تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

نشانه های سردی و گرمی طبع بدن

  • کد خبر : 181021
  • 25 بهمن 1395 - 12:51

طب سنتی; افراد دارای مزاج جبلی گرم، متنوع رای هستند و مانند کودکان دائماً در حال تغییر تصمیمات و برنامه‌هایشان هستند زیرا حرارت باعث تولید فکر و رای می‌شود.

به گزارش کمال مهر به نقل از تسنیم : سید جواد علوی با بیان اینکه هر انسانی که به  دنیا پا می‌گذارد دارای مزاجی است که به آن مزاج جِبلّی یا مزاج اصلی می‌گویند، اظهار کرد: مزاج جبلی موجب می‌شود فرد دارای علایم و نشانه‌های جسمی و خلقی مخصوص به خود شود.
وی افزود: فردی که مزاج جبلی گرم دارد، میل به مصرف غذاهایی با طبیعت گرم دارد در حالی که در مزاج عارضیِ گرم، فرد میل به مصرف غذاهایی با طبیعت سرد‌ می‌کند.
این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: افراد دارای مزاج جبلی گرم، متنوع رای هستند و مانند کودکان دائماً در حال تغییر تصمیمات و برنامه‌هایشان هستند زیرا حرارت باعث تولید فکر و رای می‌شود.
نشانه‌های سردی طبع بدن
علوی متذکر شد: چنانچه یک یا تعدادی از این علائم شامل سردی نوک انگشتان, احساس سرما و اشتیاق به گرما, نفخ, ترش کردن, ناتوانی در هضم غذا, چاقی موضعی و یبوست، دارای معده با طبع سرد هستید.
این کارشناس طب سنتی درباره مزاج زمستان نیز گفت: باید دانست که زمستان یا «شتاء» نزد حکما، زمانی است که مردم به سبب سردی هوا محتاج به پوشش بیشتر و خزیدن در خانه‌های گرم بدون تهویه زیاد هستند.
وی تصریح کرد: مزاج این فصل، سرد و تر است به دلیل اینکه آفتاب به‌صورت مایل به زمین می‌تابد و ریزش باران و برف در این فصل موجب تری و رطوبت هوا می‌‌شود؛ این فصل برای صاحبان مزاج گرم مناسب‌تر است اما برای صاحبان مزاج سرد، سرد و تر و افراد مسن و پیر به هیچ وجه مناسب نیست و به آنها آزار می‌رساند.
انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=181021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x