قضاییه و هدایتگر برنامه سامانه سجام با بیان اینکه ۱۹۸۳ عنوان جرم در کشور وجود دارد گفت: قوه قضاییه به موضوعات کلان از جمله محیط زیست و کوه خواری و … رسیدگی می کند و با توجه به لزوم بهره گیری از مردم ۹۸۰۰ نفر در کشور عضو سامانه سجام هستند.
محمد رحیمی با اشاره به لزوم آموزش مبانی ضد فساد به مردم افزود: توسعه دخالت‌ های مردم در عرصه‌ های مختلف سیاسی و اجتماعی می‌تواند احساس مسئولیت اجتماعی را در بین مردم افزایش دهد و توسعه همدلی دولت با مردم می تواند از نتایج این مهم باشد.
در ادامه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز حل مشکلات اجتماعی را نیازمند مشارکت مردم دانست و گفت: ۶۲ منطقه حاشیه نشین در کرج وجود دارد که ۱۷ منطقه آن دارای وضعیت حاد بوده و در واقع بستر جرائم شده اند و سمن ها باید برای اجرای طرح های پیشگیرانه وارد عمل شوند.
مهدی جوهری در خاتمه تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه جامع اطلاعات مردمی (سجام) در استان البرز را ۱۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: این افراد نقش هدایتگری در مقابله با وقوع جرم در سطح شهر خواهد داشت.
منبع :  البرز ۲۴

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=181627

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x