تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

حضور حقارت بار در منزل سفیر کشور خارجی به بهانه انعقاد قرارداد تجاری، قابل توجیه نیست

  • کد خبر : 181598
  • 27 بهمن 1395 - 17:04
حضور حقارت بار در منزل سفیر کشور خارجی به بهانه انعقاد قرارداد تجاری، قابل توجیه نیست

دکتر علی قادری گفت: چرا باید به وضعی برسیم که وزرای دولت نه در خارج بلکه در داخل کشور برای انعقاد قرارداد، در منزل سفیر کشور طرف مقابل حاضر شده و با مشاهده زنان بی حجاب، جلسه را ترک نکنند؟

به گزارش «کمال مهر» و به نقل از اساتیدخبر، جانشین فرماندهی سپاه عاشورا ، سرهنگ علی قادری در چهارمین همایش ” گرامیداشت قیام تاریخی مردم تبریز با محوریت ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ و مولفه‌های انقلاب اسلامی” که در تالار وحدت دانشگاه تبر برگزار شد ، اظهار کرد: مردم کشور از همان سال‌های اولیه‌ی وقوع انقلاب در سال ۴۲ به ندای بنیانگذار کبیر انقلاب لبیک گفتند و تا کنون نیز پشتیبان آن بوده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران را سه شاخصه‌ی مهم هدایت کرده است که رهبری، روحانیت و حضور پرشور مردم از آن جمله هستند. وجود رهبری چون امام خمینی (ره) باعث به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران شد و با وجود محدودیت‌های رسانه‌ای در آن زمان، امام پیام حقانیت انقلاب را به گوش محرومان و مستضعفان در دورترین نقاط کشورنیز رسانید و چنانچه بارها نیز تاکید کرده بود که این حکومت، متعلق به محرومان و مستضعفان است.

قادری بر نقش آیت‎الله قاضی طباطبایی در قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز تاکید کرد و گفت: با توجه به تفکر خاصی که بین روحانیون تبریز در آن زمان وجود داشت، آیت‌الله قاضی طباطبایی به عنوان نماینده‌ای از جامعه‌ی روحانیون، دست به این حرکت انقلابی زد و اولین شهید این قیام را نیز دانشگاه تبریز تقدیم جامعه‌ی شهدای قیام ۲۹ بهمن تبریز کرد. و جرقه‌ی قیام خونین ۲۹ بهمن تبریز با هتک حرمت و فحاشی‌های رئیس کلانتری وقت بازار تبریز زده شد و مردم با تجمع در مسجد قزللی و اعتراض، مخالفت خود را با سیاست‌های غلط رژیم پهلوی و در دفاع از شهدای ۱۹ دی ماه قم نشان دادند.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اقدامات مردم تبریز در روز ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ گفت: مردم با تکیه بر باورهای دینی و آرمان‎های امام، مراکز فساد اعم از سینماها و قمارخانه‌ها و مشروب‌فروشی‌ها را برانداختند و عدالت‌خواهی و روحیه‌ی انقلابی خود را این چنین به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۲۳۰ هزار شهید تا این زمان ،  تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده است، لازم است که  به شعار “استقلال آزادی، جمهوری اسلامی” به معنای واقعی کلمه، تحقق بخشیده شود.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: به این ترتیب بود که استبداد آمریکایی و انگلیسی در کشور از بین رفت و در سایه‌ی حضور پرشور مردم انقلابی کشور و خون با برکت شهدا انقلاب به ثمر نشست و ما نیز باید به رسالت خود در این زمینه عمل کرده و اجازه ندهیم، خون شهدا و آرمان‌های انقلاب پایمال شود.

وی در ادامه با اشاره به حضور حقارت بار وزرای اقتصادی دولت در منزل سفیر سوئد اظهار داشتند : چرا باید به وضعی برسیم که وزرای دولت نه در خارج بلکه در داخل کشور برای انعقاد قرارداد، در منزل سفیر کشور طرف مقابل حاضر شده و با مشاهده زنان بی حجاب، جلسه را ترک نکنند؟ مگر نه این است که الگوی رفتاری ما مقام معظم رهبری هستند و ایشان در زمان ریاست جمهوری خود و در یکی از سفرهای خارجی، وقتی با تعارف مشروبات الکلی میزبان مواجه شدند، فوری جلسه را برای حفظ شان انقلاب اسلامی ترک کردند.

قادری در پایان تاکید کرد: نباید روحیه انقلابی در میان مسئولین بروی اضمحلال کشیده شود؟ حضور حقارت بار در منزل سفیر کشور خارجی به بهانه انعقاد قرارداد تجاری، قابل توجیه نیست

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=181598

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x