تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

نگاه ما به حضور زنان ارزشی است

  • کد خبر : 181249
  • 26 بهمن 1395 - 8:23

مشاور رییس صداو سیما درامور زنان:مشاور رییس سازمان صداو سیما درامور زنان وخانواده گفت:حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی مستلزم انجام برنامه‌ریزی منسجم و دقیق است و باا همراهی و هماهنگی تمامی نهادها میسر می‌شود.

به گزارش کمال مهر به نقل از ایسنا : عصمت سپهری با بیان اینکه سیاست‌های ما در راستای افق ۱۴۰۴۴، اسناد بالادستی، قوانین و مصوبات مجلس، برنامه‌های توسعه و سیاست‌ها و اهداف صدا و سیما به ویژه در حوزه زنان و خانواده پیگیری و اجرا می‌شود، اظهارکرد: جهت آگاهی بخشی و ارتقای دانش بومی زنان در صدا و سیما نشست‌ها و همایش‌هایی از قبیل نشست تحکیم بنیان خانواده و … برگزار می‌کنیم علاوه بر آن، با همکاری مراکز تحقیقاتی، اندیشمندان، سازمان‌ها و بخش‌های مختلف  تلاش می‌کنیم که راه را برای حضور هر چه بیشتر زنان در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی فراهم کنیم.
وی تاکیدکرد: نگاه ما به حضور زنان نگاهی ارزشی است و زنان باید مناصبی را بر عهده بگیرند که ضمن انجام آن‌ها، نقش‌های اصلی آنان حفظ شود و از شوکت و منزلت آنان کاسته نشود. در همین راستا دفتر امور بانوان خانواده صدا و سیما ضمن بررسی مسائل و مشکلات زنانی که به دفتر مراجعه می‌کنند در تحکیم بنیان خانواده، احقاق حقوق زنان، عفاف و حجاب، سلامتی روحی و جسمی زنان گام‌های موثری برداشته است.
مشاور رییس سازمان صداو سیما درامور زنان وخانواده افزود: در حوزه احقاق حقوق زنان با اجرایی شدن کاهش ساعت کاری برای آنان در سازمان صدا و سیما، در حوزه سلامت  و ورزش با تخصیص ساعاتی در هفته برای ورزش با رضایت زنان، در حوزه عفاف و حجاب با برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست ها و در حوزه تحکیم بنیان خانواده  علاوه بر سلسله نشست‌های تحکیم بنیان خانواده طرح برنامه سازی در حوزه زنان و خانواده آماده کرده‌ایم.
وی در ادامه گفت: با تمام نهادها، سازمان‌ها و گروه‌ها که در این عرصه‌ها برای افکار عمومی جامعه تلاش می‌کنند نیز همکاری‌ می‌کنیم. علاوه بر آن برگزاری همایش بانوان نخبه و موفق سازمان صدا و سیما را دردستور کار داریم که هدف آن شناسایی، تقدیر، تجلیل و استفاده از توانمندی زنان موفق و نخبه به ویژه در سطوح مدیریتی همچنین تشکیل کمیته رسانه است.
سپهری با بیان اینکه منعی برای حضور زنان در جامعه نداریم و قوانین  برای حضور زنان محدودیتی قائل نیست، گفت: نحوه حضور و چگونگی مشارکت زنان در جامعه مهم است. ما معتقد نیستیم که زنان را به طور کامل از خانه به جامعه بکشانیم بلکه یکی از عوامل مهم، زنان هستند که تا چه حد می‌خواهند مشارکت اجتماعی داشته باشند یا اولویت را به خانواده و تربیت نسل بدهند.
وی افزود: ویژگی زنان ما این است که همزمان به امور خانه و مسوولیت‌های اجتماعی خود می‌پردازند. در واقع زنان موفق همواره تلاش می‌کنند بین این دو نقش هماهنگی ایجاد کنند.
سپهری در پایان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور بی‌نظیر زنان در عرصه‌های اجتماعی هستیم. از همه زنان نمی‌خواهیم که نقش‌های اصلی خود را رها و در جامعه حضور پیدا کنند بلکه  نیاز به زنان توانمندی داریم که با توجه به حفظ و رعایت نقش‌های اصلی همسری و مادری به فعالیت‌های اجتماعی بپردازند و زمانی که زنان موفق ما در جامعه ثابت کنند که هیچ کدام از نقش‌هایشان را جدای از هم نمی‌بینند، جامعه به آنان اعتماد می‌کند و بستری برای فعالیت  بیشتر آنان  فراهم می‌شود.
انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=181249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x