تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

طرز تهیه پلو مرغ و قارچ

  • کد خبر : 181019
  • 25 بهمن 1395 - 12:52

پلو مرغ و قارچ غذایی سالم و مقوی است که رنگ و آب زیبایی هم دارد. پلو مرغ و قارچ را می توانید با نخود فرنگی و قارچ سرخ شده تزیین کنید و همراه با ماست یا سالاد فصل سرو نمایید. این پلو خوشمزه و رنگی همچنین انتخاب مناسبی برای سرو در مهمانی های کوچک است.

به گزارش کمال مهر به نقل از ایران کوک:

مواد لازم
ران مرغ تکه تکه شده ۹۰۰ گرم
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
پیاز بزرگ ۱ عدد
آویشن به مقدار کافی
نمک به مقدار کافی
فلفل به مقدار کافی
برنج دانه بلند ۲ پیمانه
قارچ خرد شده ۲۰۰ گرم
عصاره مرغ ۴ پیمانه
کره ۳ قاشق غذاخوری
نخود فرنگی ۱ پیمانه
سیر ۲ حبه کوچک
جعفری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری

پلو مرغ و قارچ
پلو مرغ و قارچ غذایی سالم و مقوی است که رنگ و آب زیبایی هم دارد. پلو مرغ و قارچ را می توانید با نخود فرنگی و قارچ سرخ شده تزیین کنید و همراه با ماست یا سالاد فصل سرو نمایید. این پلو خوشمزه و رنگی همچنین انتخاب مناسبی برای سرو در مهمانی های کوچک است.

طرز تهیه:
تکه های مرغ را در یک سینی فر قرار دهید و طبق سلیقه خود مقداری نمک و فلفل روی آنها بپاشید. سینی مرغ را کنار بگذارید. فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید.

روغن زیتون را در قابلمه ای ریخته و روی شعله نسبتاً زیاد گاز قرار دهید. پیاز را خرد کنید و داخل قابلمه بریزید. به تفت دادن ادامه دهید تا پیازها به رنگ قهوه ای روشن درآیند (۸ تا ۱۰ دقیقه)، سپس کمی نمک و روغن اضافه کنید. مرغ ها را به پیاز اضافه کنید. کمی آویشن اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید.

۱ پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا نیمی از آب بخار شود.

برنج و مشتی از قارچ را اضافه کنید و هم بزنید (بیشتر قارچ را برای تزیین نگه دارید). سپس عصاره مرغ را اضافه کنید و به پخت ادامه دهید تا مایع شروع به قل زدن کند. طعم مایع را بچشید و اگر نیاز دارد کمی نمک و فلفل اضافه کنید.

در قابلمه را بگذارید و ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط به طبخ ادامه دهید. در آخر قابلمه را از روی گاز بردارید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. پس از خارج کردن قابلمه از فر، ۱۰ دقیقه صبر کنید تا پلو مرغ و قارچ کمی خنک شود.

در طول مدتی که پلو در فر قرار دارد، قارچ های باقی مانده را تفت بدهید: تابه را روی شعله متوسط قرار دهید و کره را در آن آب کنید. سپس قارچ ها را همراه با نمک و فلفل اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که قارچ نرم و قهوه ای رنگ شود. این کار حدوداً ۵ تا ۷ دقیقه طول می کشد. اگر مایل هستید در پلو از نخودفرنگی استفاده کنید، در این مرحله نخودها را اضافه کنید. شعله را خاموش کنید. آویشن، سیر له شده و جعفری را روی پلو مرغ و قارچ تهیه شده  بپاشید.

پلو مرغ و قارچ را با چنگال از هم باز کنید، در ظرف سرو بریزید و سطح آن را با قارچ های تفت داده شده تزیین کنید.

نکته: از نخودفرنگی فریز شده استفاده کنید وقبل از مصرف آن را به مدت ۲ دقیقه در آب و نمک بپزید.

انتهای پیام/ص

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=181019

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x