تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

جهادگران فردیسی ۳ سال در کهگیلویه و بویر احمد اردو خواهند زد

  • کد خبر : 181290
  • 26 بهمن 1395 - 9:08
جهادگران فردیسی ۳ سال در کهگیلویه و بویر احمد اردو خواهند زد

علیرضا مهدوی مسئول گروه جهادی رایت المهدی(عج) شهرستان فردیس گفت: گروه جهادی رایت المهدی(عج) با شناسایی منطقه چاروسا و برنامه ی ۳ساله با ۶ اردو اقدام به برپایی قرارگاه محرومیت زدای شهدای مدافع حرم در این منطقه نموده است .

photo_2017-02-11_10-15-01

علیرضا مهدوی مسئول گروه جهادی رایت المهدی(عج) شهرستان فردیس در گفتگو با خبرنگار کمال مهر از برپایی قرارگاه شهدای مدافع حرم به مدت ۳ سال در بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه خبر داد.

وی دراین خصوص گفت: گروه جهادی رایت المهدی(عج) با شناسایی منطقه چاروسا و برنامه ی ۳ساله با ۶ اردو  اقدام به برپایی قرارگاه محرومیت زدای شهدای مدافع حرم در این منطقه  نموده است .

مسئول قرارگاه شهدای مدافع حرم با بیان این که روستای مرکزی طرح ،روستای شوت آور خواهد بود گفت: برنامه ریزی و هدف گذاری این اردو  در عرصه های مختلف فرهنگی ،اقتصادی، عمرانی، بهداشت و درمان و جهاد اداری  خواهد بود.

وی درخصوص اهداف و برنامه ۳ ساله این اردو گفت:درعرصه فرهنگی و با توجه به بکر بودن منطقه و دارا بودن مردم منطقه از اعتقادات سنتی مذهبی در طول سه سال فعالیت گروه، ضمن برپایی کلاس های کودک و نوجوان در عرصه های مختلف در دو بخش خواهران و برادران ، ارتباط گیری روحانیون با نوجوانان ، سرکشی به تمام منازل ، برپایی دوره های مهارت زندگی و مشاوره ازدواج و قبل از ازدواج و موضوعات خانواده، برپایی هیئتی متشکل از نوجوانان در منطقه به صورت مشترک بین روستاها از ارکان اصلی اهداف فرهنگی این اردو می باشد.

مهدوی در خصوص اجرای طرح اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: در  بخش اقتصاد مقاومتی گروه با شناسایی نقاط ضعف و قدرت منطقه  در دو مرحله اقدام به فعالیتخواهد کرد.

مرحله اول کشت جایگزین را مطرح و اسباب عملیاتی شدن طرح  را فراهم ساخته  و اولین  کشت جایگزین کشت دیم زعفران می باشد و در مرحله ی دوم  به علت کوهستانی بودن منطقه ، روستاها به شدت استعداد فعالیت در زمینه گیاهان دارویی را دارند و با شناسایی های انجام شده ۱۰ مورد از گیاهان دارویی که از ارتفاعات روستاها موجود می باشد  را انتخاب و جهت بهره برداری به هیئت پیگیری روستا ابلاغ می شود.

مسئول قرارگاه رایت المهدی شهرستان فردیس گفت:  در بخش عمرانی در سال اول طرح با شروع به کار مسجد روستای شوت آور سعی در اتمام مرحله دیوار کشی آن را داریم و با ساخت پل ۸ متری میانی روستا قصد حل مشکل عبور و مرور دانش آموزان و مردم را که سالها به مشکل اصلی آنها تبدل شده را در برنامه خود داریم.

وی ادامه داد: در بخش پزشکی سال اول قصد برپایی کلاسهای آموزشی بهداشتی سلامت دهان و دندان ، بهداشت دختران و زنان و همچنین با استقرار تیم دندان پزشک و ماما معاینه و طبابت مردم را انجام خواهیم داد.

در قسمت جهاد اداری در سال اول طرح نیز قصد حل مشکل فیش های نجومی برق در منطقه  که به معضل بزرگ مردم تبدیل شده را از طریق اصلاح قیمت برق تا زمان گاز رسانی به روستا ها و جایگزین کردن وسایل برقی کم مصرف را در برنامه ی خود قرار داده ایم.

 علیرضا مهدوی در پایان خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری اردوهای جهادی  ابتدا خودسازی و بعد کمک به مناطق دورافتاده در عرصه های مختلف فرهنگی و اقتصادی و …  است.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=181290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x